Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tento text som neodtrhol

08. 07. 2009
9
22
4290
Autor
dazdozienka

druha cast trilogie

Najprv sa rozhodujem, či tento text nechám pracovať.

 

Venujem ho Tebe

(nepozastavujme sa nad veľkým začiatočným písmenom v oslovení)

nepatrí Vladimírovi Šimekovi ani Michalovi Rehúšovi, dokonca ani Michalovi Bednářovi

alebo Róbertovi Vojčíkovi. Vonkoncom nie je písaný pre Imricha Bartošíka.

 

Patrí Tebe – s veľkým začiatočným písmenom.

Napriek tomu, že tieto mená poznáš – najmä krstné – nehľadaj v kontexte inotaje,

ako to zvykneš robievať.

 

Prím hrá úprimnosť.

 

Priamočiarosť.

 

Žiadne skresľujúce metafory a iné básnické prostriedky.

Povedzme si to narovinu – ešte neboli vymenované všetky atribúty textu, je nevhodné teda básnické prostriedky vôbec spomínať.

 

Ďalej:

Ako sa vyrovnáme s inšpiráciou – najmä s vlastnou (mojou) slabosťou pre extrémy (tie Ty rázne zamietaš) – a pre nevyslovenie vlastných (mojich) emócií, neraz myšlienok (čo Ty považuješ za neprípustné, ak sa to týka nášho vzťahu, samozrejme. Nášho vzťahu sa týka všetko.).

 

Ako prepustiť cez sito a neporušiť krehkú významovosť? Vhodnou cestou sa zdajú byť – sterily.

Teraz kradneme (- kradnem, všimnime si obavy z použitia k vlastnej osobe bližšieho slovesného tvaru, čo obavy, Ty vieš, že je to expresívny strach) – priamo z rúk Petra Macsovszkého.

 

Patrí sa podotknúť, ako si dávame záležať na správnom vyhláskovaní mena

M - a - c - s - o - v - s - z - k - y

Poet, inšpiračná ikona, stvoriteľ básní – sterilov.

Nemusíš mať obavy, tento muž nie je ďalší muž. Prečo by sme si to nepriznali, to o úbohej frekvencii nadväzovania vlastných (mojich) kontaktov so ženami, plochosť komunikácie s nimi a ďalšie prehrešky.

Priznáme.

Dokonca, sformulujeme teórie. Mám nepríjemný pocit, vracať sa k nim, nepostrádajú fakty (v tom sa na Teba môžeme spoľahnúť), avšak postrádajú (bohemický prešľap - “chýba im”) určitú útlocitnosť,

ktorou ešte stále disponujem.

 

Pri prvom pohľade ju nevidíš, najmä, ak za určujúce považuješ predchádzajúce texty – tak vhodne zahrnuté v macsovszkého pojme “sterily”.

Kde sa potom nachádza?

Zdá sa Ti, že ju hľadáš a ona (hovoríme neustále o určitej útlocitnosti) Ti uniká pomedzi prsty, ona (hovoríme o novom pojme Kataríny) je Tebou pomenovaná “prízrakom” a čo je horšie, inými - “éterickou”.

 

Kde je TO – medzi nami, ktorí vieme, o čom je reč.

Kde je pravda? V tomto neosobnom texte, v tomto texte venovanom Tebe, v steriloch alebo inde?

Pýtam sa, lebo viem, že pre Teba je to

dôležité.


22 názorů

dazdozienka
10. 07. 2009
Dát tip
chlapci, vyserte sa na to

Fuk
10. 07. 2009
Dát tip
:) we stayed loops

Fuk
10. 07. 2009
Dát tip
neviem z ktorej, ale tusim to je nieco stare.. nechcem tu dazdodzienke "spamovat", ale tak, take rozhodnutia nemaju velky emocionalny vplyv, aj ked by som to mozno rozhodnutiami nenazyval.

Fuk
10. 07. 2009
Dát tip
tak to si trafil

Fuk
09. 07. 2009
Dát tip
noro je najskazenejsi

dazdozienka
08. 07. 2009
Dát tip
som skazena

dazdozienka
08. 07. 2009
Dát tip
ty jsi tak zkazena, ty uz jsi takova, protoze vonis

dazdozienka
08. 07. 2009
Dát tip
to tak smrdis?

dazdozienka
08. 07. 2009
Dát tip
ale to si neodpovedal na polozenu otazku

dazdozienka
08. 07. 2009
Dát tip
odkial vies o rudkovi?!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru