Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Komárno

21. 07. 2009
31
69
3606
Autor
Vaud

        

Nepřekvapilo by mě, kdyby mi Komárno jednoho dne prozradil, že je mimozemšťan. Nejlépe z okolí Betelgeuze. Mám pro tento případ připravený čistý ručník pokaždé, když se ohlásí na návštěvu. Komárno se jmenuje Petr nebo taky Pavel. Možná Petr Pavel nebo taky Václav Karel. Nejsme si tím ale moc jistí. Každému z nás Čechů tady v Basileji se představil jinak. Komárno je velký, hodný, přemýšlivý, ale s mozkovými pochody na úrovni kvasinek. Bydlí v místnosti, kde má jen postel a stůl. Nepije alkohol, nekouří a chodí spát v devět večer. Televizi ani internet nemá, protože se jimi šíří blíže nespecifikované zlo. Čte pouze odbornou literaturu a knihy „jak zbohatnout".

 

 

Komárno mu říkáme podle nedalekého města Colmar. Potřeboval jsem „velkou tupou hranu", pro nepříjemné jednání s francouzskými nábytkářskými mafiány. Komárno netušil, co znamená sousloví „tupá hrana", takže ochotně souhlasil, že pojedeme na výlet do 45 minut vzdáleného Colmaru. Cestou si pochvaloval, jak je to Slovensko blizoučko: „Komárno, tak to už jsme kousek od nás! To je paráda." Vůbec mu nebylo divné, že většina Slováků mluvila francouzsky.

 

 

Minule byl na pivu s kámošem Jindrou. Teda, abych byl přesnější, Jindra byl na pivu a Komárno se na něj díval. Na dotaz, jestli půjde na van Gogha (v Basileji máme jeho výstavu) odpověděl Komárno záhadně, že nelyžuje. Komárno má totiž pocit, ze van Gogh je hora v okolí. Nejspíš v okolí Komárna. Tuhle jsem mu ukazoval ceduli „Bailamos salsa”. Říkal, že ty asijský bojový umění jsou stejně namakaný. No, jedině snad Chuck Norris a Komárno by se ubránili salsou nebo rumbou. Pro Komárna jsem vzdělanec. Dává mi proto záludné otázky z kultury. Nedávno se ptal: „Ty hele, co říkáš na tu báseň První máj od Karla Maye? To je celkem pecka, že? Já tomu moc nerozumím, ale prý je to dooost dobrý a pořád se to čte." Přitakal jsem, že ano, protože pasáže typu: „Hynku, Viléme, Vinnetou“, jsou jistě nesmrtelné.

 

Jednou si Komárno koupil v IKEI těsně před zavíračkou stůl. Vzápětí zjistil, kolik se tu platí za odvoz. Někdy kolem osmé volal, jestli bych mu nepomohl něco odvézt. Pak jsme stáli potmě patnáct km za Basilejí na parkovišti. Koukali chvíli na sebe a chvíli na stůl. Do auta se nechtěl vejít ani náhodou... Nakonec jsme ho rozebrali skoro na atomy a narvali dovnitř za cenu toho, že měl Komárno hlavu přimáčklou stolem na přístrojové desce... 

          Jindy jsme jeli autem do ČR. Já, Komárno a kamarád Vašek. Komárno byl celou cestu potichu. Jen někde u Mnichova se zmínil, že si zapomněl klíče od bytu. Při následném hlasování, jestli se vrátit 300 km zpátky, byl přehlasován dvěma hlasy ku jednomu. Na zpáteční cestě na švýcarských hranicích kontrolovali doklady a Vašek, který zrovna řídil moje auto, zjistil, že nemůže najít řidičák. Vystoupili jsme z auta a šli ho hledat do kufru. Celníci mezitím zapomněli, kdo řídil, takže odchytili Komárna. Ten nic nechápal, ale měl radost, že si kromě klíčů nezapomněl řidičák. Jen mu bylo divný, že u nich na  Moravě spolujezdcům na zadním sedadle řidičáky nekontrolujou...

 

Kromě toho, že Komarno hůř vidí -   prý není barvoslepý, jen nevidí barvy, tak i hůř slyší. Říkal jsem mu, že se potřebuju stavit na tenise za správcem. Snažil jsem se ho nalákat tím, že tam ve středu hrajou holky. Komárno slyšel „hockey” a byl zvědavý, protože hokej na antuce ještě neviděl. Se sluchem má problém i v práci. Posledně špatně slyšel instruktora. Ten říkal: If you forget to take your key, go to take it downstairs outside on the wall.” (Jestli jste si zapomněli vzít klíč, vemte si ho dole venku na zdi). A Komárno rozuměl: „If you forget to take your pee…” Pee znamená čurat… „Hele, tak jsem si říkal, že to je jako fajn připomínka. Šel jsem dolů a pochcal jsem jim zeď... Prej vodkud jsem, že  čurám na budovu?!" Taky jsem mu říkal, že správce tenisových kurtů má ještě druhé povolání - vyrábí alpské rohy. To jsou takové ty dvoumetrové hudební nástroje. On: „Ty, prosím tě, a z čeho to jako je? To musí být kurňa velké zvíře, co má tak velký roh... Dva metry! A to tu někde jako běhá po lese?”

 

       Musím proto uklidnit znepokojenou veřejnost. Nejsem vystaven bezprostřednímu nebezpečí probodnutí divokým alpským rohem. Obřímu tvoru vesele skotačícímu po úbočí nedalekého van Gogha bych se jistě ubránil salsou. Umím základní krokové variace a dokonce i záludný úkrok vzad s vytočením do strany. A kdyby něco, budu volat na pomoc Komárna. A ten jistě rád pomočí!

 

 

 


69 názorů

Vaud
06. 12. 2009
Dát tip
:-) nedávno jsme se bavili o plastické chirurgii - říkal, jestli je to ta disciplína, když máž nějakou jizvu třeba na zadku, jestli ti pak vezmou kůži z obličeje, aby tu jizvu na zadku zakryli. asi má jiný priority :-))

Wronski
05. 12. 2009
Dát tip
řehtám se tu na celý kolo a mají mě tu dneska za blázna. A hádej kdo za to může :o) Komárno!! *

Markel
07. 08. 2009
Dát tip
:-)) svůj k svému :_)) líbilo - T

Vaud
04. 08. 2009
Dát tip
diky - snaha o to, abych byl nejlepsi je v poslednich dnech obrovska :-)) Komarno je takovy Varel Fristensky - dobrak od kosti, ale historky s nim nam nikdo neveri - jeste, ze tu mam kamarada Jindru, se kterym si je musime navzajem dosvedcovat :-)

čučenka
04. 08. 2009
Dát tip
nic si z toho nedělej, téměř třikrát otitulovaný švýcarský kantone :-), jen ti nejlepší bývají pod takovou palbou kritiků... Buď už moc vyčníváš z řady, nebo je za tím chvályhodná snaha dokopat tě výš, až k samotnému spisovatelskému Olympu, nebo možná i závistivá nepřejícnost, těžko říct.. Každopádně příběh byl moc milý a čtivý a Komárno je boží člověk.. Hynku, Viléme, Winnetou! :-D

Vaud
04. 08. 2009
Dát tip
mně už byl titul intelektuál týdne dávno odebrán panem vrchním světnicovým

jejdavilda
04. 08. 2009
Dát tip
Víš co ty u mě jsi? Obyčejný intelektuál. Tak, teď jsem ti to nandal. Vedle Božky by bylo dobré lehnout za živa, vypadala moc dobře

Vaud
04. 08. 2009
Dát tip
vždyť já jsem ještě nedostudoval - což vysvětluje mnohé :-) dodělávám třetí vysokoškolský titul a začnu pracovat na čtvrtém, ale na Písmák jsem pořád ještě malej fakan pořád nevím, kdy příjde ta jistota - možná až budu pohřben vedle Boženy Němcové...

jejdavilda
04. 08. 2009
Dát tip
A to je milé , tedy vidět někoho, že dopad podobně. Já jsem taky navrhoval jedno dílko na PM a bylo mi srdečně jedno jestli je to povídka nebo ne, pro mě byl směrodatný obsah. Co s povídkou, která sice splnuje jakési předepsané parametry, ale je obsahově mrtvá? P.S. Proč já se tu s tebou vůnec zahazuji? Winter mi otevřel oči, padej zpátky na školu

Vaud
04. 08. 2009
Dát tip
nevím, jestli jsi četl i tohle - teď jsem tady peskován, že nepoznám formu zleva zprava http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=330078

jejdavilda
03. 08. 2009
Dát tip
nezoufej, v dalších padesáti letech to nebude o moc lepší

jejdavilda
03. 08. 2009
Dát tip
Nic, zachráním situaci. Tak si to tu nech, výjimečně

Vaud
03. 08. 2009
Dát tip
už zas další?? :-)) Tohle jsem dal mezi povídky kvůli těm, co mě furt poučujou. Jsem holt nula, co nic nechápe... :-)

jejdavilda
03. 08. 2009
Dát tip
Rozhodl jsem si ověřit jestli jsem autorita, takže pardon. Okamžitě smaž tu haldu nesmyslů, kterým říkáš povídka, parchante!

Vaud
03. 08. 2009
Dát tip
:-) možná chvilku na youtube :-), ale dám vědět

Yeziiinka
03. 08. 2009
Dát tip
No a tak... e? Kde to je? V kterém kině Komárno půjde? :)

Vaud
01. 08. 2009
Dát tip
Yeziiinko, já jsem si ho nahrál včera na video a zrovna si mi dneska kamarádem stěžoval, že mu Komárna nikdo nechce věřit... :-)

Yeziiinka
01. 08. 2009
Dát tip
Já Ti ho nejsem ochotná věřit. Ale chápu Tvoje múzy a tak Ti to celé promíjím. *

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
Komárno se asi nezmění, tak to bude na pokračování :-))

guy
30. 07. 2009
Dát tip
taky znám pár podobných je dost možné, že pochází ze stejné planety jako Komárno nebo přinejmenším ze stejné galaxie :-)

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
:-)) díkes ještě mám článek O. Úplavici na Neviditelném psovi - to by Tě mohlo pobavit

podezdívka
30. 07. 2009
Dát tip
No tak to je špica! *

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
smazal jsem to sám, ale kvůli Tvému chování a nadávkám to celý nebylo vůbec o tom, co jsem napsal ale už se k tomu nechci vracet tak to tu holt nebude

papouch
30. 07. 2009
Dát tip
...*tak jsi to smázl sám.

papouch
30. 07. 2009
Dát tip
Vaude nech toho. Vymýšlíš si nepravdy. Smazals to v afektu sám. Myslel jsem, že se domluvíme jako rozumní lidi, ale tys začal šířit lži a když jsem tě požádal, ať teda zveřejníš celou naši korespondenci, aby bylo vidět kde je pravda, tak jsi to v afektu sám. Jak vidím, tak mi pliveš na záda dál... Je mi z toho smutno. Škoda, žes to smazal. Vždyť jsem ti původně napsal, že je to hezký článek! Kdybys nehysterčil... Áále nechme toho.

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
http://www.scienceweek.cz/veda-o-uplavici-iid-35975

Milly
30. 07. 2009
Dát tip
Proč ne tady? Mně přišlo i dobře napsaný.. avi papouch

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
no jo, ale jak popíšeš neuvěřitelnýho prostoducha :-) to je jako groteska dílko mě mrzí, protože mi to tu dost znechutil a zdálo se mi, že je to zajímavý, kde se něco novýho člověk dozví... no, ale ne tady

Milly
30. 07. 2009
Dát tip
Papouch měl něco proti? Tý jo, kvalitní literatůře? :-o To nechápu...... Sakra, škoda..., žes smazal tak zajímavý dílo- i z informačního hlediska- bylo to poučný i zábavný. Moc v tom smyslu, že mi to přijde až příliš "blbé"..

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
Milly - moc v jakým smyslu?? Ten další článek jsem smazal kvůli papouchovi a je dostupný na Neviditelném psovi a na dalších místech - tady zabíral místo kvalitní literatůře

Milly
30. 07. 2009
Dát tip
:-) já Ti nevim- tohle je až moc.. Proč jsi dal pryč O.Úplavici? .-(

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
teď jsem koukal na Červeného Trpaslíka, kde říká Rimmer Listerovi, že má IQ vycpaného leguána - tak to je hodně přesný :-))

co se týče těch názvů, byla bych na tom podobně jako Komárno.Jinak moc hezké

Vaud
22. 07. 2009
Dát tip
tak ch, by mi Ch ybělo víc než obutý zajíc :-)

Háber
22. 07. 2009
Dát tip
nevedia*spýtaj sa Maďarov* a nevedia ešte niečo iné* často si za to doberám kámošov maďarských básnikov - v maďarčine sa nedá povedať - obutý zajac - môžeš povedať zajac v topánkach, ale nie obutý zajac - prečo? - neviem* neviem maďarsky - nemtudom - len nadávať:)))

Vaud
22. 07. 2009
Dát tip
jee, dikes!! Ten clovek je studnice zabavy, jen to netusi :-)

malá*
22. 07. 2009
Dát tip
:D...ještě teď popadám dech, už dlouho jsem se tak nepobavila :). Díky a jasně, že T

Delahaye
22. 07. 2009
Dát tip
Hynku, Viléme, Vaude .. :-) dobrý :-) T.

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
jo, a byl to fejeton a schválně jsem ho přeřadil do povídky :-)))

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
VT - já to asi nechám jak to je :-), ale dík za tip správně jsi poznal Stopařova průvodce - Betelgeuze si pamatuju, ale radši se podívám do knihy knih :-)) Haber - to jsem netušil, že Maďaři neumí ch :-)), doteď jsem se posmíval jen Francouzům, že neumí H :-) avox - díkes :-)

avox
21. 07. 2009
Dát tip
:-) */

Háber
21. 07. 2009
Dát tip
...dal si Komárno - a v Komárne nevedia povedať "ch" - Maďari majú problém vysloviť toto písmeno - a tak hovoria "hlapci" alebo "klapci", takže keď Komárno - tak klapec:)))*

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
tady jsou hodne - jak rikaji Slovaci - robosi (my snad ani nemame takovy pekny vyraz) a pak zas "bile limecky: nejak nic mezi tim - v Barcelone to bylo pestrejsi/lepsi :-)

Háber
21. 07. 2009
Dát tip
milý*klapec*(to "K"schválne, :)))*

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
Komarno je nekdy od Uh Hradistete a dela nam tu skvelou reklamu :-)) jeste je tu cesko-slovensky bar Sonne, o kterem musim taky napsat ale nejdriv poridim nejake fotky, protoze tomu normalni clovek neuveri... dikes dikes :-))

Ferry
21. 07. 2009
Dát tip
Když se ještě nikdo nezeptal, jaké je Komárno národnosti, zvídám já. Vaude, pověz, odkud je Komárno? Příhody ovšem jak o Enšpíglovi - tě žeru... t*

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
VT - ja vim, ze nejsi poradny kritik, ale jen takovy dia-kritik :-)

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
diky za navstiveni - uz konecne s diakritikou!! Kvetoni - nejsi velka tupa hrana - jsi stredne velka ostra!! sid - Komarno si koupil stul v IKEI tesne pred zavirackou. Pak mi volal, jestli bych mo nepomohl "neco" odvezt. Pak jsme sedeli potme 15 km za Bazileji na parkovisti. Koukali na sebe a na stul, kterej se nechtel vejit do auta ani nahodou... Nakonec jsme ho rozbrali a narvali do auta za cenu toho, ze mel Komarno hlavu primacklou stolem na pristrojove desce auta... Dodnes mam nad predim airbagem otlacene Komarnovo ucho!

hanaot
21. 07. 2009
Dát tip
:-)))))))

Augustus
21. 07. 2009
Dát tip
Vždycky jsem si říkal, že musíš znát spousty zajímavých lidí a jestli sis náhodou nějaké vymyslel, tak to vůbec nevadí. Hlavně že se zase jednou skvěle bavím. Jinak mi to připomíná kamaráda Abaka (také jsem o něm psal), který si pletl slovíčka peace a piss, a jeho úžasnou reakci na jednu mou začátečnickou povídku ještě z dob střední školy (mé první nesmělé pokusy o science fiction), jež zněla asi takto: "Jó, jó...chcát do vesmíru, tomu já říkám sci-fi." Každopádně TIP jaho hřib.

A jo! Tupá hrana! Konečně chápu, proč jsem se stal oblíbencem řady intelektuálů v okolí. Tedy, ne že bych byl zrovna "hrana", ale ten zbytek by souhlasil.

jednotlivé útržky už jsem znal,takhle v celku je to výborné. Oceňuji zejména to č na konči :o)

sidonia
21. 07. 2009
Dát tip
asi bych z nej zesilela:)))) pobavils me;)

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
jo, je fajn - holkam se urcite libi je to takova muzska varianta Barbie :-)

Diana
21. 07. 2009
Dát tip
Komarno je sympaťák :-)*

Vaud
21. 07. 2009
Dát tip
to č jsem kopiroval odjinud, abych nezazdil pointu a diakritika bude brzy :-) ale na psychiatra mam trochu nastudovano - ale nektery prihody by mi stejne nikdo neveril :-)

Pacer
21. 07. 2009
Dát tip
Hele, už další tě má za psychiatra. Na tom něco bude :)A jak to, že nakonec tam máš č, když celou dobu nás trápíš bezcarekabezhacku, lenochu!

Janina6
21. 07. 2009
Dát tip
Paráda :-)

A cože to děláš? Psychiatra? :-D *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru