Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kostka

22. 07. 2009
3
7
1608
Autor
Saetri-Ihn

    V Domě kuriozit a zrůd byla vystavena černá kostka. Když se na ni člověk podíval z jedné strany, tak viděl černou kostku, ale v okamžiku, kdy ji pootočil, uviděl zase jen černou kostku. Byla to právě ta obyčejnost, která byla - mezi vší podivností -, tak moc kuriózní.

    Lidé ji však pořád otáčeli a hledali na ní něco podobného tomu, jako u toho kvádru, ze kterého se při pootočení vyklubalo klubko ocelových tyčí. Marně otáčeli a marně hledali podivnost tam, kde nebyla, tak dlouho, dokud se jeden muž neovládl a ve vzteku ji hodil z okna ven, na trávník vedle vchodu.

    Kurátor Domu kuriozit a zrůd pak celé dny truchlil nad takovou ztrátou, moc dobře totiž věděl, jak mu tato černá kostka v jeho sbírce chybí, nikdy ji však při cestě do práce nezvedl a nevrátil zpátky na bílou polici; vždyť to byla obyčejná černá kostka!


7 názorů

těša
05. 12. 2009
Dát tip
aforismus to není, no. ale alegorie je dobrá, přestože trochu banální.

není to aforismus... až to bude v jiné kategorii, dej vědět, přijdu a dám tip ;-)

StvN
01. 08. 2009
Dát tip
:)

Rajmund
22. 07. 2009
Dát tip
Tak jsme se pobavili,...

midin
22. 07. 2009
Dát tip
úchylnost cítím ňáký ptáky hlavně kafku *

papouch
22. 07. 2009
Dát tip
tož to nevím, jestli tohle je zrovna aforismus

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru