Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ten, kdo měl včera přijet

22. 07. 2009
24
58
5157
Autor
19:50
Večer Jana spala s třemi sty muži

Hladila jejich nadmutá břicha a vzpomínala na vlaky směřující ven z města.
Cesty na venkov se vždy nesly ve znamení tří symbolických konverzací s trpasličím lístkonošem,
obnošenou ženou po čtyřicítce a atrapou husy v babiččině košíku.

Vlak

Vlak projíždí přírodním tunelem, atrapa kýhá, děj se zrychluje.
"Nebuď ke mně tak hodná. Nezasloužím si tvou milou pozornost."
Na krátko se zopakují motivy z minulého dne. Jana v manželské posteli s třemi sty mlčícími muži.
Jeden z nich má místo hlavy proškrtaný jídelní lístek.

Ten, kdo měl včera přijet

Ten, kdo měl včera přijet chodil s mašlí v prošívaném županu po místnosti plné zadních dveří sem a tam.
Už zase neměl náladu, už zase nefungoval fen. Zuřivě sevřel telefon.
"Nechme to, pane Callahan, na zítra. Dnes se mi to opravdu nehodí."
Najednou sebou trhl. Někdo byl nahoře v podkrovní místnosti.

Ritornel

Vlakvedoucí zve všechny účinkující na masový piknik.
Jana snad ze skromnosti odmítá. Přitom stále jedním okem vyhlíží "toho, kdo měl včera přijet".

Callahan

Arabové poslali jedenáct autobusů, které měly odchytávat nezletilé dívky.
Z Nymburku, Poděbrad, Kolína, Chvaletic a Přelouče.
Vrátil se pouze jediný. Seděl v něm Callahan a skládal ritornel.

Jana

Někdo byl dole v koupelně. Jana slyšela fen, slyšela nadávky a jakýsi tlumený hovor.
Opovržlivě si prohlédla první stovku mužů. "Já si nemyslím, že jste."
Muži jeden přes druhého odporovali "Jsme! Jistěže jsme! Proč bychom nebyli?"
Poté se obrátila na druhou stovku mužů. "Je neděle, nezapomeňte."
Muži se rozplakali.
Třetí stovka během noci zemřela. Jana vytáhla ze skříně sto prostěradel a jejich těla zakryla

58 názorů

síla; mechanismu nerozumím. t

Narvah
08. 08. 2009
Dát tip
jo. supr. kvalita

19:50
03. 08. 2009
Dát tip
Dík za kritiku, chápu jak to myslíš, beru si to k chlopním.

domin.go
01. 08. 2009
Dát tip
Narozdíl od Adama to beru vážně :) nenapadá mě lepší adjektivum než "explozivní"...pokud se ti povede poskládat nápady do souvislejší linky (a tím nemyslím konvenční příběh) a přitom zachovat čistě experimentální polohu stylu, bude to jako poslouchat Xiu Xiu. A to znamená "kurva dobrý".

19:50
30. 07. 2009
Dát tip
Recese nevim, jediný o co jsem se snažil bylo nikoho nekopčit :o-)

19:50
29. 07. 2009
Dát tip
Nespletl sis vítězství s porážkou? :o-)

G_B_Show
28. 07. 2009
Dát tip
Tohle je nějaká recese ne?:)

Bíša
23. 07. 2009
Dát tip
Hmm!

KÁŇA
23. 07. 2009
Dát tip
:) zajímavé

19:50
23. 07. 2009
Dát tip
Aha, takhle, nějaké takové zdejší hrátky :o-) Ale abych ukázal trochu soudnosti - je mi zcela jasné, že vložit to sem jen tak, nikdo by to od nvého autora nečetl. Každopádně díky :o-)

Janina6
23. 07. 2009
Dát tip
S tou pastí... to tady nedávno někdo "zkoušel" čtenáře, jestli dají típek, a pak se jim veřejně vysmál. Prostě mi tvoje povídka přijde natolik mimo téma soutěže, že se mi to zdálo spíš jako provokace. Navíc úplně "nový" autor tady často znamená jen něčí nový alternick, "přestrojení". Ale tu otázku jsem myslela spíš z legrace. Mně jsou takové hry většinou fuk. Jinak, mně se zdá tohle dílko zajímavé. Originální. Klidně i na ten típek :-)

janča je dobrá klisnička, že zdravim.)

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
Hele, hodil jsem tam navíc asi dvě slova, že bych kvůli tomu měl přestal brát dílko vážně? Až zas tak dřevnatý zásady nevyznávám.

příroda v nízvu neznamená splnění tématu - to je vodítko pro ty kdo KLOULI sledují pro zábavu a nebo (já) vyhledávají dílka do soutěže - a přesto to furt eště někeří nepochopili a neavizují ani neuvádí to co mají pro lepší orientaci mou aj čtenářů... dodržení tématu a formy s tím nesouvisí - a to je na zadavateli (příp. majiteli klubu pokud zadavatel sám si není jistý) aby mi sdělil esi souhlasí nebo namítá ve sporných případech snad už to většina účastníků pochopí a přijme - a bude dodržovat, od příště, někerýho příště (su optimistka :o)

moorgaan
22. 07. 2009
Dát tip
si myslim:-))

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Moorgy - Tak to neřeš. Příroda v názvu je zjednodušení z klávesnice mořskýho koníka. Zadání mé je přesněji specifikované. Fakt není nic k řešení.

moorgaan
22. 07. 2009
Dát tip
jestli to patri do tematu bych neresil!..priroda je v nazvu a o vitezi rozhodne tipovani!...k.o.u.l.e. ma sva specificka pravidla a proto je celkem spravedliva.. ..myslim si, ze autor se miji tematem, ale je to muj pohled...samozrejme je tady pojistka zadavatele tematu a ten spolecne se spravcem souteze muze vec bud do souteze zaradit a nebo ne!- ale bylo by na skodu to pouzivat v pripade, kdy to neni uplne jednoznacne!

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
Past na písmáky? V jakém smyslu? Abych se přiznal, měl jsem připravenou povídku pro odeslání, ale všiml jsem si, že probíhá tato soutěž. Přidal jsem tedy motiv přírodní scenérie a to je všechno. Záhadný nejsem, to bych si nikdá nedovolil.

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Nemám alternick

Janina6
22. 07. 2009
Dát tip
No ale zase - byl by to od tebe zajímavej experiment, napsat něco takovýho :-)

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Janino - Ne, to jsem zblbnul já - já si myslil, že jsem na vlastní stránce :-))))))))))))))))

Janina6
22. 07. 2009
Dát tip
Jé, Oldjerry, to jsem asi něco blbě odklikla. To byl dotaz autorovi... tomu záhadnému 19:50... to snad proboha nejsi ty?!

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Janino - jaké slavné vítězství ? Takových už tu bylo, snad jen, že už druhé, přičemž jsem se zúčastnil třech.

Janina6
22. 07. 2009
Dát tip
Že by další past na Písmáky? Nebude po tvém slavném vítězství v K.O.U.L.I následovat nějaká divoká diskuse? :-)

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Nymfomanka, která ojede za noc třista chlapů není přírodní úkaz? Je to přírodní úkaz - nikoli však scenerie.... i když je to zajímavý kraťas, necítím ho zde jako favorita.

*

Zaprděnec
22. 07. 2009
Dát tip
"Večer Jana spala s třemi sty muži" heh, to mi stačilo:o)

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
Díky všem!

Oldíku, demokracií je třeba šetřit - já tě nechtěla nutit vylučovat, jen sem chtěla tento fakt připomenout - to opravdu není o hlasech Písmoníků, aby bylo jasno - to je opravdu na vyhlašovateli - a v případě vyvstavšího problému má poslední slovo řádek... ale to jen aby bylo jasno - nejde o todle dílko, jen sem reagovala na tvoji poznámku :o) avi řádkovi, aby mě po svém návratu mohl zpacifikovat v případě mého pobývání v bludu :o)

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Nebudeme nikoho vylučovat. To musí rozhodnout hlasy Písmoníků, nikoli hlas můj. Jen a jen v případě rovnosti bodů si dovolím přiklonit se na jednu z vyrovnaných stran.

já na avízo vkuluju ale věz Oldíku že ty jako vyhlašovatel máš rozhodující slovo v tomdle kole esi se ti zdá že to nesplňuje zadání ale pro mne 300 chlapů, to už je pořádnej kus přírody :oD :o)

Oldjerry
22. 07. 2009
Dát tip
Je to fajn, ale žes to strčil do KOULE, něco bych ti provedl s tvými...

ééé? co to? na KOULI progrese jako kráva. vyprávění mi tady ani nechybí, místo něj je tam nějaký poetický formát. jeden hvězdnatý*

zvláštní, záhadné, vůbec nechápu o co jde ale něco mě nutí číst toto dílko v zalíbení*

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
marie! - nakonec, říkej si tomu jak chceš :-) neroušek - díky

neroušek
22. 07. 2009
Dát tip
Slušný rozjezd.*****

marie!
22. 07. 2009
Dát tip
Chápu to správně, že princip anarchie příběhu tady vyvažuje princip jeho vlastní struktury :) Nakonec proč ne

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
Díky!

Křídlo
22. 07. 2009
Dát tip
moc konvenčích povídkovejch prvků - jako třeba příběh - v tom nevidim.. každopádně konečně něco z koule, co se dá číst *

19:50
22. 07. 2009
Dát tip
Avízo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru