Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Požírači času

31. 07. 2009
7
27
2044

Všeho bychom měli užít s mírou, bohužel většina lidí se tím neřídí, proto musí za své nedostatky zaplatit.

Nejhorším požíračem je prý nuda,

svých nedostatků však najdeš víc.

Některá existence je duchem chudá.

jiná si užívá svého života bez hranic.

 

Někdy se chytíš jak hmyz na síť

a čas rychle utíká jak zběsilý.

Na cestu mi dave lidí raděj posviť,

ostanu tu s vámi aspoň na chvíli…

 

Vedle pableskuje obraz z televize.

Díváme se na hýbající se figury.

Ztracený čas si nekoupíš za peníze,

nepomůžou ti na to žádné brožury.

 

V hospodě vidíš blikat automaty,

je to silné jak kvalitní heroin.

Až nakonec zjistíš svoje ztráty,

před nikým nebudeš již nikdy in.

 

Unaven v noci se vracíš domů,

všechno ostatní je ti stejně fuk.

A zítra dostaneš přesčas k tomu,

pro sebe nezařídíš si ani ťuk.

 

Na světě je všechno relativní,

dávejte si pozor na extrémy!

Svobodná volba je ta hlavní

Na všem se najdou problémy…


27 názorů

Když nic jiného, tak po stránce rytmu se mi to nezdá, ale nejsem odborník.

(leandrus) 1. souhlasím se zvratností ve verších. 2. nesouhlasím, že hledám problémy ve všem. Protože jsem krapet konzervativní, práce, drogy, práce s počítačem a televize jsou dle mne zlavní požírači času - tudíž jsou extrémní. Dá se o tom dlouho polemizovat. V básnické formě jsem napsal svůj názor, který můžeš či nemusíš akceptovat. Každý jsme jiný. 3. Myslím, že si pleteš rytmus s technou. Já v tom rytmus vidím, ty třeba ne.

A.H.
05. 08. 2009
Dát tip
Dílo opravdu nevydařené, nejen že bych ho zařadil do jiné kategorie, ale i slovosled veršů bych změnil.

(reinka)To je fakt, já se na chvíli oabjevím a zese stejně zmizím.

reinka
31. 07. 2009
Dát tip
Pro někoho je požírač Písmák. To se tebe ale netýká, dlouho jsi tu nebyl :o)))))))))

(Lemur) Zdání klame.

(moorgaan)To máš vážně pravdu. Asi jsem v tomhle krapet konzervativní. Každý uznáváme různé hodnoty.

moorgaan
31. 07. 2009
Dát tip
každy travi cas nejak- v podstate je vsechno poziracem casu! ..gemblerovi dela dobre blikajici svetylka a rachot padajicich minci - cyklistovi dela radost dennich 150km za kazdeho pocasi a krece v lytkach! .. ta relativita je vsude

Bíša
31. 07. 2009
Dát tip
Nuda je i docela nebezpečná...

Dia...a už jsi vlítla?Z notebooku ještě krev neteče

Hm, a nejen to. To bude mazec.

Diana
31. 07. 2009
Dát tip
No počkej! Až já vlítnu na tvé stránky! Bude masakr ;-)

...už jsem tě vystopoval,pohanil jsem ti výplod :)

Diana
31. 07. 2009
Dát tip
To víš, konfidentům odzvonilo, tak mám absťák ;-))), Vaše Nejapnosti.

je pi...mám rád srandu :) ikdyžjsemblboun ...Diana...to je špehování :P

Diana
31. 07. 2009
Dát tip
Moc dobrá myšlenka. Tohle připomínat je potřebné. A báseň má i hezkou formu. Dal sis záležet. T**** (blbouna nejapného už delší dobu sleduju, ale většinou s ním musím souhlasit :-)))

no co, seš jehlas pichlas. to už je skoro mezinárodní choroba.

Díky, že se ti líbila, ale všeobecně myslím, že se u této básně dočkám ještě větší a zajímavější diskuse. No, co, jsem jehlaspichlas. A ty (podle toho, jak se vyjadřuješ nebudeš blboun nejapný, který před dvěma stovkama let vyhynul - neber to osobně). Bude tu ještě větší sranda. Tak zatím.

...problémy...někteří je hledají i na této básni,já problém nemám,dávám T

papouch
31. 07. 2009
Dát tip
násilné, vydřené, hloupě moralizující.. sory

Nemůžu vyjmenovat v básni všechno. To bych moh přímo napsat Fausta. Nejvíc jsem se orientoval na lidské problémy. faktem je, že jsem tu neuvedl skleníkové plyny, co pouští naše technologie do éteru, pyroplastický mrak sopky Pinatubo na Filipínách, který neblaze ovlivnil život zdejších lidí, o zemětřeseních, vyskytujících se na místech, kde se srážejí litosferické desky, požárech - tohle jsou přírodní extrémy, a na ty jsem se v básni neorientoval. Ale díky, těchto přírodních katastrof se dá v psaní textů taktéž využít. Díky Norsku 1 za nápad, zauvažuji nad tím, co by se s tím dalo dělat, bohužel mám v plánu napsat něco jiné, mám už na to připravenou osnovu.

Hesiona
31. 07. 2009
Dát tip
Dobré téma, ale nevyvážené verše, nestejně dlouhé.

Norsko 1
31. 07. 2009
Dát tip
dávejte si pozor na extrémy. Ale co když hoří les ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru