Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mýtus II

01. 08. 2009
6
7
2470
Autor
Dalimir
keď sa ti usnúť nedarí
v tom hluku tupoleva
keď tvoja vlastná smrť sa netvári
že ju to hnevá
 
keď tento mýtus prastarý
ti potom kohút ráno spieva
keď tečú chlapské slzy po tvári
starého leva
 
vždy bola na príčine eva
no jeseň v závislosti na jari
za všetky tvoje nezdary
 
ťa takou krásou obdarí
akú len vyčarujú hrobári
pod krížom z dreva

7 názorů

A.H.
09. 08. 2009
Dát tip
verše jsou dosti nesouvislé

Fuk
04. 08. 2009
Dát tip
nieco jak dajakbol necakal by som, ze ma zaujme takyto typ basne, tip

dajakbol
02. 08. 2009
Dát tip
Myslím si, že silnou stránkou tohto sonetu je dômyselný rytmus, ktorý cieľavedome pracuje s dĺžkou veršov. Ani náhodou nejde o heterosylabizmus ako taký, o neregulovanú rôznoslabičnosť. Pozoruhodná je aj odvážna rýmová schéma abab abab baaaab, pri ktorej vnímaní nemám pocit najmenšej násilnosti. Vôbec technicky je to skvostné. A okrem toho je to ukážkový príklad na báseň, v ktorej možno absenciu interpunkcie chápať ako čosi celkom prirodzené. A obsahovo... je to vyzreté a vzrušujúce.

není zlé

raja
01. 08. 2009
Dát tip
líbí se mi*akorát to ri/y ke konci se dostkrát opakuje a trošinku mi to vadí. Jakoby sklouzává. Jináč fakt fajn:)

Štěpota
01. 08. 2009
Dát tip
Sice stojíš o hlubší kritiku, ale ode mne máš pouze tu nejhlubší poklonu. Příjde mi to dokonalé. Tip.

Dokud jsem nevěděl o čem to je, byl jsem rád, ale po pár verších jsi sklouzl někam, kde to nemám rád. Nejen do kýče....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru