Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

42

04. 08. 2009
8
21
1879
Autor
Paulart
 

mezi plátky hřibu
osaměl
fotbalista


21 názorů

Paulart
06. 08. 2009
Dát tip
Aha. Třeba: Mezi plátky hřibu fotbalista v ofsajdu.

makros
06. 08. 2009
Dát tip
Já si myslím, že to osamění by v haiku nemělo být nikdy výslovné, mělo by vyplynout z kontextu, z celkové atmosféry, proto jsem ti psal, že to není dobré klíčové slovo.:-) M.

Paulart
06. 08. 2009
Dát tip
Hm, máš pravdu, že ten politik by byl šťavnatější než fotbalista. Napsala jsem to tak, jak jsem to viděla. Ale kdybych dodala, že: mezi plátky hřibu osaměl na novinách fotbalista bylo by to už dost polopatistické.

makros
05. 08. 2009
Dát tip
Můra to téměř napsala: např. "se suší" napoví nezkušeným čtenářům, že se jedná o sušení hub na novinách, a nebudou dále dílo vnímat jako hádanku s rozšlápnutou houbou a těm zkušenějším necháš groteskní prostor pro "osamění", aniž bys byla tak polopatická. Třeba se s ním může sušit i nějaký politik.:-) M.

Paulart
05. 08. 2009
Dát tip
Ahoj makrosi, co bys chápal jako lepší klíčové slovo? Můro, máš pravdu, více interpretací poskytuje více klíčů, když se náhodou jeden ztratí, ještě není všechno prohrané.

Můra73
04. 08. 2009
Dát tip
Děti před domem čutají do míče. Mamka (babička)suší na sluníčku nakrájené hříbky... Přímý zásah- domácí hráč zůstává sám, "stateční" spoluhráči rychle mizí. - Moje asociace jsou trochu jiné, což je pro haiku dobře. Každý si z textu může domalovat svůj obrázek- každý máme jiné životní zkušenosti.

makros
04. 08. 2009
Dát tip
"klíčové" slovo "osaměl" není vůbec dobré, příliš vykládá dílo...

Fuk
04. 08. 2009
Dát tip
no, ale tento vyjav si nepreniesla do tohto haiku:)

Paulart
04. 08. 2009
Dát tip
Klíčové slovo: "osaměl".

Paulart
04. 08. 2009
Dát tip
Neměla bych to dělat, omlouvám se Můře73 a haiku znalcům... Zde nejde o lysohlávky ani o hřiště :-), jde o kus novin s fotbalistou, na které jsem rozkládala plátky rozkrájeného hřibu.

Makrelka
04. 08. 2009
Dát tip
co to jako je? Nechapu

Micro
04. 08. 2009
Dát tip
nelíbí

Můra73
04. 08. 2009
Dát tip
zatím nechci prozrazovat, zkazila bych to ostatním.

Můra73
04. 08. 2009
Dát tip
super!!! :o)))

Fuk
04. 08. 2009
Dát tip
No dobre, futbalovy stadion, trava a v nej rastu huby. I ked trava musi byt pokosena a teda huby/hriby by neboli cele ale posekane na platky. Ale moze byt, ved hriby rastu rychlo a teda ich napriklad mohol "rozbit" aj ten fotbalista. No len preco osamel, osamel, hm, asi treba hladat spojitost s hribom-mezi. Ale nechce sa mi, je to na mna prilis zlozite, prekombinovane, co by v haiku mimochodom nemalo byt. A smrdi mi to metaforou.

Paulart
04. 08. 2009
Dát tip
Ne evropské, ale houbařské.

Fuk
04. 08. 2009
Dát tip
toto uz nemusim,take prilis "europske" spracovanie haiku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru