Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odkladám

12. 08. 2009
1
9
906
Autor
johny45

     Sadám si za počítač a sledujem bielu plochu. Sledujem ju dosť dlho na to, aby sa na nej niečo objavilo. Ale stále je biela. Premýšľam, ako dlho som už nenapísal niečo

N

O

R

M

Á

L

N

E. Premýšľam, ako dlho niečo

N

O

R

M

Á

L

N

E ešte nenapíšem. Alebo napíšem. Už čoskoro. Možno zajtra. Pred chvíľou som si myslel, že za chvíľu. Chvíľa už prešla a nič. Snažím sa nejakým spôsobom zaplniť stranu. Na začiatok jednu, potom ďalšie. Zatiaľ stále nič. Iba čierny kurzor bliká, pýta si nejaké slová, vety, ale ja ho vždy sklamem.

Občas mi napadne námet na poviedku. Niekedy ju začnem písať a už na začiatku viem, že ju nedopíšem. Možno by som mal skúsiť začať písať polovičné poviedky. Niekto ich možno za mňa dokončí. Ale ja nechcem, aby niekto dokončoval moje poviedky, lebo nikto nevie, ako by som ich chcel dokončiť, keby som ich chcel dokončiť.

 

     Kurzor stále bliká a ja viem, že čoskoro zase niečo napíšem. V hlave sa mi rodí zárodok prvej myšlienky na námet, ale odsuniem ho, pretože som unavený. Je noc. Som hladný, ale mám umyté zuby. Nemôžem predsa jesť, keď mám umyté zuby. Je to proti pravidlám. Tak ako nemôže človek piť po ovocí a ako si musí umyť ruky po vykakaní. Ako malý som sa tohto slova napočúval dosť, ale nikdy som ho nevidel napísané. Je to zaujímavé. Vysrať je už otrepané.

 

     Teraz už sa predsa nebudem namáhať s písaním. Je noc a zajtra musím vstávať do práce. Ale zajtra večer určite niečo napíšem. A ak nie, tak pozajtra, alebo niekedy inokedy.

Odkladám písanie. Odkladám niečo, čo odložiť nemôžem. Je to ako keby som odkladal ďalší nádych, ďalšie jedlo, pitie.

Každý deň viem, že v noci sa najlepšie píše, každú noc viem, že najlepšie sa píše cez deň. 

Odkladám písanie a myslím na iné veci napĺňajúce môj život. Sex, peniaze, alkohol.

 

     Text, ktorý píšem, má mať určite nejaký koniec, ale ani tento nedokončím. Sledujem blikajúci kurzor za bodkou.


9 názorů

johny45
14. 08. 2009
Dát tip
Tak to som fakt rad, ze ta to pobavilo. Diky za koment...

the_Bloody
12. 08. 2009
Dát tip
Hehe, musím říct, že mě to pobavilo. Sice je to o ničem, ale při čtení textu jsem se několikrát neubránil úsměvu.-).

johny45
12. 08. 2009
Dát tip
super, to som chcel pocut... :)

Petrusha
12. 08. 2009
Dát tip
beriem a nie je to nič moc ...

johny45
12. 08. 2009
Dát tip
"máš tu šancu sem dať k uváženiu jedno dielo za mesiac ... toto je hlbší výber z tvorby?" Neuvazujem nad uvazenim jedneho diela za mesiac a hlbsim vyberom z tvorby... co je to? Preco by som to mal robit? Tvorba je od toho, aby sa uverejnovala a citala aj ked je cierna na bielom, nevyvesil som sem ziadnu vlajku s napisom "rychlo si toto precitajte, lebo toto je moje skvele dielo oproti mojim ostatnym bullshitom." ber to ako pribeh, ako miliony inych...nie ako pokus o literarne dielo... publikujem tu uz niekolko rokov a fakt som nikdy nad tym nerozmyslal, ze by som nejako selektoval nejaky "hlbsi vyber z tvorby" :)

Petrusha
12. 08. 2009
Dát tip
no, ale ... ja v tom nenachádzam nič ani na hlbšie zamyslenie, je to príbeh príbeh ako milióny iných ... ktoré len sĺznu toto hovorí za všetko "Text, ktorý píšem, má mať určite nejaký koniec, ale ani tento nedokončím." čo s tým? máš tu šancu sem dať k uváženiu jedno dielo za mesiac ... toto je hlbší výber z tvorby?

Petrusha
12. 08. 2009
Dát tip
no, ale ... ja v tom nenachádzam nič ani na hlbšie zamyslenie, je to príbeh príbeh ako milióny iných ... ktoré len sĺznu toto hovorí za všetko "Text, ktorý píšem, má mať určite nejaký koniec, ale ani tento nedokončím." čo s tým? máš tu šancu sem dať k uváženiu jedno dielo za mesiac ... toto je hlbší výber z tvorby?

johny45
12. 08. 2009
Dát tip
Nerozumiem tvojej otazke...vsade vzdy davam, ze stojim o hlbsiu kritiku...

Petrusha
12. 08. 2009
Dát tip
prosím, čo na tom chceš vážne skritizovať?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru