Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strach

23. 08. 2009
1
0
739
Autor
johny45

     Kedysi som mal strach z veľa vecí. Strach z tmy, strach zo snov, strach z nepochopenia.

Bál som sa osamelosti, ľudí a nočných lesov.

Väčšinu svojich strachov som už zahodil. Prekonal som aj strach z veľkých životných záväzkov, z vyhodenia z práce, z prítomnosti zvláštnych ľudí.

Dnes už strachu otváram dvere, teším sa naňho, rozprávam sa s ním. Cítim sa s ním dobre. Je mojím životným priateľom. Robí ma silnejším a odolnejším. Pomáha mi prežiť.

Som s ním rád a s radosťou ho navštevujem uňho doma.

 

     Volám sa strach a mám tu všetko. Otvor dvere a vojdi. Pohodlne sa usaď, si mojím hosťom. Alebo si ľahni. Natiahni si nohy, vylož si nohy, medituj v tureckom sede. Poznám ťa dobre. Viem, čo ťa trápi, čo ťa teší, vidím tvoje tajné sny. Pusti si hudbu. Akú chceš. Pop, Rock, Jazz, Blues, Punk, Metal, Elektronickú hudbu, Country, Soul, Reggae, Klasickú hudbu, Ska, Hip-Hop, Ľudovú hudbu, Dychovku, Zvonkohru...

Nalej si niečo na pitie. Ovocný džús, sýtené nápoje, minerálnu vodu zo všetkých kútov sveta, víno biele, víno červené, mám talianske, juhoamerické, slovenské, vylisované zo slnečných francúzskych viničov, môžem ti naliať tú najlepšiu Whisky, ktorá dozrievala desiatky rokov v tmavom podzemí, kúsok od teba stojí na stole Tequila, strieborná, zlatá, so soľou a citrónom, so škoricou a pomarančom, alebo sa môžeš nechať unášať zeleným a čiernym Absinthom, mám tu aj destiláty z ovocia, ryže, cukrovej trstiny, bylinkové destiláty, no pokojne si daj, čo ti chutí, mám tu všetko.

Máš hlad? Všetky druhy ovocia, zeleniny, mäsa, teplých a studených jedál čakajú na teba. Chutí ti šťavnatý červený melón? Neskutočne sladký žltý melón? Šunku, pizzu, steak, brokolicu, karfiol, kuracie prsia na všetky spôsoby, divinu, morské živočíchy, ryby, halušky, kačicu, bažanta, alebo vysoko kalorický hamburger? Ponúkni sa. Sú tu všetky jedlá z talianskej, španielskej, francúzskej, mexickej, indickej, vietnamskej, ruskej, slovenskej kuchyne. Alebo chceš aj v jedle popustiť uzdu fantázii? Muflón na mrkve, opičie mozočky so šalotkou, slonie uši na smotane, krokodílie stehná na kari, zapekaný ovos s hubami, červená šošovica na leče.

Prajem ti dobrú chuť, daj si koľko chceš.

Vo všetkých kútoch na teba čakajú najkrajšie ženy a najkrajší muži. Blondínky s dlhými nohami, brunetky so zelenými očami a plnými prsiami, divoké červenovlásky s odhalenými stehnami, vysokí štíhli blondíni s modrými očami, svalnáči, tmavovlasí frajeri s hnedým uhrančivým pohľadom.

Sú to kurvy a sexuálni otroci. Môžeš od nich žiadať všetko, čo chceš. Neboj sa vysloviť tie najperverznejšie želania, sexuálne chúťky, ktoré sa nikto neodváži zrealizovať. Sú tu len pre teba. Chceš sa s nimi rozprávať? Nech sa páči. Majú vzdelanie, inteligenciu, najlepšiu výchovu.

Všade sa tu povaľujú nádherné šperky všetkých farieb, najdrahšie diamanty, zafíry, rubíny, smaragdy. Môžeš sa v nich okúpať.

Všetky drogy sveta, všetky pôžitky, ktoré existujú sú u mňa. Stačí si len vybrať. Viem, je tu krásne. Presne tak ako to máš vysnívané. Nábytok, steny, podlaha, farby, všetko podľa tvojich predstáv.

Stačí len vojsť. Väčšina ľudí zostáva pred dverami, ty však môžeš všetkým porozprávať, ako je tu dobre.

 

     Keby som sa nebál, nežil by som. Alebo by som aspoň nemal nárok žiť. Život bez strachu je prázdny a neúplný. Strach je pre mňa živnou pôdou. Čakám naňho za dverami, sledujem ho kľúčovou dierkou, nahmatávam ho v tme, pozorujem z najvyššieho poschodia.

 

     Stále sa však bojím v noci v lese, stále sa obávam, ublíženia od blízkeho človeka.

Napriek tomu si svoj strach hýčkam, starám sa oňho, opatrujem si ho.

Každý by sa mal so svojim strachom milovať, rozumieť si s ním a tešiť sa naňho. Nosím ho na ramenách, prikladám si ho na prsia, chytám ho plnými priehrštiami ako zlatý prášok.

Strach je najvernejší spoločník, jediný, ktorý nesklame. Stráž si ho, uctievaj ho, lebo vďaka nemu žiješ.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru