Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strach

26. 08. 2009
22
33
3924
Autor
Ferry

V stařičkém sadu požehnaném
je letos broskev na broskev

Mé rty se s žádnou nesetkaly
nevidět pelu pod nános
bojím se hniloby a vos

A sladká šťáva?
Co když krev?


33 názorů

slivaka
11. 03. 2011
Dát tip
*

Ferry
05. 09. 2009
Dát tip
ĎĎĎĎ

oleandr
04. 09. 2009
Dát tip
výborná

jejdavilda
30. 08. 2009
Dát tip
tak si sosneš krve, co má říkat komár

guy
27. 08. 2009
Dát tip
dobře šťavnatý *

Bíša
26. 08. 2009
Dát tip
3x Bíšův imperativ toť chvála za ten div...

Ferry
26. 08. 2009
Dát tip
Věřím: Až po mně ani pes neštěkne naposled zachřestí se víkem jen Bíša přijde s vykřičníkem ĎĎĎ

Bíša
26. 08. 2009
Dát tip
!!!

vida, před minutou jsem taky vymyslel familierní oslovení pro J.J.Rybu: dabldžejár :o) (konec reklamy)

moorgaan
26. 08. 2009
Dát tip
ja kdyz vidim broskev na broskev... tak si jdu dat píč-vodku:-))

Vaud
26. 08. 2009
Dát tip
Kveton pry dokonce Akvinskeho oslovuje familarne Tome!

Diana
26. 08. 2009
Dát tip
Květoň-Díky! Moc mě to zajímalo - a zřejmě i ostatní. Náhodou, jsi "philosoph", aspoň v mých očích ;-)

Marlav
26. 08. 2009
Dát tip
*

Šmarjá, nedělejte ze mě "philozopha"! Jenom je mi sympatický. Dle Tomáše Akvinského řád věcí je takový, že vše méně dokonalé musí sloužit více dokonalému - rostliny slouží zvířatům, zvířata jsou tu ke službě člověku. Nebo-li - brambory prasátku a prasátko pak mně!

Vaud
26. 08. 2009
Dát tip
podle Freuda v muzich vzbuzuje strach "vagina dentata" - abych ukazal Kvetonovi, ze taky ctu (ale k Akvinskemu jsem se jeste neprokousal)

Ferry
26. 08. 2009
Dát tip
Mistře Prosecký, jakož i Muamarku - díky! avox - jak ti závidím, já strašpitýl. a Květoušek sečtělý Tomášem Akvinským? No ten to se mnou umí zkrátka. ĎĎĎĎĎĎĎĎĎ !

Ferry
26. 08. 2009
Dát tip
Tak zase ten Doktor Vgaudí mi nasadil brouka do hlavy freudovského. Z jeho hlediska by ty broskve snad měly vzbuzovat děs spíš v klucích, ne? Ale mně se zdá i o zmijích písečných, takže dobrý...

Muamarek
26. 08. 2009
Dát tip
Tím koncem to dostává novou dimenzi - pro mě velmi pěkné, Marek

avox
26. 08. 2009
Dát tip
vždycky když se bojím, rychle se otočím, abych svému strachu viděla do očí... */

Vaud
26. 08. 2009
Dát tip
kdyz ji depilujes, neni co resit :-)

ale zas banány jsou míň chlupatý :o)

Vaud
26. 08. 2009
Dát tip
broskve jsou eroticky ovoce (a na rozdil od bananu min vulgarni) *

Citace: POSPÍŠIL, Josef. Filosofie podle zásad sv. Tomáše Akvinského : materiální logika, noetika a všeobecná metafysika. 1. vyd. Sv. 1. Brno : Papežská knihtiskárna benediktinů rajhradských, 1883. Vznešenosť a směšnosť, s. 409-413. (Ne, že bych tu knihu měl zrovna na nočním stolku a četl si v ní před spaním. Náhoda. :-)

Prosecký
26. 08. 2009
Dát tip
My u nás v Orlických horách jsem byli rádi, že nám z úrodnějších krajů vůbec nějaké ovoce dovezou. Vždycky mi bylo k smíchu, když moje alsaská přítelkyně broskve s odporem loupala. Pak jsem hory opustil a s hrůzou zjistil, že je loupe i moje kladenská, berlínská, budějovická, chebská a posléze krnovská přítelkyně. Exotem jsem se stal, jako už tolikrát v životě, já. Good Luck, Ferry!

Včera jsem viděl starý film s M.Streepovou Francouzova milenka. Tam psychiatr rozlišoval tři druhy melancholie: vrozenou, občasnou (třeba ovlivňěnou alkoholem...)a nahodilou (co tě přepadne, ani nevíš jak...) :o) ta fobie z krve v broskvích je fakt zajímavá, až mě to zarazilo. taky to tak mám, ale nikdy jsem si to takhle nedefinoval...strach na druhou :o)

Diana
26. 08. 2009
Dát tip
Květoni, tys tedy zabodoval! :-). Uveď prosím zdroj. Nebo aspoň jméno klasika, kterého cituješ.

Tento anticky vznešený styl humoru miluju. Řečeno slovy klasika: Čím vznešenější jest báseň, na př. epos, tím se stává směšnější, když někdo její antický obsah moderní lehkou formou přioděje (travestie), aneb když její velkolepou formou všední nějaký předmět opěvuje. Ale jak lze vysvětliti aesthetickou libosť, již nad předměty směšnými pod zmíněnými podmínkami pociťujeme? Záliba tato pochází odtud, že duch náš bývá mile a libě dojat, kdykoliv nesmysl nějaké věty jasně poznává a tak nerozum v ní obsažený přemáhá.

Ferry
26. 08. 2009
Dát tip
Alešku, že tys byl kdysi Velkým Vezírem s radou na všechno?!...

Ferry
26. 08. 2009
Dát tip
Díky, děvčata, jak na tu melancholii, mrchu, vyzrát? Budu na to myslet až zítra.....

daddy
26. 08. 2009
Dát tip
mrázek po zádech

Diana
26. 08. 2009
Dát tip
To je síla!!! Moc povedené. *****

vida... broskve jím jen odchlupené...nektarinky. U nich strach nemám...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru