Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec prázdnin

31. 08. 2009
27
40
4193
Autor
Ferry

"Každý má potenciál dosáhnout osvícení v celé jeho dokonalosti...." David Lynch

Na dnes jsme vůbec nespali
ukládali jsme do šatníku
čas prázdnin něžný, pomalý

Ráno nás jako břitva ťalo
tetujeme se na chodníku
kérkou, kterou nám odkázalo


Tvrdě jak hydra neústupná
prsty nám hryže první mráz
a obloha je bohem hutná

a obloha je bohem hutná
přitisklí k sobě nadoraz
vstupujeme do absolutna


40 názorů

Diana
09. 09. 2009
Dát tip
hezké, zvláštní. ****

moorgaan
07. 09. 2009
Dát tip
...konec prazdnin je tragedie! ...zacatek skolniho roku je komedie

fajn* i prolog

synáček
02. 09. 2009
Dát tip
Hlavně ta první...! * :o)

dajakbol
01. 09. 2009
Dát tip
Ok :-)

Halcyon
01. 09. 2009
Dát tip
Dík za vyjasnění, tímto asi můžeme uzavřít naši malou podmnožinu :-)

dajakbol
01. 09. 2009
Dát tip
Halcyon: Áno, Tvoj koment je tercínou, hoci takto by bola prehľadnejšia: Zamotat se do tercíny není zrovna složité, ze vší dřiny kočičiny vykulí se jedna dvě. Sám to ořu těžkým rádlem, sotva v tom mám renomé, v mém verši na hubu padlém těžko hledat symetrii, když se dusí vlastním sádlem uprasený od pomyjí, metrum to má ňáký krátký, s velebností čerti šijí, tak zametu vlastní zvratky, zapomenu, že sem Dante, přestanu tkát drahé látky a přestanu mlátit pantem.

Halcyon
01. 09. 2009
Dát tip
Ad dajakbol: pokud vím, tak můj "komentář" má rýmové schéma spravné, naopak ho nemělo komentované dílo, jehož název původně slovo "tercíny" obsahoval. Jinak můj výplod samozřejmě postrádá asi tak všechno, co by se dalo s touto formou spojovat, je to prostě jenom komentující rychlovka, nikoli samostatné dílko. Pokud mají tercíny náhodou možných schémat víc, tak jsem se dost možná seknul a prosím o dodatečné osvícení.

Ferry
01. 09. 2009
Dát tip
:)))

guy
01. 09. 2009
Dát tip
"se" dá za pravdu i upálit - byli tací, co to k tomu dotáhli ..

Ferry
01. 09. 2009
Dát tip
"se" do poděkování nepatří ! Ď.

Ferry
01. 09. 2009
Dát tip
Všem laskavým čtenářům moc děkuji za návštěvu, názory, jimž jsem se ve značné míře musela dát za pravdu a nejvíc za tipíky, jichž jsem lačná. :)

guy
31. 08. 2009
Dát tip
no jo, první mrazy hryžou, a bude utrum *

avox
31. 08. 2009
Dát tip
nic proti tomu, já jen že jsem ráda že prázdniny končí a život dostane nějaký řád, sice to taky nebude zrovna slast s naší puberťačkou v 9.A :-)

dajakbol
31. 08. 2009
Dát tip
Halcyon: toto nie je tercína, tá má inú rýmovú schému. Inak Ti to rytmicky pekne pekne odsýpa, ale obsahovo, obraznosťou je to taký rutinérsky, manufaktúrny produkt. Rýmy, no... horná hranica podpriemeru. A ten "boh" - to je taká univerzálna neurčitosť, dobrá, keď už autor nevie čím by pridal na vážnosti svojim schématickým textom.

xtermik
31. 08. 2009
Dát tip
"a obloha je bohem hutná" mi nějak nesedí , jinak pěkný ...

Bíša
31. 08. 2009
Dát tip
Je to síla...

zákeřná změna názvu, zrovna, když jsem se dověděl, co vlastně znamená slovo Terciny :o)

Ferry
31. 08. 2009
Dát tip
Vážené, vážení, dík za přečtení a slova povzbudivá, za "t" dáreček pak neméně. ĎĎĎĎ. Podotýkám, že obloha nemohla být těhotná z mého úhlu pohledu ničím ani nikým jiým, než jmenovaným. Jinak by nenastala možnost vkročit do absolutna, které je většinou považováno samo za boha, když je nezávislé, nepodmíněné, dokonalé a an Sich je i prazákladem všeho, co existuje. V mé představě je rajským prostředím, kde pomalu a na plné pecky ti, kdo tam smějí, vychutnávají pocity rozkoše, útočiště, bezpečí a vůbec všechno, co si jen bytosti bez rozdílu mohou přát. Děkuji za shovívavost. :)

Glomma
31. 08. 2009
Dát tip
tak tak , pěkné *

BigBivoj
31. 08. 2009
Dát tip
Nestraš Ferry prvním mrazem léto nekončí jedním rázem Obloha je sice hutná přes den teplo ale pořád chutná *

Impresse
31. 08. 2009
Dát tip
pěkně!*

avox
31. 08. 2009
Dát tip
pěkná, ačkoli tvé pocity tentokrát nesdílím :-) */

dadik
31. 08. 2009
Dát tip
a zejtra jdem zas do školy :)

Halcyon
31. 08. 2009
Dát tip
Zamotat se do tercíny není zrovna složité, ze vší dřiny kočičiny vykulí se jedna dvě. Sám to ořu těžkým rádlem, sotva v tom mám renomé, v mém verši na hubu padlém těžko hledat symetrii, když se dusí vlastním sádlem uprasený od pomyjí, metrum to má ňáký krátký, s velebností čerti šijí, tak zametu vlastní zvratky, zapomenu, že sem Dante, přestanu tkát drahé látky a přestanu mlátit pantem. Teda teď píšu jako tuhle ňákej nejmenovanej seveřan, ale tahle nesmírně exkluzivní forma opravdu není jen tak. Nejhorší je, že se téměř nedá začít od prostředka, člověk musí mít nejspíš extra důkladný plán předem hotový, a pak to jenom elegantně vyplnit, rád bych si to jednou zkusil. Promiň moji hubatost, ušpiní, ale doufám, že neublíží (v zimě by to byla sněhová koule, v létě máme jenom bláto :-)

už první sloka je velmi krásná,jakoby nám předurčovala to následující....t.

Marlav
31. 08. 2009
Dát tip
dobré dílko, moderní*

Prosecký
31. 08. 2009
Dát tip
Tak, Aleši, nechtěl jsem blbjenku vystrašit a zavádět tady diskusi o tom, jestli veřejné rozpočty krajských a jiných necentrálních institucí a sociální a zdravotní pojištění metodicky vůbec řadit ke státnímu rozpočtu. Obdočil jsem na Písmáku od literárních témat u příliškrát.

Pro: třetinu? skoro polovinu :o)

Prosecký
31. 08. 2009
Dát tip
Blbjenko! Máš pravdu, že by "grubý" bylo divné. Zase až tak daleko záměna g za h ve východněji položených dialektech českého území nejde.

blbjenka
31. 08. 2009
Dát tip
ach tak. HDP znám, jenom "grubý domácí produkt" se mi zdálo divný :)

Prosecký
31. 08. 2009
Dát tip
Gross domestic product = hrubý domácí produkt. Výsledek naší (zpravidla celoroční) klopotné práce. Třetinu z toho odevzdáme státu.

blbjenka
31. 08. 2009
Dát tip
nemám kopřivku, když se to někam hodí, když je to k věci, ale tady mi to přijde trošku zcestné. nadbytečné. mimo mísu, jak se říká :) akropes, co je GDP?

Prosecký
31. 08. 2009
Dát tip
Ferry, já bych z konce prázdnin takový strach neměl. Koneckonců můžeme konečně zase tvořit GDP a ne plýtvat zahálčivou pracovní silou. Kloním se také k přesunu do "vázaných veršů" a jak dobrých!!! Blbjenko, já jsem také nevěřící, ale že bych měl takovou kopřivku z pooužití slova "Bůh" to ne. * :)

...jo,jen bych napsal bohem(malé b)*

blbjenka
31. 08. 2009
Dát tip
dala bych přenost tomu, kdyby byla obloha hutná čímkoli jiným, a taky nechápu proč to není ve vázaných ale jinak chválím

ABSOLUT tisk :o)

Beed
31. 08. 2009
Dát tip
Krásné verše, krásná myšlenka... rozhodně *

jejdavilda
31. 08. 2009
Dát tip
já spal dobře*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru