Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O panence co se nesměla svlékat

02. 09. 2009
17
25
987
Autor
Marcela.K.

 

Ta panenka se nesměla svlékat.

Seděla na nízké skříňce, na hlavě slaměný klobouček.

Nesměla se česat.

Měla dlouhé blonďaté vlasy.

 

Myslím, že na mě občas mrkla, když jsem běžela kolem.

 

Byla to sváteční panenka.

Proto asi neměla  jméno.

Mohla se projít jen o svátcích…

 

Pod zelenými šatičkami měla bílou spodničku s kraječkou

Kraječky měla i na kalhotkách.

Vlastně to byly takové bílé trenýrky.

Pod těmi měla z boku na nohách kovové šrouby.

Uměla chodit jen když ji někdo vodil.

 

Byla to panenka mé starší sestry

Já dostala  žlutýho medvěda.

Sedával vedle chodičky, měl barvu jako její vlasy a uměl bručet.

Byl těžký a tvrdý, protože byl vycpaný pilinami.

 

Byly to divné hračky.

Moc si nemohly hrát.

Jen je s námi vyfotili.

 

 

Občas si na ni vzpomenu…na tu smutnou panenku.

Sedí u mé sestry v krásném domě ve výklenku na chodbě.

Myslím, že je jí tam zima. Na hlavě má slaměný klobouček, aby jí na vlasy nesedal prach.

Myslím, že už neumí ani chodit.

 

Medvěda jsem dala svým dětem na hraní. Říkaly mu Míšo a umazaly ho…

Už nebyl žlutý jako vlasy té panenky, ale hodně bručel, když se po něm kluci váleli.

Zdálo se mi, že vesele.

Medvědi jsou asi docela rádi ušmudlaní…

 

 


25 názorů

Marcela.K.
18. 10. 2018
Dát tip

jj...já naštěstí umím odolat, do téhle jsem šla jen kvůli té panence. že jako si splním svůj dětský sen. Nechápu to, ale když jsem si pro ni jela( měla jsem to jen asi 35km), byla jsem tak šťastná....no prdlá jsem ;-)

Vyvolávací cenu dali 300kč...prostě netušili co mají doma, asi :-) jsem mu nechala ještě tu 50 na pívo ;-) tak byl taky rád.

 


agáta5
18. 10. 2018
Dát tip

umím ocenit .. aukce znám... ale teď už nee, protože mě to už nebere, jsem ráda, jinak bych asi neměla na chleba... adoptovat všechny chuděry :)   aněkterý na člověka mluví.. dívají se tak .. áále dost řečí :)))


Marcela.K.
18. 10. 2018
Dát tip

Jo, klidně vyšvihni :-) Tu co jsem vyhrála já, jsem musela vykoupat. To víš, byla prý na půdě u těch no...rómů. Má hnědé vlasy, takže jsem ji pojmenovala po mamince - Drahuška. Oblékla do proužků s kraječkou...no a vnučky si s ní mohou hrát, ale jen pod dohledem, aby mi ji nerozbily :-) Myslím, že jsem ji zachránila. Naštěstí byla v suchu, tak není oprýskaná a kupodivu ani nesmrděla kouřem, nebo zatuchlinou. stačilo ji jen omýt i s vlasama. Asi netušili, jaký poklad dávají do aukce, skončila jsem na 950kč, sama jsem se divila, že mě nikdo nepřeplatil...asi ji nechtěl špinavou ;-)


agáta5
18. 10. 2018
Dát tip

to je vono!!!!!!!!!! ježíšku, ty mě bavíš!!

na na Červeném hrádku u nás byla výstava panenek a jedna tam byla podobná té vaší .. jen měla zrzavé vlasy a byla bosa... bosa ve studeném zámku!!! chuděra... musela jsem jí koupit (2500,-Kč) do našeho vyhřátého domova.. takhle já si dělám vazby k panenkám... teď sedí na polici, klátí nohama a povídá si s pavoukama :)))  já si snad jednu báseňku o panenkách vyšvihnu taky... ale až vychladnu z tý tvojí :)) 


Marcela.K.
18. 10. 2018
Dát tip

.


Marcela.K.
23. 01. 2012
Dát tip
Já takovou měla taky...a taky o ni píšu. Jen to nebyl medvěd, ale šašek jen jsem ji dostala od maminky "trochu" později...za to se mnou vydržel až do svatby :-)

8hanka
23. 01. 2012
Dát tip
moj medved bol tmavohnedy, dostala som ho, ked som mala tri roky a ochorela som na zapal priedusiek...bol mojou najoblubenejsou hrackou, bol moj kamarat, neustale blizko mna... ziadna ina hracka mi nebola tak blizka... *****

Marcela.K.
23. 01. 2012
Dát tip
.

Marcela.K.
10. 09. 2009
Dát tip
No jo, jestli ono to nebude tím, že jsem holka, Upíre ;-) dík

Upír
10. 09. 2009
Dát tip
Opět-typicky ženské,trochu smutné,zavání mi z toho cosi,co jsem kdysi znal...ale...to už je opravdu hodně dávno.No...tak asi tip *

Diana
09. 09. 2009
Dát tip
Hezká a pravdivá báseň. Inspirativní, jak je vidět. A Barbar se vytáhl - také velmi pravdivý komentář :-)))*

Lora
03. 09. 2009
Dát tip
---

nostalgik
03. 09. 2009
Dát tip
..panenka, čím krásnější, tím rozmarnější, medvěd je dobrák i když zabručí.. :o) ***

Robinia
03. 09. 2009
Dát tip
Taky vzpomínám víc na hračky, se kterými se smělo hrát...

Lakrov
03. 09. 2009
Dát tip
Každý má pár vzpomínek z dětství, které se mu povede vyvolat při pohledu na určité předměty. Ne každý však má to štěstí, že má ještě hračky; někomu byly už dávno ukradeně.

Barbar
03. 09. 2009
Dát tip
Já jsem někdy medvědem nebudu však Ivanem Baví mne mít hubu s chlupy nosit ženský do chalupy Někdy si hrát na zvíře jindy dělat kuplíře Vzpomínky jsou část života i ty krásný - smutná nota Proto žiju pořád dál proč bych život "neprosmál" Z vesela si světem bloudím po děvčatech leccos loudím A tak to má bejt!!!!

Prosecký
03. 09. 2009
Dát tip
Vzpomínáme všichni. My, co jsme se odstěhovali z rodných domů a tudíž nemáme žádný archív, o to víc. je to na pomezí básně a prózy, ale v tomto případě to nevadí. *

irem
03. 09. 2009
Dát tip
Vyprávěcí. Nevím, jestli to je dost na báseň. Ale na vypomínku na sváteční hračky ano. A na medvěda, který během času změnil barvu :) ... ještě ho někde mám, díky pokusným operacím změnil i výplň a má původně-oranžovou jizvu na zádech. Myslím, že mu to tak vyhovuje.

houby_nasla
03. 09. 2009
Dát tip
hm.,to jsou houby hracky, se kteryma se neda hrat. ..(i zivi medvedi pry nemeni mimiku, takze porad vypadaji,jakoby se usmivali)

guy
02. 09. 2009
Dát tip
měl jsem taky původně žlutýho medvěda teda - mám pocit, že ho ještě někde mám :-)

slovak
02. 09. 2009
Dát tip
Príjemne sa pri tom spomínas...*

jo jo *

Můj medvěd byl bílý a měl modré konce tlapek. Už jsem byl hóóódně velký kluk, když se mi splnil sen. Pak ho doplnil žlutý medvěd po mé sestřenici a posloužili hrátkám mým dvojčatům. Také někdy myslím na hračky odložené na půdě...je to pro ně štěstí, že ještě neskončily v popelnici? Je v nich hodně z našeho dětsví.Pěkně mě to navedlo ke vzpomínkám.Dík."T"

Marcela.K.
02. 09. 2009
Dát tip
Tahle byla krásná, ale sestra má jen dva kluky :-)

Háber
02. 09. 2009
Dát tip
bábiky* sú niekedy sTrašidelné* i smutné* a medvedi sú radostní*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru