Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lebo

03. 09. 2009
14
15
4599
Autor
dajakbol
O jednej ráno ešte stojím v okne.
Bosorky zo všetkých strán tiahli na sabat.
Šestnástka od vedľa si v náprotivnom kvokne.
Dnes v noci, keď sa musí zasa báť,

aj ja mám zhodiť všetky svoje cudzie kože
a ticho ako para stúpať z podkrovia.
Nie som až taký dobrý, ale hrám sa na akože,
neznámi moji možní svokrovia.

Skúšam si v duchu definovať Nebo.
Na nebi defilujú hviezdy po smrti.
Tak do seba si básnik posmúti.

Skúšam sa ukryť za nejaké lebo.
Naivní, čo mi na to naletia.
Klamem aj v druhej polke súvetia.

15 názorů

dajakbol
15. 09. 2009
Dát tip
Pravdovravnosťou, áno, možno dospieť k neželanej pohlavnej abstinencii, čo je vskutku tristné.

enthroper
06. 09. 2009
Dát tip
ale ty dva měsíce tam nejsou cítit myslím jako že to působí tak svěže, přirozeně...

dajakbol
06. 09. 2009
Dát tip
Barban: Ďakujem. Ale drobnú nedokonalosť v rýme nie je možné prehliadnuť, lebo sa mi žiadna "nepodarila". Znie to samoľúbo, ale je to fakt. O dokonalosti rýmu vo verzológii rozhoduje zvuková zhoda, a tá je v tomto prípade bezvýhradne dostatočná, až bohatá. CrawlingChaos: Tvojim výhradám rozumiem, ale odkazujú na čiernobiele vnímanie. "tematizovanie basnika, dokonca s moznostou, ze autor pise o sebe" tu bolo, je a bude, a v mnohých prípadoch to nijako neznižuje hodnotu diela. Práve naopak, ak sa autor neštylizuje do podoby pasívneho martýra, ukrivdenca, ale svojim prístupom k životu vzbudzuje sympatie, obdiv, alebo len jednoducho záujem, môže čitateľa minimálne inšpirovať k zamysleniu. V poézii by sa to malo diať prostredníctvom priznávania sa k slabostiam, pochybeniam a cez relativizáciu istôt a sebairóniu. Nemôžeš teraz šmahom ruky odpísať takého Bukowského, alebo Krchovského len preto, že vo svojich básňach neodškriepiteľne fyzicky dominujú. Nemyslím, že by sa primárne snažili o štatút výlučnosti, že by sa oň snažili viac ako taký Ondruš alebo Buzássy, ktorý sa explicitnej básnickej sebaprojekcii až na výnimky úzkostlivo vyvarovali. (Inak Tvoj komentár by možno stál za diskusiu na hlavnej strane) enthroper: jednoducho - to sa tak zamyslím a o dva mesiace mám sonet. Alebo nemám. Všetkým: Ďakujem.

Impresse
04. 09. 2009
Dát tip
pěkná!*

Ferry
04. 09. 2009
Dát tip
Velmi zdařilé !!!! *

Jan Barban
04. 09. 2009
Dát tip
Pěkný současný sonet.Drobná nedokonalost v rýmu se přehlédne.

Bíša
03. 09. 2009
Dát tip
Pěkný sonet!

Paľko... čo ti mám vytknúť... si fešný chlap a tento sonet? sa ti naozaj podaril dokonale... krásne :)

Dalek
03. 09. 2009
Dát tip
"aj ja mám zhodiť všetky svoje cudzie kože" nezhazuj je, možná je mezi nimi i ta Tvá...

enthroper
03. 09. 2009
Dát tip
jak ty to děláš

tematizovanie basnika, dokonca s moznostou, ze autor pise o sebe, mi pride zvlastne pateticke a narcisticke -- akoby fantazma vylucnosti, branie sa prilis vazne

...moc dobré*

Háber
03. 09. 2009
Dát tip
Paľo* si dobrý* si výborný*!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru