Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pouštíš si starýho Nohavicu

27. 09. 2001
8
0
3253
Autor
Petula

Pouštíš si starýho Nohavicu,

ten pásek je už plnoletý.

 

Má mladší hlas

a hladkou tvář.

 

Stejně jak ty, před těmi lety.

 

Zas jdeme vpřed

a rudě vlajky vlají!

 

Zlý to byl čas!

Však teď je mládí v háji.

 

A komu požalovat?

 

Bolševik vzal ti mladá léta...

 

A dnes?

Na koho vinu?

 

Že tvůj hlas, tvář i duch odkvétá...


Přeslička
08. 11. 2005
Dát tip
Nohavicu poslouchám a bohu děkuji, že jsem mladší z Husákových dětí...

Milly
03. 03. 2004
Dát tip
V týhle situaci nejsem, však Nohavicu poslouchám........ :-))

ofčátko
28. 06. 2003
Dát tip
plnoletý, plnotučný... rádo poslouchám... opravdu duch odkvétá? vyraší prostěradlo a opadá? ;o))

Petula
27. 05. 2003
Dát tip
???Najo??? Ani soukromě???
|||-_-|||

Naja
26. 05. 2003
Dát tip
Petule, Petule... Chtela jsem sem napsat muj bezprostredni pocit, ale radsi si ho necham... jinak zacatek basne je bombasticky....

Bezejmenny
03. 10. 2001
Dát tip
My kdysi Nohavicu zpívali na vandrech už v 70. letech. ;o))))) Je to blaf, že by dělal pro STB. Kdyby podepsal, byl totiž tak dobrej, že by mohl klidně do televize i do zahraničí. Jenže on nepodepsal. Na rozdíl od jiných. A proto mu zbyly jen ty mírně obskurtní folkové festiválky a koncerty po hospodách. Zůstal svůj, a to je také důvod, proč jsme ho zbožňovali a proč je dosud králem českého folku. Tip.

Pluto
30. 09. 2001
Dát tip
Jiste ze zpival, ale ma vetsi tvorbu jen jako textar, nez zacal zpivat...Texty mel vzdy vyborne, krasne vyjadrovaly atmosferu, a nakonec to s tou jeho jednoduchou hrou na kytaru velice sedlo...

kosa
27. 09. 2001
Dát tip
svatá pravda

Pluto
27. 09. 2001
Dát tip
Velice hezke, jednoduche a pravdive...Az na jednu vec... Nohavica nikdy nemel a nema hladkou tvar...:-)))))) A jeste, jedna vec. Nohavica toho za komunizmu moc neodspival. Psaval jen texty... Ale basen je povedena - tip za "mou soucasnost"...

Wopi
27. 09. 2001
Dát tip
Pluto: ale odzpíval... jenže se muselo na koncerty, v tv nebyl...

Wopi
27. 09. 2001
Dát tip
Petula: * s hlubokým vcítěním

Pája
27. 09. 2001
Dát tip
ale né :-)))!

Helča
27. 09. 2001
Dát tip
a ty pásky byly z koncenrtů nahrané na takových chrastítkách a s chrchláním a šuměním a zpíváním publika...

Jákob
27. 09. 2001
Dát tip
dobrý

hermit
27. 09. 2001
Dát tip
****- (pocitu rozumím)

Bhati
27. 09. 2001
Dát tip
NO....ano...:-)

Wiki
27. 09. 2001
Dát tip
jo , Helčo a wopi a bylo to neskutečně krásné a mělo to fantastickou atmosferu, při které běhal mráz po zádech :-))) Petulo : TIP ! :-))))

Petula
27. 09. 2001
Dát tip
Jejda!!! Pluto, ale to víš, že nazpíval... Zpíval tak asi od roku 1982... Mám jeho docela fajnové věci z let 1983 / 1984 / 1985. A jsou tam i záležitosti, které jsem (tehdá!) NESMĚLA ŠÍŘIT... Mělo to dva důvody: a) Byly totiž v podstatě ve studiové kvalitě... b) Byly, přinejmenším, na zákaz veřejné činnosti. To za b) možná stačí i k té poznámce o pomahačích... (Možná také, že si ho StBáci zapsali, aby vykazovali činnost.) A co se tkne jeho tváře, to bude asi nedorozumění. Ono totiž spojení "hladká tvář" neznamená vždy a jen výlučně "holá tvář". Jistě, kníra měl, ale TVÁŘ MĚL (oproti dnešku) HLADKOU, zdaleka ne tak hrubou a zbrázděnou... (Starostmi, nevyspáním, láskou, strachem, kumštem,... atd.) A vůbec, poslouchejte Nohavicu, hned bude na světě o trochu líp!

░▒▓-_-▓▒░


Diana
27. 09. 2001
Dát tip
Jo, poslouchejte Nohavicu! Báseň tipovka a svatá pravda*

Doubi
27. 09. 2001
Dát tip
Jasan, souhlas, poslouchejte Nohavicu a čtěte Petulu:-)))))***** Jo, a taky navíc oceňuji vybraný font písma, ten k té básni ladí!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru