Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvacet jedna gramů

13. 09. 2009
11
16
2576
Autor
oleandr

Země s váhou pobledlého těla

pohupuje

 

dvacet jedna gramů

na širém moři duše

se plaví

šíří

za okraje

 

levitací

 

neviditelný letící

půlměsíc nad krajinou

koulí  jablko

v zrcadle vizualizací

svých obyčejů podob

 

v mlhách světel

obrysy ztrácí

zapleteno o pár deka

nad svůj objem

 

majáky hledá

kudy neví

 

šelest na srdci

 

v koloběhu bytí... .


16 názorů

Veeriiaann
18. 09. 2009
Dát tip
začátek, až "za okraje" se mi velmi líbí- lehce, vkusně a skvěle zpracovaný, s dobrou myšlenkou, pak už je zde možná trochu moc myšlenek...na můj vkus ne, to jsem řekla špatně, nejde o množství myšlenek ale o hodně "oleandrovských" formulací... ale přesně tak je to Tvůj styl, takže Ti nebudu moc kecat do toho, jak psát =)

film je taky dobrej*

moorgaan
14. 09. 2009
Dát tip
oko bere.-)) /*

oleandr
14. 09. 2009
Dát tip
cizí slova jsou tam pouze dvě, nemám pocit, že by jich tam bylo mnoho... pouze dokreslují obraz představy... jinak děkuji za kritiku

oleandr
14. 09. 2009
Dát tip
ano inspirace byl ten film, doopravdy vynikající...díky

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
za krev

No hlavně, že jsme si to vyjasnili a pohnuli zeměkoulí! :-) Já jsem taky trochu zaváhal, jak to vlastně přesně je, ale to Tvoje se mi zdálo být trochu proti logice. J.Š.

Saintzero
14. 09. 2009
Dát tip
tak to je docela trapas ted sem si to po sobě přečetl

Prosecký
14. 09. 2009
Dát tip
Oprav si název. Báseň není špatná. příjemně mě překvapila. Ten film vlastně také neříká příliš mnoho. Tip.

Já jsem to slyšel ale obáceně, že zvážíme-li člověka těsně před jeho smrtí zjistíme jeho "živou" váhu. Zvážíme-li téhož těsně potom, co zemře, je zjištěna hmotnost menší. Rozdíl v obou hmotnostech je přisuzována "hmotnosti duše". Jestli ten rozdíl je právě 21 gramů, si nepamatuji. Je zajímavé, že tento "rozdíl hmot" podle mne, neodporuje ani fyzikálním zákonům o zachování energie ( vždy je tedy E=mc2). Film je pro mne, zatím neznámý J.Š.

Saintzero
14. 09. 2009
Dát tip
některý vědec zjistil, že tělo bez duše váží jedna dvacet gramů. Mimochodem existuje stejnojmený film *

Zdá se mi, že je zde použito příliš mnoho "cizích slov jen tak pro efekt". Přiznám se, že si také nedokážu skoro nic pod těmito verši představit. Jestli dává hodně prostoru pro fantazii to nejsem schopen posoudit. Nejsem ale určitě ten, kdož "oplývá fantazií bezbřehou". Jestli je toto dílko myšleno jako lyrická poezie, tak snad bych mohl "něco" odpustit. Jinak mi to trochu připomíná některé úryvky z básně V.Nezvala "Edison" ( Tedy to je podle mne spíš plus než mínus). J.Š.

Saintzero
14. 09. 2009
Dát tip
*

Bíša
14. 09. 2009
Dát tip
Oprav si titulek. Báseň je velice dobrá...

KayTee
13. 09. 2009
Dát tip
Zajimavé :-) dává hodně prostoru k představivosti :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru