Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o rádiu

14. 09. 2009
13
35
5248
Autor
aleš-novák

tentokrát opravdu úvaha :o)

Seděli jsme na obědě v jedné nejmenované restauraci.

V rámci objednávky jsem požádal obsluhu, jestli by nemohla trochu ztišit rádio,

ale stejně se mi zaryl do ucha refrén "každý svého žití strůjce / každý svého dortu krůjce".

To slovo krůjce natolik zaujalo moji manželku, že jsme zapředli debatu

"co by tomu asi řekli veršotepci...". Zejména, kdyby to použil nějaký věhlasný autor

a ne zrovna středoproudá kapela. Sám jsem se přikláněl k názoru, že slovo KRŮJCE

vzniklo náhodně, prostě textař potřeboval rým na STRŮJCE. A působí na mě

spíš odpudivě...ale třeba je to jen tím, že ho vnímám v kontextu té kapely, kterou moc nemusím...

Co vy na to? Líbí se vám KRŮJCE ?

p.s.: nemyslím TOM CRUISE !!!


35 názorů

Ferry
16. 09. 2009
Dát tip
Já taky se hlásím, Květošku, Alešku, vím o vás...

Vaud
16. 09. 2009
Dát tip
tip pro Zahujce!

přijal jsem to pravidlo i bez tvého komentáře, neřídím se pitomostí děl :o) takže máš ode mě jeden tip u Raphanus sativus :o)

Tímto počinem jsme mimoděk vynalezli rafinovaně skrytou formu "jánabráchysmu" pracovně nazvanou "druhotný tip". Chillies - všechny tipy, které autorovi přibydou zásluhou nějakého komentáře, je tento povinen odevzdat komentujícímu pod jeho dílo, které by jinak sám považoval za pitomé.

Bíša
16. 09. 2009
Dát tip
Vivat Květoň!

tak dávejte k jiným mým dílům, pošlu to dál :o)

Toscana
16. 09. 2009
Dát tip
Květoni, tak tohle by bylo na mega tip, jenže jsem na tom jako avox - co s tím??? :o)))))

avox
16. 09. 2009
Dát tip
Květoňu, nemůžu dát tip pod jiné tvé dílo, nevím o žádném, kde by ještě nebyl... ale nemusím ti, že ne? :-)) Vaude, ranhujce, neznáš původní název krahujce?

takže holič by mohl být hůlce? :o) kovář ...kůvce ? :o) konečně dostala diskuse pořádný impuls :o)

Vaud
16. 09. 2009
Dát tip
Kvetoni - krasna basen! Ted jsem se dozvedel, ze nejsem ranhojic, ale ranhujce :-) hned se mi pronikave zlepsila nalada!

Já nechci být slavný. Mně stačí, když budu bohatý.

tak aspoň avi všem, co jsou v seznamu, ať jsi slavnější :o)

Já jsem v poslední době někde četl, že kvalitní dílo si najde čtenáře samo i bez potupné a připitomělé propagace a podbízivosti. Schválně, jestli je někdo najde tady! Bude-li chtít, může mi poslat tip pod libovolné jiné moje dílo. Nebude-li chtít, může mi.

není to škoda do komentářů? být to dílo, dostane mnary tipů :o)

...sem neodolal: každý svého pole hnůjce každý svojí krávy důjce vyrojí-li se však růjce proti pořádku a řádu brůjce na stráži zde stojí zbrůjce k zastrašení nepokůjce nepokojů každý strůjce bude volat svých ran hůjce

doufám, že "krůjce" bude zmíněn v Marečku podejte mi pero 2 :o)

Ferry
16. 09. 2009
Dát tip
KRŮJCE je synonymem HRDOBCE. Oba výrazy pak označují ve svém původním významu lýkožrouta z rodu kůrovců. Autor Novákovými zaslechnuté písně bezesporu zaměnil účelově lýko za dort ("každý svého lýka lýkožrout"), čímž projevil nemalý smysl pro vtip. Už za něj zaslouží shovívavost. t*

čučenka
16. 09. 2009
Dát tip
Teda ten Tom Krůjce je nejlepší :-), myslím, že už to tak budu používat :-D

jejdavilda
16. 09. 2009
Dát tip
o sebevětší blbosti se řekně, že je to novotvar a obecenstvo jásá *

jo, fakt super :o) naučím se to, abych obohatil naše hudebně vzdělávací večírky v hospodě :o)

Toscana
14. 09. 2009
Dát tip
Nebuďte škarohlídi a suchoprdi a dopřejte textařům krůjce - však je to sranda, ne?? :o)) *t Vaud - no tys to dotáhl do dokonalosti! :o))) Mj. si nemyslím, že by to bylo šílenější, než ta otřesná písnička, co koluje na Slovensku už nějaký ten pátek: http://www.youtube.com/watch?v=wg3pxXxhz3c&feature=related - to je totální masakr!!! :o)))

moorgaan
14. 09. 2009
Dát tip
mne krůjce prijde uplne normalní!

Bíša
14. 09. 2009
Dát tip
Díky za Tvé podělení...

Vaud
14. 09. 2009
Dát tip
on takovej Steven Seagul je vlastne Stepan Racek a obracene Vladimir Paral - Vlad Ripper :-)

Tom Krůjce je kamarád Vladimíra Párala :o)

Impresse
14. 09. 2009
Dát tip
krůjce se mi nelíbí Je fajn , když se český jazyk rozvíjí, ale s citem. Za úvahu TIP

Vaud
14. 09. 2009
Dát tip
Tom Krujce je vybornej :-)

Krůjce je krásné slovo. Zařazuji je hned za napnelismus a cukaturu.

Ó
14. 09. 2009
Dát tip
...každý svého dortu krůjce...obejdem se bez strojvůdce...

hloupé to slovo není...prostě novotvar, takových se na písmáku najde denně spousta...Jazykovědci z ústavu by moudře pokývali hlavou, jsou rádi, když někdo češtinu používá a rozvíjí... jen jsem se chtěl podělit, díky , že to čtete :o)

avox
14. 09. 2009
Dát tip
nejlépe vznést dotaz na Ústav pro jazyk český. Asi to slovo není stvořeno v souladu s platnou gramatikou, ale novotvary vznikají a občas dokonce dojdou milosti a zakotví i ve slovníku řeči spisovné... a laik se diví... a kdo se diví, je mu divno... je to divič? :-))

macecha
14. 09. 2009
Dát tip
to je opravdu hloupé slovo... za úvahu T***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru