Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka - nepohádka

16. 09. 2009
27
34
5151
Autor
avox

Kdo chce vítězit, musí bojovat. Dobro je dobré neumí se rvát...

Bylo - nebylo, dávno tomu, babička tiše vzpomíná a při tom hlasu konejšivém, vnučka pokojně usíná... Bylo – nebylo, ale přece, oči se ztrácí ve hvězdách, sluníčko utonulo v řece, do dvorku vešel žal a strach. Je snazší bourat nežli stavět. Když ohlédnu se dozadu, dá práci zničit plevel, havěť, která mi týrá zahradu. Když ohlédnu se nazpátek, za špetkou dobra do vrátek jak kobra, chladné, jako had, vždycky zlo zkoušelo se drát. Však není-li hůř, dobře je a stále zbývá naděje. V tom ta otázka nevězí - vím kdo nakonec zvítězí...

34 názorů

avox
17. 03. 2012
Dát tip
zapíši a napíši, až ji zase uslyším...

Kočkodan
17. 03. 2012
Dát tip
Me tady nebezí ceská bedna, mohla bys naznacit, o co se jedná?

avox
17. 03. 2012
Dát tip
tsss... jsi jak ta televizní reklama

Kočkodan
16. 03. 2012
Dát tip
Snazme se: 1. nedrázdit kobru nohou bosou 2. mít méne strachu pred paní s kosou

koloušek
29. 06. 2010
Dát tip
Tak to jsem špatně pochopila, dík, že jsi mi to objasnila, ta je opravdu hlavní vítěz.-:)

avox
29. 06. 2010
Dát tip
no víš, závěr je nepohádka, když jsem to psala, myslela jsem zrovna na tu s kosou...

koloušek
29. 06. 2010
Dát tip
Jen kdyby to tak vždycky bylo a dobro nakonec zvítězilo, jak potrestat zlo, bezpráví, jen v pohádkách se vypráví.T*

avox
22. 09. 2009
Dát tip
účinná chemie, výsledek známý, dobrá pro velké širé lány... nechci na svědomí další viny sklízet chci biopotraviny tak díky, řeknu ti to krátce - ráda se plahočím na zahrádce :-))

guy
21. 09. 2009
Dát tip
užitečné rady k problémům ve třetí sloce: plevel zničit jde kvapem jen se šplíchne roundapem a jakýchkoli mšicí klan hravě zničí mospilan :-)

Marlav
19. 09. 2009
Dát tip
pěkné*

zvedavec
18. 09. 2009
Dát tip
:) nádej je tiež dobro, zdá sa mi

avox
18. 09. 2009
Dát tip
na dobrý vtip je místo a čas vždycky, znáš nějaký? díky, Dave9562 :-) joooo? tak to dost brzy, piráte, jak budeš psát paměti? :-)) dík, že jsi sem našel cestu

moorgaan
17. 09. 2009
Dát tip
muj mozek zacina zit jako pohadka ...stale casteji se ptam - bylo x nebylo ?.-))

avox
17. 09. 2009
Dát tip
ano, jenže dobro je v tom snažení, stavění... díky :-)

IVO
16. 09. 2009
Dát tip
Pravdu díš, snazší je bourat nežli stavět, člověk se při bourání tolik nenadře jako při stavění. *T

avox
16. 09. 2009
Dát tip
co mám říct, abych se samými rozpaky nezakoktala? Děkuji za návštěvu, komentáře i tipy, díky moc :-))

Ferry
16. 09. 2009
Dát tip
Dobro, vcítění se, láska, odpuštění, to jsou vítězní rytíři a s nimi v jedné osobě vítězné princezny. A mléčná dráha nad hlavou sžití s kopřivou žahavou o to jsme v městě okradeni nikdo a nic jen špatné není... t**

nostalgik
16. 09. 2009
Dát tip
Bylo - nebylo, ale přec pohádky ať chyt se opratí Honza, zahradník či švec konec se v dobré obrátí :o)

jejdavilda
16. 09. 2009
Dát tip
*

Muamarek
16. 09. 2009
Dát tip
Důležité je podle mne věřit a hledat - a jedno bez druhého nějak nejde, tyhle verše rozhodně vedou k zamyšlení, Marek

Prosecký
16. 09. 2009
Dát tip
Mám důvodné pochybnosti, že lidstvo může zmoudřet. navíc i moudří mají tu nepěknou vlastnsot, že chtějí jíst, bydlet a jezdit někam něčím. Mám ale na mysli humanní cestu. Nikoli vyhubit. Postačí, když vyhyne samo.

Diana
16. 09. 2009
Dát tip
Babičky mají vždycky pravdu :-)**** Zvítězí dobro nakonec podstatou svého bytí: Vystoupá z kalu vzdušná věc a potře tmu, co svítí

Robinia
16. 09. 2009
Dát tip
*

A pracujícímu lidu zase zbude jen útěcha - není důležité zvítězit ale zúčastnit se. Na světě je ještě dost místa. Dokonce některé kontinenty jsou téměř neosídlené. Pravda, ne každému vyhovuje teplota mínus padesát stupňů a společnost tučňáků.

Adamova Eva
16. 09. 2009
Dát tip
*o)

avox
16. 09. 2009
Dát tip
díky, nemám teď čas na diskusi, ale babička vždy říkávala, že dobrých se vejde hodně... takže se lidstvo nemusí vybíjet, stačí, aby zmoudřelo :-)

ano,to hezké zbourat se dá jednou větou,ba dokonce i jedním slůvkem ,ale to sem zas, až tak nepatří....zato Tvůj příběh je výstižný...pohádka,či nepohádka...t.

avox
16. 09. 2009
Dát tip
původně tam bylo "jako chladný had"... díky :-)

Bíša
16. 09. 2009
Dát tip
Ale je to moudré!

Prosecký
16. 09. 2009
Dát tip
Dávám tip za neporazitelnou naději. Svět patří rychlým a vyčuraným, ale po dlouhé době a v globálním měřítku je to stále lepší. Odhlédneme-li od diskuse na jiném místě, kde jsme zjistili, že by bylo potřeba, aby počet lidí klesl asi na 1,5 miliardy.

cha, chtěl jsem ti poslat korekturní zprávu (chladný), ale než jsem ji napsal, je to opravené...tak jen pochvala za nepohádkové uchopení tématu...

avox
16. 09. 2009
Dát tip
možná trochu mimo zadání... avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru