Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Guru

20. 09. 2009
9
8
2613
Autor
zvedavec
 
Auto zastalo. Pozrela som von oknom.
Vrabec,  vrabčiak,...vrabček! Obyčajný, všedný, drobný, a zázračne drzý. Krehučký. Klbko života. Tak blízko, tak na dosah! Skackal vedľa áut na parkovisku nákupného centra.
A skúmal svet.
Jasne som zahliadla, ako na mňa chvíľami zvedavo cez sklo zaostroval zrak. Ale nezdržal sa pri mne pohľadom pridlho. Mal ohromný kopec záujmov... nájsť niečo pod zub (či pod zobák,), ustrážiť dianie na celom parkovisku, aby odhalil príležitostné nebezpečenstvá  a vôbec: snažil sa využiť všetky šance, ktoré poskytoval jesenný deň pri supermarkete.  
Potom zmizol. Stratila som ho z dohľadu, stratil sa kdesi pod autom, v ktorom som sedela. Túžila  som sa ešte chvíľu pokochať pohľadom...vystúpila som a snažila som sa ho nájsť.
Nikde! Aj keď je to nemožné, niekde byť musí.
Zmizol pod autom, spomenula som si. Zohla som sa: bol tam. Pár centimetrov odo mňa.  
Drobné vtáča našlo zdroj vydestilovanej, najčistejšej vody: z klimatizácie auta odkvapkávala voda. Vrabček v miniatúrnom jazierku uhášal svoj smäd, s najväčším pôžitkom dvíhal svoj zobáčik a opätovne sa skláňal ku jazierku...kráása.
Pozrel na mňa. Nebdal. Múdry! Vedel, že je chránený, že nevleziem pod auto. A veď keby – má dosť času.
Ale dovtedy sa schuti napije.
 

8 názorů

zvedavec
27. 09. 2009
Dát tip
:) pozriem a vďaka za návštevu

damaxy
26. 09. 2009
Dát tip
veľmi pekný okamih... kusok prírody z parkoviska :) mám tiež niečo podobne s myškou

zvedavec
21. 09. 2009
Dát tip
nevadí, že pretiahlo, škoda vrabčiaka...:)

vesuvanka
20. 09. 2009
Dát tip
není zač :-))) Poslala jsem Ti s kritikou fotku vrabčáčka z inernetu, která se zobrazila a teď koukám, že zmizela a pole s kritikou se protáhlo....

zvedavec
20. 09. 2009
Dát tip
vďaka

vesuvanka
20. 09. 2009
Dát tip
moc hezky napsané, zaujalo mě :-))) TIP a díky

vesuvanka
20. 09. 2009
Dát tip
moc hezky napsané, zaujalo mě :-))) TIP a díky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru