Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SETKÁNÍ S ANDĚLEM …....

23. 11. 1999
5
0
2082
Autor
Daimon Terr

Toto dílko bych rád věnoval
všem Písmákům.
Hlavně BŘÍZOVI,kterého jsem
nerad vyděsil … :o(
Taky SAŠOVI za kritiku,
KATE,NAJE,MARIGOLDOVI
a dalším …
Díky přátelé,pomohli jste mi
pochopit a nalézt ztracenou
cestu.
A taky díky JEMU za ten sen …

Včera v noci, v noci bílé jako den, zdál se mi, přátelé, zvláštní živý, krásný, něžný, trochu smutný sen … Stál jsem v krajině, která snad rájem mohla být, nádherná květena, to prostě nejde popsat ! To se musí prožít, procítit … Cestička hladká, pro bosé nohy trochu zrádná, krajinu protíná, v divukrásné zeleni zaniká, kolem nádherná sousoší, odvrácených tváří jež tak tajemně smyslně září … Šel jsem tou cestičkou, prošel jsem ji celou, celičkou, ty sochy tak nehybné, majestátní, překrásné, minul jsem, jen uvažte ! Bez povšimnutí ! No prostě - zvláštní sen … Na konci cesty, divná věc, oslnivá záře, v té záři, postava ženy, hebký ruměnec, v její tváři, její krása, její pohled, její usměv, vyrazil mi dech a z hrudi, unikl smutný vzdech … Stála tam, v celé své kráse, její něžně smutný úsměv, jež by mohl patřit Kněžně, káravý pohled očí, vážce by nemohl ublížit . Já nesnesl ten pohled dámy krásné, uhýbal jsem očima, nesledoval vnady ladné … Její slova mi vzala dech ! Zněla přísně, znova a znova, ta slova nepříjemné písně, měla pravdu ! vypalovala mi do duše cejch ! Těžko se to říká,Vážení ! Tohle psaní na tom nic nezmění, její hlas mi v duši stále zní, když řekla : „Daimone,Daimone ! Co to vyvádíš ! Bohu spíláš, Jenom na sebe se přitom díváš ! Buď trochu uznalý ! Celý svět je Ti neznámý ! Vždyť ne z každého poupěte dobrý květ vykvete ! Ty neznáš jeho plány ! nemůžeš Jemu neznalostí zasazovat kruté rány …!“ „Podívej se okolo ! Co jsi způsobil ! Vyděsil jsi přátele ! Copak nevidíš, strach a zmatek ?! Nic necítíš ! Měli o tebe strach ! Chovej se rozumně ! Ne jako v poušti prach ! Který letí vzduchem a všechno ničí, až jde z něj po zádech mráz …!“ Přátelé ! Bylo mi hrozně na duši jako by ji pálily ohně vyhládlé ! Styděl jsem se za sebe z očí vyhrkl mi slz proud, jako déšť z nebe, však útroby měl jsem jako troud … Bytost laskavá, vzala mne za třesoucí se ramena, pohled něžný mi do očí upřela, pak řekla tónem veselým: „Nevěš hlavu, nesmutni ! Každý má své chyby, On to ví ! Věř,že někdo tam nahoře tě má rád, Věř, že všechno má svůj řád …! Snaž se jiným pomoci, třebas jen milým úsměvem, hezkou básní, pěkným příběhem, pak zazní pohoda, klid v nitru tvém. Nakonec najdeš bytost o které tak sníš.“ Lišácky na mne mrkla: „Chtěl bys takovou, jako jsem Já :o) Neboj ! Moje podoba je z tvých představ stvořená :o) jen hledej ! Kdo hledá, najde ! Jak se zdá …“ S těmi slovy v záři světla se světlem božským se střetla a splynula v jednotu nebeskou prázdnotu plnosti, to vše z Boží milosti. To On mi zase jednou ukázal svou jednu z tváří laskavých v té záři, bytost, jež byla Andělem … Na konci té ztezky já stál, unavené zraky, upínal jsem v dál, v očekávání zda Tě ještě znovu spatřím, můj Anděli, má Paní ! V duši v té chvíli, nádherný klid, skvostný mír, jednota s Bohem, ten pocit zesílil … Když jsem se pak vzbudil, snil jsem ještě chvíli dál, ten pocit ve mne pořád zůstával. I když budu zase někdy vztekat se a klít, vím,že On má dobré srdce, dovede to pochopit. Až zase půjdu spát, nechám si něco hezkého zdát, a možná se může stát, že Anděl si bude s mojí duší povídat …
DeGra
08. 12. 1999
Dát tip
Daimone - tohle je nádhera... A po té Rozmluvě pohlazení na duši... (stejný problém jako Lampář...) Moc děkuju. *

snoopy
06. 12. 1999
Dát tip
děkuju..!
za vzpomínky.. na dětství.. na krásu.. na krev v prachu z odřených kolen.. teď už je tam asfaltka
na vůni trávy, kterou slunce vábí a mámivě vplétá do vlasů.. vysoké napětí bzučení kobylek a koníků
na jemný písek mezi bosými prsty.. na veliké kapky vlahých přeháněk.. tajemství půd.. stohy slámy..
..ne, už končím, je to od věci.. to jen tvá třetí sloka mne dostala.. v tu chvíli jsem odplul kamsi daleko.. a když jsem se po dlouhé chvíli vrátil, zbytek jsem dočetl jako ve snu..
..snad ještě hořkou chuť pampelišek
..tobě nachuťpřišlý

Špuntík
29. 11. 1999
Dát tip
já nechci nijak někoho urazit......ale seš Bůh sám o sobě....opravdu nádherný, tak nespoutaně, že mám v hlavince a v celým svým malinkým tělíčku takovej krásnej pocit.....

Díky za něj i za tebe......

Opravdu...

Anonym
26. 11. 1999
Dát tip
Je vidět, že jsi přece jenom něco pochopil. Lena

Merle
24. 11. 1999
Dát tip
Tvý nohy vítám zpátky na zemi. Tvý duši zamávám vysoko nahoru, a doufám, že tam ještě dlouho zůstane...

kačka
24. 11. 1999
Dát tip
Daimone, zrovna včera večer jsem psala reakci na tvé Bože, proč ? Odezvu hážu k sobě, je zas "utahaně-poučně" dlouhá, zatím to líp neumím, tak promiň a ber to jako snahu "troche přispět".. Miluji ho i za to, že slyší, dík za všechny kdo volali, stane se tak, jak jsi uvěřil..nádherná báseň..s dovolením tisknu a tipuju za jeho inspiraci..

jACK
23. 11. 1999
Dát tip
Tvoje Rozmluva s Bohem mě dost vzala a tak jsem si to vytisknul a přines to v pátek na skupinku. Pět lidí ten večer volalo k nebi. Slyšel je někdo?

Marigold
23. 11. 1999
Dát tip
Hurá !Daimon se nám vrátil!
No Daimone,nejenom anděl, ale Bůh si s tebou přijde povídat a toho Anděla ti teda PŘEJU.
:-)Měj se.

Marigold
23. 11. 1999
Dát tip
Tohle je hustý jACKU !

Bříza
23. 11. 1999
Dát tip
NO TEDA !!!
Tak TOHO si opravdu strašlivě vážím!
A co víc !!! Člověče! Ty úplně ledabyle popisuješ věci, o kterejch jsem si až doteď myslel, že popsat prostě nejdou !!! Tohle, co popisuješ, znám ! To je základní důvod mojí existence ! Myslel jsem na tuhle věc, když jsem Ti psal odpovědi a usilovně přemýšlel, jak Ti jí pomocí slov poslat - nevěděl jsem jak !!! Teda tady se dějou věci na tomhle Písmáku - to už je podruhý ...napřed s tim vinilem, teďka tohle ...

B.Ezejmenij
23. 11. 1999
Dát tip
D+T - mám z tebe radost ... :)
jACKU - 6 ...

Lampář
23. 11. 1999
Dát tip
Dal Ti Dáreček...
Mám moc velkou radost. Už proto, že k Tvojí Rozmluvě jsem nedokázal nic napsat, ačkoli jsem strašně...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru