Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

náhorní lesy

29. 09. 2009
2
21
2348
Autor
Alloha Hurro

takle se přece haiku nepíše... :-)

náhorní lesy,
podzimních barev, se
jednoho rána

rozezpívaly
ve vánku chladnějším než
oči vyhaslé

korálků rosy
jež na krk navlékla si
nesčetná tráva

21 názorů

to jsem nikdy nedělal, takže to bude trochu těžší než jsem si myslel, aby to za něco stálo. ale děkuji. konečně někdo...

Paulart
01. 10. 2009
Dát tip
Nejvíc se o haiku dozvíš na http://haiku.bloguje.cz. Každé haiku je světem samo o sobě. Má být sevřené, čerpat s prožitku okamžiku, popsat či opsat spatřené bez použití metafor, personifikací nebo i abstraktních slov. Nic v něm nehodnoť, nic do toho nevkládej ze sebe. Nalezni přesah ve jsoucím tak, jak je.

ráno je o tom když chceš otevřít oči...večer jak dlouho dokážeš neusnout..

můžeš to i nějak rozvést?

Paulart
01. 10. 2009
Dát tip
Tři dílka, která tvoří jedno. Haiku by mělo stát osaměle a držet pohromadě, být uzavřené ve tvaru a otevřené k interpretacím a tajemství.

drobekzjav
30. 09. 2009
Dát tip
a nad Jeseníkem ještě v poledne slunko pálilo na louce a někdo pouštěl draka a zastavil se čas. Nakolik se může poledne lišit od rána a ráno od večera?

jakože ta má má něco společného s nějakou jinou?

Paulart
30. 09. 2009
Dát tip
Na nit navlékané miniatury, přesah z dílka do dílka...

prostě mi to ruka napsala... jakobych nevěděl co píšu, a když si moje ruka přečte nějakou kritiku příště to napíše jinak a možná lépe...

katugiro
30. 09. 2009
Dát tip
tahle diskuse už nemá smysl měl by sis ujasnit, proč píšeš (ne, tím neříkám, že chci znát výsledek)

stačí nakopnout... a to každý kritik rád udělá... když čte něco hrozného...

katugiro
30. 09. 2009
Dát tip
zdrojů není dost? aha... kritici tu každopádně nejsou od toho, aby tě vodili za ručičku

zdrojů není dost, jde o to že by mne zajímal názor nějakého kritika....ale pokud haiku nerozumíš nebudu tě nutit...

katugiro
30. 09. 2009
Dát tip
co potřebuješ není, aby ti někdo řekl co máš dělat... zdrojů je dost

dalo by se to tak říci...já normálně haiku nepíšu, ale když jsem to tu uviděl něco mááááálinko jsem si o tom zjistil ale vlastně nevím vůbec nic, a potřebuji a by mi to někdo tvrdě zkritizoval abych příště věděl jak na to...

katugiro
30. 09. 2009
Dát tip
mám to chápat tak, že navazování slok považuješ za hlavní důvod k tomu, abys napsal onen prolog?

co by jsi mi třeba vytknul mimo to že v haiku se sloky nenavazují...

milá

katugiro
29. 09. 2009
Dát tip
když to sám víš, jak si představuješ hlubší kritiku?

vánek je vánkem neboť vane a nefouká, proto tam není zmínka o vychřici...napsal jsem ji když jsem jel busem z olomouce do jeseníku...

karyatida
29. 09. 2009
Dát tip
Jo, Alíku, vidím je a cítím. Je to pěkné. Za chvíli tohle bude v horách a v podhůří. Když je závan tolik studený a chladný, je to ještě vánek?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru