Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

koule / zážitek / o nekonečně dlouhé cestě

30. 09. 2009
27
51
6217
Autor
aleš-novák

taková tma

že bych si musel

sáhnout na víčko

abych poznal

jestli mám vůbec

otevřené oči

jenže

ruce mám teď

někde úplně jinde

  

rosu

ani  

rychlost chůze

skoro nevnímám

a cesta zdá se

nekonečná

vrznutí vrátek

působí v tom tichu

skoro přízračně

a k tomu

ty pavučiny

ve vlasech

pavučiny

na očích

pavučiny

mezi prsty...

  

ale

dokázal jsem to

akorát včas

chytám se

s úlevou

za srdce

přede mnou...


51 názorů

po několika měsících: *n*á*d*h*e*r*n*á*  *l*u*x*u*s*n*í*  co řádek, to šňůrka perel perlí člověk by si myslel,  že rukama přes srdce ochraňuješ spolujdoucí


to je hrozný! padám smíchy!

Diana
01. 10. 2009
Dát tip
Skutečný horrorr! ;-)*

Marlav
01. 10. 2009
Dát tip
opravdu pěkná...povedená*

Toscana
01. 10. 2009
Dát tip
To nemá chybu (právě pro ten lehce hororový tón s pavučinami) *t

tož díky, Marve...o moři? nevím...zkusím jednu najít a pošlu ti avi...

jen bych si dovolil poukázat na drobnou latinsko-českou hříčku "ven i vidí více" (veni vidi vici)

tak jo, vyhrálas :o)

raja
30. 09. 2009
Dát tip
dá-li vidle spravedlivě Davidovi z dáli, vydáví vidle i on.

vydávila-li vidle ven i vidí více...

raja
30. 09. 2009
Dát tip
vyvdá-li davida, v dáli!

vydala-li Davida?

raja
30. 09. 2009
Dát tip
viva la vida

vida...

raja
30. 09. 2009
Dát tip
no vida:)

tož díky, drámo

nejlepší co jsem od tebe čet

rychlé pohyby? :o)

Myslím, že u S+Š se "dere navenek" víc ta poetika. U V+W v pozdějších letech nabývají sociální motivy a politika dost navrch. No, ale V+W+J žili v jiné době! A písničky jako "Nebe na zemi", "Kat a blázen", Babička Mary","Civilizace", "Ten kdo se na svět dívá a ke všemu kývá, ten samozřejmě bývá vždy vážený a ctěn...", ty jistě, nejen asi pro mne, znamenají pravý poklad! Ale je zase na druhou stranu pravdou, že ani Jiří Suchý se nikdy netajil tím, že V+W+J jsou pro něj "bezvadnou Múzou", a že na ně vlastně také navazuje. Jinak, v jiné době, ale perfektně zdařile, teda podle mne.... J.Š.

Metta
30. 09. 2009
Dát tip
...do sucheho WC se radsi divat nebudu. Co kdyby misto tech tecek, vis kde, melo byt "po francouzsku polibila"... Dik, inspiroval jsi me k rychlym pohybum;-)

Já tam úplně slyším pokračování z úst klasika: a já bych jí ručičkama svýma vočička připlác a pravil bych: "Matičko moje stověžatá, hádej kdo to je" a ona by řekla: "To jsi ty, synáčku" a já bych řek: "Běžím k tobě z lesíka, kde jsem viděl dva krvelačné lupiče, jak spali, a já je, matinko, nebudil!", ona by měla radost a dala by vám buchtu, vy vole!

myslím, že role S+Š v letech šedesátých je srovnatelná s rolí W+V v letech předválečných...

Ku*va, na Suchýho Šlitra jsem ve svém "výlevu" úplně zapomněl? Pro mě patří jednoznačně patří jak do ispirací hudbou, tak i textem. Jejich "Jonáš a tingltangl" je neomezeně nádherný, "Škrhola", "Všední dny tak, jak jdou....", "Vyvěste fangle..." atd. Dodatečně se jim oběma (S+Š) omlouvám, že jsem je opominul...! Ještě je dobrá písnička "Tři tety" a "Ďábel z Vinohrad". A vůbec si nemyslím, že Jiří Suchý patří dnes "do starého železa"!! Včera jsem se na něho a na Jitku Molavcovou koukal v TV-bedně, byli u Šípa v tom jeho pořadu....Ano, Jiří Suchý není již žádný "zajíček", ale zpívat a swingovat, to mu "furt" jde!! Jeho "humor je stále nevázaný, brožovaný, řekl by knihař..!" J.Š.

a Nohavica? Neoddiskutovatelně ano. Znám ho od počátku (určitě bych našel doma ještě nějaké kazety, co jsem nahrával s kazeťákem nad hlavou při poloilegálních koncertech...), dnes už vyžaduje soustředěnější poslech a ne všechno vyvolá bouřlivý potlesk, ale ve stylu práce s češtinou naprosto nemá konkurenci...

no, Štěpo, zásadním autorem je ovšem Jiří Suchý. Pravda, dnes už se trochu stává parodií sebe sama, ale jeho role (plus Šlitr, samozřejmě) je pro mě naprosto zásadní. Pak W+V+Ježek, z muziky pak zejména Marsyas, Mišík, Prokop, Hladík...dnes Nerez, třeba...

Bíša
30. 09. 2009
Dát tip
:o))

avox
30. 09. 2009
Dát tip
já vím... mea culpa... ale když jsi onehdy inzeroval, že komentáře bývají často lepší než dílo samo... no, dneska je dílo bezkonkurenční :-))

Tak jak to mám já: Plíhal - ano, jednoznačně vždy a všude Nohavica - teď už ne, ale dříve (před tak víc jak dvaceti lety ve "Vysockého období") ano Wabi Daněk - furt V+W - furt Pepa Nos Jakub Noha F.R.Čech - ale ne úplně všechno Nezval - ale ne úplně všechno Puškin - skoro všechno to jsou ti za inspirační texty teď ti za hudbu: Ježek Jaroslav (1906-1942) Jířa Schelinger + Kavale + Kubeš Jasná Páka/Hudba Praha Deep Purple Led Zeppelin Nadoraz Oválná Jablečné Pyré Jiří Votypka Aleš Brychta Alkehol Blue Effect ETC Jakub Noha J.Š.

sahání na víčko je standardní vědecká metoda, v těch končinách se používá často :o) pokud jde o Květoně, asi máš pravdu. Zřejmě vycházíme ze stejných kořenů (Plíhal, Nohavica...)

"...taková tma že bych si musel sáhnout na víčko abych poznal jestli mám vůbec otevřené oči" - tohle je parádní..., takové marlowovské (od Phil Marlowe). A taky tohle je prima: "...ale dokázal jsem to akorát včas chytám se s úlevou za srdce přede mnou..." No, vlastně celé je to prima ! Asi máte s Květoněm Z. stejně podobný "biologický hodiny" nebo jak my anglofilové říkáme, " the same timing" ( to samé načasování) J.Š.

to máš z toho ,že čteš i komentáře :o)

avox
30. 09. 2009
Dát tip
jsi mi ty romantik! klidně mi představu, jak někoho uháníš a chytáš za srdce, nahradíš kadibudkou... slzím smíchy :-)))

Můra73
30. 09. 2009
Dát tip
... jsem byla ještě rozespalá, ale to heslo lze upravit :o))

náhodou v minulé kouli jsem měl taky jednu dost vážnou věc :o) vy mě ještě neznáte, ale až mě poznáte...

Zvrat
30. 09. 2009
Dát tip
(u)kradená?

už jsem vyřízen :o) (a taky trochu zklamán, že mi nedůvěřuješ...)

beru to jako pochvalu, jo? :o)

díky :o) zde se jednalo jen o cestu přes dvůr ke kadibudce...proto to srdce na konci :o)

Můra73
30. 09. 2009
Dát tip
heslo (nejen) horských túr: není důležité dojít, důležité je přežít :o)

avox
30. 09. 2009
Dát tip
utíkají (před tebou) srdíčka však když je dobrá fyzička.... :-))) */

reinka
30. 09. 2009
Dát tip
jo srdce:o)))))))) čekala jsem tam pavouky... ale ani ty by mi nevadili :o))))*

Beed
30. 09. 2009
Dát tip
'taková tma že bych si musel sáhnout na víčko abych poznal jestli mám vůbec otevřené oči' - tohle je parádní... :)

odskočila sem si od plotny a tu avízo na nový dílo... tož tak :o)

ani jsem nestačil aviznout :o) jak vy to děláte, paní radová...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru