Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Okamžik v propasti opovržení...

30. 09. 2001
10
0
2600

jen takový nápad...dík Agi :)

Bubny zavířily a řada pěšáků se rozběhla kupředu, aby se pokusila vytlačit děsivé skřety zpět za brod, zpět do Černých zemí. S třeskotem se armády srazily, ocelové břity lidí křesaly o matné povrchy skřetích štítů, kteří opláceli údery kamených mlatů a pádných kladiv.Výkřiky raněných a umírajících doléhaly až k podmračenému mladíkovi v emailované zbroji, postávajícímu nedaleko řeky tak, aby měl co nejlepší rozhled. O rameno měl opřený krásný meč s širokou záštitou a druhou rukou si stínil oči před žhavým sluncem. Vedle něj, klečíc na jednom koleni, se modlil praporečník.Jeho zástava, volně pohozena v zdupané trávě,byla stočená, topor přelomen v půli.

" Co teď králi ?"

Král se podíval na muže v zprohýbaném pancíři, který se právě vrátil z boje pro nové rozkazy.

" Pokuste se je zadržet co nejdéle. Pošlu lukostřelce na pravý bok a posílím střed zálohami. Musíte je zatlačit ještě o kousek," král zaťal pěst a ukázal k řece," BĚŽ !"

" ZA ARVENAR !!!!!"

 

Velký skřet se zlomyslně usmál a gestem k sobě povolal jednoho z kapitánů.

" Surghu, za pár minut to vypukne, připrav muže. A ať jsou potichu, sic jim uřežu uši !!!"

" Jasně, žádnej strach. Budem jako elfíci."

Skřeti se nehlučně smáli křivými úsměvy a prsty naznačovali obhroublá gesta. Už brzy vyrazí...

 

" ARVENÁÁÁÁR !"

" Držte řadu, štíty k sobě," křičel jakýsi důstojník, který dávno ztratil své insignie. V tom zmatku ho poslechlo jen málo vojáků, linie se pod tlakem Černých pomalu začala prohýbat. Lukostřelci sice postup skřetů na chvilku pozastavili, ale bylo jich málo a jen pár z houfu šípů našlo své cíle.

" Semknout !! Těžkooděnci sem ! Rychle !"

Další nápor už lidé nevydrželi a řada se uprostřed roztrhla. Do vzniklé mezery se nahrnuli skřeti a bili okolo sebe hlava nehlava.

" Zachraň se kdo můžeš !"

Spořádaný ústup pomalu přecházel v chaotický úprk. Mnozi odhazovali štíty, aby se jim snáze utíkalo. Za nimi běžely regimenty Černých, řvoucí neblaze proslulé válečné heslo :" MA-SO, MA-SO, MA-SO, MA-SO, MA-SO !!"

 

Velký skřet uviděl signál a zvedl ruku.

" RAGAHÁÁÁÁÁR !!!!!!! ÚTOK !"

Do bitvy se náhle připojilo víc skřetů, nežli jich předtím útočilo na most. Samotnou svojí vahou prorazili chatrnými zálohami Arvenarských a hnali se k místu, odkud boj řídil král lidí. Jeho čestná stráž okolo něho utvořila kruh a nehodlala svou kůži prodat lacino.

 

Kluk v otrhané bundě a špinavých džínsech zavrtěl hlavou a nešťastně se podíval do dlaně.

" Ja to dycky říkal, že reklamy sou jako hulení. Akorát ti blbnou hlavu. Prej všude...Pche."

 

Skřetům se, přes houževnatý odpor hrstky králových stráží, podařilo probít přes kruh oceli.Velký skřet stanul před králem a vzájemně na sebe hleděli. Král neměl kam utéci. Byl obklíčen nepřáteli a jeho vlastní vojáci prchali do pomíjivého bezpečí opevněné hlásky blízko lesa.

 

Velký skřet zatočil sekerou a zavrčel :" Je čas to skončit. Človíčku."

 

Král Arvenaru zaujal obranou pozici, špici meče pozvednutou a štít připraven. V tom, zrovna když se Velký skřet rozmachoval k útoku,podivná melodie všechny přimrazila na místě. Byl to zvuk, nepodobný všemu co kdy slyšeli v Černých zemích. Trhal uši, až z toho někteří skřeti odvraceli obličeje, odhazovali zbraně a marně si zakrývali slechy dlaněmi. Král zaklel, zarazil meč do země a šáhl k opasku.

 

" Co je TOHLE za debila, to sem ještě neviděl," řekl rozhněvaně jeden skřet a druhý souhlasně kývl.

Další se přidávali a na krále začaly dopadat nevybíravé poznámky.

" Jdi zpátky do města ty vole !"

" Di si hrát 3déčka ty technomane, kdo má v tomhle bojovat !!!"

" A nálada odešla doprdele...fakt díky,blbe."

 

Král klopil oči a byl celý rudý hanbou.

 

Mobil, který mezitím přepnul do tichého módu, mu lehce vibroval v dlani


Pěknej konec. Moc pěkný. Připomělo mi to jeden citát z DrD: "26+6 zněl rozsudek smrti pro prostředního z nich" >:-)))

Lucy
22. 06. 2002
Dát tip
:o)) *

Drui
04. 03. 2002
Dát tip
*, ta pointa se mi zdá dostatečná...

StvN
31. 01. 2002
Dát tip
Jako jo, ale ta pointa, teda pointa je, ale to její podání by mohlo bejt i lepší. Kratší a údernější.

Reistlin
04. 01. 2002
Dát tip
Dobrej nápad. Tip :-)

horák
26. 11. 2001
Dát tip
Fantasy mě moc nebere, ale přečtu to na dobrou noc synovi. Bude z toho vorvanej.

Cthulhu
08. 10. 2001
Dát tip
Povídka jednoznačně zaměřená na humornou pointu. Nečekal jsem ji, nezbývá mi tedy, než ti dát tip... Ale dělám to fakt strašně nerad :-)))

Wolfling
06. 10. 2001
Dát tip
Za tu ponitu jednoznačný tip, ale osobně bych možná buď dal víc příběhu, nebo ho naopak osekal trošku víc a dal víc bodů, kde se dá zjistit vnější interference (hráčů). Rozhodně ale dost dobrý :-)

Verita
02. 10. 2001
Dát tip
:))))))

Ageran
02. 10. 2001
Dát tip
Taky mě napadlo to zpracovat, když to byl můj nápad, ale když ses do toho tak opřel, tak ti to tedy nechám :-))))

Deltex
01. 10. 2001
Dát tip
No, je to zajímavý nápad, ale ne tipovej... pokulhává zpracování.

Danny
01. 10. 2001
Dát tip
chá chá já to votipuju

Dvoukvitek
01. 10. 2001
Dát tip
:)))))) Ť ;)

Dvoukvitek
01. 10. 2001
Dát tip
Ma-so ;)) brrr - už nikdy! ;))

Ansuz
01. 10. 2001
Dát tip
Hezký příběk ze skvělou pointou. TIP

Faramiris
30. 09. 2001
Dát tip
jeeeje, to je heeeezke, jeste, ze jsem tam nebyla :)) a vubec, jake maji elfi melodie? muze se v bitve ozvat znelka StarTreku? nebo Cas Sluhu? jake vyzvaneni ma Jan Tleskac? lehce usmevne, prijemne ctive, jako vzdy pomerne necekana pointa ;))

Doubi
30. 09. 2001
Dát tip
:-))))))))))) hihihihiiiii.... můžu dát bodíka??? Málo povídek tady, málo.. a tahle dobrááá:-)))) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru