Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ženy

Výběr: Krytyk, Markéta, a2a2a, Augustin_Šípek, Print
26. 10. 2009
35
64
10966
Autor
Zbora


Řeku spustily dolů

někdo nastražil ústa
dech se dotkl žízně

Vlasy praly o kameny

studně vyháněly na pastvu
úzkou pěšinou pro světlo




64 názorů

Elyn
16. 01. 2010
Dát tip
...miluju miniatury...*

koloušek
27. 11. 2009
Dát tip
Zajímavá diskuze a podnětná. Opět si potvrzuji to, že každý píše jinak a každému se něco jiného líbí. To je snad normální, ne? Já sprostě nemluvím, ani nepíšu, ale tady to také sedí.

Rampoušek
25. 11. 2009
Dát tip
pěkné*

Markel
25. 11. 2009
Dát tip
pod vědomá - T

A.H.
13. 11. 2009
Dát tip
*t* čest tomuto dílu

Tak já nevím, na mě se to tváří jako něco, co si hraje na superdílo tím, že to je ne zcela srozumitelné a stravitelné, což mě ale poměrně odradilo. Další možnost je ta, že nejsem na dostatečném intelektuálním levelu, abych ocenil tento strohý, avšak důsledně prokalkuklovaný a sofistikovaný kus, a dávám to tady ještě tímto komentem na odiv. Neoslovilo mě to, i když mám občas tendence psát na podobné bázi (avšak tyto choutky jsou čím dál tím sporadičtější)

zzlatý
07. 11. 2009
Dát tip
Ať se dívám, jak se dívám, asi nejsem chlap...hi To je jako šifra uvnitř šifry, tomu snad nerozumí ani sám autor ...

Kabanos
07. 11. 2009
Dát tip
pěkný,dadaismus můžu,chtělo by to ktomu obrázky,to by teprv byla síla..

Kabanos
07. 11. 2009
Dát tip
pěkný,dadaismus můžu,chtělo by to ktomu obrázky,to by teprv byla síla..

Fouckault
07. 11. 2009
Dát tip
*

ona je to vlasně pěkná sprosťárna.. z určitého ůhlu pohledu...

Print
05. 11. 2009
Dát tip
Bez polemik. *!

nevím, neoslovilo, klišoidní /možná je v tom hodně, ale nedostal jsem chuť pátrat/

jejdavilda
05. 11. 2009
Dát tip
Vida Dragonfly, já to vnímám naopak, možná bych i jakous takous ženštinu viděl, ale ty obrazy mě nechávají chladným

No... abych pravdu řekla, fádní, profláklý námět a pak pár nesourodých slov, mezi nimiž marně hledám souvislost.

nevím, jako báseň se mi to i líbí, ale mám strašný problém s tím, že moje představy i praktické zkušensoti se ženami jsou naprosto jiné než "nastiňuje" báseň... na druhou stranu práve ta forma dává velký prostor k využití fantazie "čtenáře"... a to je obrovské plus. takže pro mě 2+ za celkový dojem, (3 za sdělení díla a 1* za formu).

Zbora
01. 11. 2009
Dát tip
Šiško, chňápu a děkuju že si se rozepsala.

Nádherné... telegrafický styl, prakticky holé věty, obrazy, které nejsou jen nahodilými nálepkami, ale utvářejí určitý systém, navíc je pojetí tématu velmi originální... *

berg
01. 11. 2009
Dát tip
Hele, milý H, ÷)) já se nějak nemůžu napojit na zdejší klaku, protože: spustily - praly - vyháněly - s tím se teď peru pod více básněmi, nejen tou tvou. Vono se toho děje (jen a jen pro mne, samozřejmě) na tak malej ploše nějak moc najednou, pak se z toho opravdu stává tak trochu prvomájový průvod transparentů, kde všichni všechno splnili, zabezpečili, vytyčili, vyzdvihli. V tomhle musím dát zapravdu Jinovatovi, kterej to, myslím, vystihl dost přesně. Tenhle tvůj text je poetickej, střídmej, o to žádná, i náladu nějakou udělá, ale z mýho pohledu mu chybí plynulost, nečetl se mi dobře kvůli té heslovitosti - chňápeš doufám, co tím chci říct, že áno?

*

a2a2a
28. 10. 2009
Dát tip
toto je velmi sličná poezie, taková, co mne od počátku vezme na ramena a já s radostí nadechuji.

jo a tip a dlužíš mi vysvětlení... které sem snad nepřehlídla?!

a co bylo na mě? nějak se v těch nejapných blbostech neorientuju :-)

...kolik měříš? Věřím ti,tak napiš něco o ženách,tady tato báseň mě jako "znalce žen" moc neukojila,pokud ženy ano,tak je neznám

Zbora
27. 10. 2009
Dát tip
Dobře tedy, jsem veliký znalec žen!

...zatím k ničemu,protože jsi neodpověděl :)

Zbora
27. 10. 2009
Dát tip
A k čemu Ti to bude, jakože?

...o tom jsem neuvažoval,jen jsem chtěl slyšet znám,neznám :)

Zbora
27. 10. 2009
Dát tip
Zajímavá otázka. Ještě jsem o ní nepřemýšlel. Z čeho tak usuzuješ?

...ty, ženy moc neznáš, že?

Oldjerry
26. 10. 2009
Dát tip
Nore - oceňuji tvůj vtip - ono je tě někdy dost, lae tohle je za hranicí slušnosti. To asi nebude tvoje...

Norsko
26. 10. 2009
Dát tip
ve tvrdejch

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Přiznávám se, a nejen jemu!

Norsko
26. 10. 2009
Dát tip
Když on mi platí, Olde, to pak musím, i kdybych nechtěl (to jen tak na okraj)

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Nančo, tak to jsem rád, že Tě při tom napadají věci. Účel splněn! ;) Olde, děkuju za radu, já si sem na Písmák chodím procvičovat toleranci k životnímu prostoru jiných druhů. Třeba Norsko mi v tom úžasně pomáhá. Hodí se mi to pak v životě :o))

wedle_vazy
26. 10. 2009
Dát tip
avi od Oldjerry: ...jj, karle, moje/tvoje řeč, ty podšálky by se měly vracet... strohou a negativní kritikou se shodí především kritik sám ...pak už jen stačí ověřit, zda to dotyčný umí lépe, což je v tomto případě zcela evidentní... ;)

Nanča
26. 10. 2009
Dát tip
No to máš tak, přečteš jednou a napadne tě jedna věc.. pak se ti to motá v hlavě a vrátíš se.. a zase jiná... tak je to .. a klidně to může být i tak jak jsi napsal ty i to je zajímavá myšlenka nebráním se...:o)

Oldjerry
26. 10. 2009
Dát tip
Zboro - přečti i maxy, zvaž jejich slova - nenajdeš-li racionální podstatu, ale jen zlomyslnost, netolerantnost, případně hloupost tak ani nereaguj. Na to tihle anonymní rádobykritici čekají : vyvést autora z míry , z rovnováhy, vyvolat i neopodstatněné pochybnosti - prostě svinstvo. Věř si - máš proč a čemu. Přidám ti jen z "laciných přílivových" tipů...

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Počkej počkej Nančo :), před půldruhou hodinou jsi psala domysli si každý sám a teď zčistajasna že prý ve vás cosi vidíme. Jen jestli to nebude tak, že to v sobě chcete vidět samy očima mužů ;), ale kdoví...

Nanča
26. 10. 2009
Dát tip
ach ti muži.. co vše v nás vidí...

Nanča
26. 10. 2009
Dát tip
souhlasím je to taková.. pro každého-domysli si sám a to je na tom to úžasné..

papouch
26. 10. 2009
Dát tip
pochvala* :-)P

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Kde jsem se ohradil? Myslíš ten úsměvný povzdech? No, ohrazení si představuju maličko jinak. Debatujeme o ničem. Jinak ano, rozlišuju. Už jen proto že jednoslovnou pochvalou se ve své podstatě nikomu neubližuje, kdyžto obecným nepodloženým odsouzením vpodstatě ano ;)

Markéta
26. 10. 2009
Dát tip
t

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Přesně tuhle odpověď jsem čekal. Rozebírá se to tu pořád dokola, jak u blbejch. Napsat, že je něco hezké je trošku něco jiného než přijít s jistotou tvrzení, že je něco blbost. Hezké je subjektivní dojem, který je spojen víc než s čímkoli jiným s prožíváním nebo vkusem toho, kdo ho vyřkl. Oproti tomu slovo blbost je, jak už sám název napovídá, obecná klasifikace něčeho, co je hloupé, nicotné, nefungující nebo nesprávné. No, ale nechme toho...já Tě o opaku tvé domněnky přesvědčovat nebudu a Ty, jak tak koukám o její podloženosti taky ne.

wedle_vazy
26. 10. 2009
Dát tip
celkově výborná záležitost*... obzvlášť obraz s pěšinou se mi líbí ;) ...žízeň na do dech a oka z úst už méně :( , ale co... budou jiné.

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Na mě tolik nezáleží. Záleží spíš na tom, že Tobě se nelíbí, na což máš jistě plné právo. Tady je ale hlavní skutečnost, s jakou jistotou své právo prezentuješ a jak je jednoduché odsoudit text jedním slovem.

Norsko
26. 10. 2009
Dát tip
kdo, někdo ? jsi jak hlaváček, 19. století

Zbora
26. 10. 2009
Dát tip
Další anonym, co má jasno :)

Zuzulinka
26. 10. 2009
Dát tip
hezké*

koho vyháněly ty studně na tu pastvu? to je určitě o chlapech, akorát to má takové zastírací název, že jo?

Jinovata
26. 10. 2009
Dát tip
Trochu mi vadí psaní v heslech, přirozenější jsou věty, jenže taky těžší, protože nutí přímou návaznost. Nicméně touhle básní jsem nadšen. Zanícení, možná jemný patos, který většinou nahrazuješ vtipným nadhledem, se promítl do celé básně a dodal jí mimočasovou vážnost a malebnost. Sice chybí nějaký smysl textu, vedle exprese - já si ale právě tu expresi rád v klidu užiju.

nahá12
26. 10. 2009
Dát tip
A takovéhle ženy ještě existují? A kde, já bych se ráda přijela podívat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru