Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

" K.O.U.L.E. / věc "

27. 10. 2009
2
7
1533
Autor
kuře

nejspíš trochu od tématu, nechal jsem se unést:)

Když tak nad tím přemýšlím, "věc" patří mezi nejdokonalejší slova v celém českém jazyce. Dá se jím zastoupit téměř vše. Například  v politice se dá tenhle výraz nakrásně využít, stačí se zaposlouchat do předvolebních kampaní, kdy lídři politických stran, ať už modří, oranžoví nebo růžovoučtí,  provolávají svá plamenná hesla ve znění: "...hlavní věcí našeho programu..." což se dá volně přeložit jako, něco jim nakecat musíme, stejně jim jde o klobásku a pivo zdarma a pak nás zvolí. Pak to dopadá jak to dopadá, lidé si zvolí voly a nestačí se divit jaké že věci to provádějí a postupně jim dochází, že hlavní věcí programu bylo dostat se ke korytům a blahobyt pro občany, ten bude, ale přesněji řečeno pro těch 200 "vyvolených" co se na 4 roky posadí do pohodlných a hlavně dobře placených lavic Poslanecké Sněmovny a pro jejich rodiné příslušníky kterým dohodí teplé místečko poradce. Ale i po svém zvolení dál dělají velké věci. Vždyť už jenom vydržet tam sedět 8 hodin, samozřejmně přerušených hodinovou přestávkou na oběd a dalším odbíháním do parlamentního bufetu, je už tak záslužná činnost. Nedej Bože, když navíc musí z bufetu doběhnou zpět do jednacího sálu aby si mohli přečíst noviny, a případně zmáčknout knoflík hlasovacího zažízení. To ale pro ně není námahou, jelikož stejně poslouchaj velkého Guru své strany, který jim od řečnického pultíku vysvětlí co a jak a jak je návrh toho či onoho dobrý nebo špatný. Po odhlasování mohou s klidných srdcem ulehnout na parlamentní lavici a zdřímnou si, jelikož oni si svých 5 minut slávy za řečnickým pultíkem užili a kecy ostatních je opravdu, ale opravdu nezajímají. Ještě než usnou jim běží hlavou myšlenky na návrh pro další hlasování, jelikož by bylo potřeba koupit "parlamentní polštářky" protože pospáváním na tvrdé parlamentní lavici si mohou přivodit zdravotní problémy, kvůli nimž by se museli hodit marod a doma by neměli takový klid. Tam by je otravovala manželka klasickými slovy, běž vynést koš, běž se psem nebo běž sesadit vládu( platí pouze pro ty, kteří jsou vybaveni Sexi-mozkem)...

7 názorů

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
za tu pravdu, kterou sice všichni známe, ale bohužel nemáme sílu ji změnit ... T***

Honzyk
28. 10. 2009
Dát tip
chvilemi radoby humor, / tzv. kancelarsky/ (naznaky komunalni satiry, pro me ne, diky)

BigBivoj
27. 10. 2009
Dát tip
žádat můžeš, jestli to ovšem k něčemu bude ale toto neni nic proti ničemu, tak nevím...

BigBivoj
27. 10. 2009
Dát tip
proč? Má pravdu a je to o věci veřejné! *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru