Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na pokraji schyzofrénie je génius

05. 10. 2001
8
0
2755
Autor
Naso

jeden z návratov do cyklu "Nepresný vesmír"

 

Na pokraji schyzofrénie je génius

občas sa mu v hlave rozsvieti lampa

vymyslel všeholiek a možno napalm

čert to ber, keď je každý objav riziko

Vojenskí jastrabi už dávno

skúpili mozgy

aj rozmýšľať sa dá presne na povel...

Kus drámy zo sveta matematiko-chemiko-fyzikov

génius v role Boha

ktorý hazardne hráva v kocky


Matyjustin
02. 02. 2002
Dát tip
no, řekněme :-))). Fušuješ mi do řemesla (to mi připomíná, měl bych se jít učit na psychopatologii :-) Ť

cvok
06. 11. 2001
Dát tip
Skade mas to Boh hra v kocky, lebo to je ono...

Ribi
26. 10. 2001
Dát tip
ja teda...si budem...hmkať...kdesi na okraji...

Mythus
17. 10. 2001
Dát tip
presne nepresný vesmír.... génius :) (onvo- báseň hovorí sama za seba...prečo hovoriť viac?)

Jolie
11. 10. 2001
Dát tip
bezvadny tip :)

Naso
10. 10. 2001
Dát tip
Cowboy, Vyjan, atd: parketa-neparketa, kazda basen vyjadruje urcitu myslienku, pocit, tuzbu, stav... Niektore svoje basne tematicky zaradujem do vacsich celkov, a snazim sa, aby zakazdym bol tento subor iny. snazim sa pisat roznorodo (myslienkovo aj stylove), nebyt doma iba v jednom druhu poezie. A ako vidiet, nazory citatelov su rozne - co vlastne zistujem uz takmer 20 rokov. To, co sa paci jednym, druhi nechapu a tam, kde jednym basen nepaci, dalsi v nej najdu skryty povab, zaujimave paralely a nove vyznamy... Takze summa summarum, basen - akonahle je uverejnena - zije svojim samostanym zivotom a autor to uz vobec neovplyvni!

Yeziiinka
10. 10. 2001
Dát tip
Nádhera!!! A knížku Naso, knížku bych strašně ráda viděla... - lze-li tak? *

Cowboy
08. 10. 2001
Dát tip
Naso, toto Ti moc nevyšlo. Podľa môjho názoru je to príliš násilné a hranaté.

Vyjan
08. 10. 2001
Dát tip
Ty básně o dívkách byly lepší. V tomto moc cítím červa ideologie. Myslím, že tohle není právě tvoje parketa...

Pepo
06. 10. 2001
Dát tip
****

Mythus
06. 10. 2001
Dát tip
Bix, koľko máš čriev? :) Naso: Tak, mám veľmi zvláštnu gebuľku, Naso, vieš? mne stačí len jedno slovíčko z básne a už mám z toho svoju báseň: to znamená, že keď napr. prečítam jedno z mojich obľúbených slovíčok- schyzofrénia, začnem si domýšľať veci úuplné iné, než v básni sú...takže teraz moja gebuľka hrala proti mne: shyzofrénia, kocky .....to znamená, že ak sa nejaké moje obľ. slovo nachádza v básni, dostáva skoro automaticky tip, pretože si vlastne vytvorím svoje krásne a prispôsobené obrazy...už to nie je tvoja, lae moja báseň... (ak to samozrejme nie je úplný brak- to samozrejme neznamená, že táto báseň brakom je, práve naopak...). Ako som už povedal, tip... p.s.: sory za to, ja som fakt nechcel, ale teraz sa toho nezbavím, skúsim si to prečítať niekdy inokedy, možno sa odpútam od svojich vízií a pozriem sa na tie tvoje :)

Bezejmenny
05. 10. 2001
Dát tip
Hezké. ;o)))) Za tip to stojí.
Jen mám dojem, že na okraji schizofrenie nestojí genius, ale spíše lůžko v ústavu pro ty, co se moc liší od uznané normy, a hromádka léků.

Bix
05. 10. 2001
Dát tip
Pripojím sa trochu od veci, pretože chcem tento priestor zneužiť ako poďakovanie za včerajší krst a za knižku, ktorá bola vydaná...začala som čítať, možno prirýchlo, príliš rýchlo, viac než si si predstavoval, ale som jednoducho nadšená...:o). Druhá časť je *** skvelá...dosť dobré rýmy :o) ( až na jedno básne-krásne).Moje hnusné otravné slovenčinárske črevo objavilo pár pravopisných chýb, ale len máličko :o)). Naozaj,naozaj ďakujem, máš u mňa súkromný tip. :o))

Print
05. 10. 2001
Dát tip
*!

hermit
04. 10. 2001
Dát tip
*****

Bacil
04. 10. 2001
Dát tip
Zaujímavé, aj keď tento raz mi to nie celkom rezonuje.

Rising_Star
04. 10. 2001
Dát tip
joj! líbí!*! ....heled, cesky je schizofrenie, pokud to neni schvalne ... slovensky ne? ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru