Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Básně

04. 10. 2001
6
0
2366
Autor
Modona

Vzhledem ke kritikám některých básní,které jsem zde přečetla a docela se mi líbily, co si myslíte o tomhle: Díky Mo.

Slon

 

Jak slon slonovinu mám

V ústech převzásné kovy.

Mrtvý purpure!...Slávu dobývám

Melodickými slovy.

 

nebo

 

Housenka

 

Práce přináší bohatý plod.

Chudý básníku, pilně ploď!

Vždyť z neúnavné larvy

Je motýl bohaté barvy.

 


Bezejmenny
17. 10. 2001
Dát tip
Modono, smekám. I když se Lyrik čílí, je tohle překrásný důkaz čehosi. Začínám přemítat čeho. ;o)))))

Modona
17. 10. 2001
Dát tip
No, jo, jen přemítej:o)))))

Miroslawek
10. 10. 2001
Dát tip
Ramiz Achundov to vystihl, překlad veršů je jen překlad...

Modona
10. 10. 2001
Dát tip
Jasně, tzn., že 80% obyvatelstva nehovořícího anglicky vůbec a 10% anglicky mizerně hovořícího obyvatelstva, ještě v podstatě neslyšela Shakespeara.

Bacil
08. 10. 2001
Dát tip
A já Vám přeji hezký den oběma :-)))

Semipalakva
07. 10. 2001
Dát tip
Modono >> moje kamenná tvář je moje kamenná tvář:-)

mám dojem, ty b. byly napsány francouzsky, takže si myslím, že hodnotit je v přeložené je taky trochu něco jiného

a

Modona
07. 10. 2001
Dát tip
Tamiko: Ti auditorium bylo k tomu, abychom se bavili o tom, zda když mám hodnotit knoflík, potřebuji k němu kabát- tedy třeba Nick-autora. Je o tom, že báseň je buď dobrá, nebo špatná a je úplně lhostejné,kdo ji naposal. Máš pravdu, že básně jsou přeložené z Francouzštiny, ale to jsou v té knize Apollinaire známý i neznámý, všechny. Přesto jsou podle mého názoru, některé velmi krásné a některé se mi naprosto nelíbí. Ty dvě,které jsem zde uvedla patří mezi ty,které se MNĚ nelíbí. Podle mého názoru tohle Auditorium svůj účel splnilo. Také přeji hezký den:-))

Mea
06. 10. 2001
Dát tip
Zajímavé obraty, panečku! Chválím! První je mnohem lepší! TIP!!

Modona
06. 10. 2001
Dát tip
3lobyte, doufám, že starý dobrý A. měl smysl pro humor:-)))))))))

Lyryk
05. 10. 2001
Dát tip
Tohle se mi hodně nelíbí, každému můžeme vytrhnout z kontextu cokoliv je libo a zesměšnit mu to. Appolinaire zastupuje svoji dobu a nelze hledat cosi v každém detailu jeho Pásma samostatně, ačkoliv se špatným úmyslem, proč ne....

Modona
05. 10. 2001
Dát tip
Derflad: Ano, vystihl jsi to přesně, Tohle audítko mi povědělo přesně to, co jsem si myslela. Smysl mého počínání byl přesně v tom, čím jsi skončil:-))) Lyryk: Ano máš pravdu. Kus z Alkoholů jsem sem dala proto, že jsem se domnívala, že už znalci poznají, že se jedná o Apollinaira, rozhodně mě nenapadlo, že bude někdo dělat vtipné větné rozbory. Apollinaira mám hodně ráda, některým básním nerozumím, ale to jistě nemusí nutně znamenat, že jsou špatné. V každém případě díky za snahu:-))

Petronius
05. 10. 2001
Dát tip
Jak mohou hodnotit poesii Ti, kdož nepozají skutečného mistra?! Takový "výdrb" stojí za tip:-))

Bacil
05. 10. 2001
Dát tip
Já tenhle experiment hodnotím pozitivně. Přiznám se, že Apollinaira moc neznám, takže jsem to neměl šanci poznat. A je to zajímavé - postavit "nediskutovatelnou" osobnost do písmáckého kontextu. Mo., díky Ti za odvahu. Mimochodem, bez ohledu na to, že jsem nevěděl čí to je, a teď to vím, se mi druhá báseň nelíbí vůbec a první napůl. Samozřejmě s tím, že to hodnotím jako samostatné básně bez kontextu.

Za_Doubi
05. 10. 2001
Dát tip
MO: posílám ti za Doubi tip za odvahu a prý je zvědava, jak dlouho ti to vydrží:-)))

Modona
05. 10. 2001
Dát tip
Sice nevím co znamená Za_Doubi, ale Doubi sama nejlíp ví, že já jsem "držák".:-))))

Semipalakva
04. 10. 2001
Dát tip
Ta první je sqvělá.... a nehledě na kategorii chválim ta druhá je horší... z mého pohledu amatéra a s přihlédnutím na kategorii kárám co se týče prologu... odpovídá kategorii... zas...ý škatulky..... :-(

Cavalera
04. 10. 2001
Dát tip
No první je lepší .... Jinak auditorium nemýlím-li se není k zveřejňování dílek, čili příště prosím raději do nějaké kategorie určené pro dílka:-))

Semipalakva
04. 10. 2001
Dát tip
žejo Cavo.... :-I

clovrdik
04. 10. 2001
Dát tip
jo, první je lepčí, hepčí, ale ta kategorie nesedí :-)

Cavalera
04. 10. 2001
Dát tip
co znamená Semi ten Tvůj smailík?.-))

Modona
04. 10. 2001
Dát tip
Ale to není moje dílko! Jsou to prostě básně a já jen chtěla vědět, jak je ohodnotíte. To je celé. Vlastně není:-))) tak prosím hodnoťte, pak to dopovím:-)) Jaká kategorie, co to pořád máte s kategorií? Ty básně nepatří do kategorie básně jakékoliv, protože je tady neuvádím jako své básně, kruciš:-)

Cavalera
04. 10. 2001
Dát tip
no první je dobrá, druhá ne:-)) ..to napsal nějakej slavnej básník a dostal za to cenu, ne?:-))))

Semipalakva
04. 10. 2001
Dát tip
Co znamená muj smajlík.... tvář bez výrazu... jako kámen.. jako kamená tvář :-I

Modona
04. 10. 2001
Dát tip
Semipalakvo nerozumím, to jako z těch básní Ti tvář zkameněla? Či snad z mého troufalého dotazu? Či snad z čeho? :-JJJ

Modona
04. 10. 2001
Dát tip
Cavalera :-))) Dobré! Kdyby to bylo Tvoje audítko, dostal bys TIP! Mně připadají obě ty básně strašné, vůbec se mi nelíbí a kromě toho, že z larvy se vylíhne motýl mi prakticky nic nesdělují, což je ovšem moje škoda. Myslím jak to, že se mi nelíbí, tak to, že jim nerozumím. A tak to, myslím si, s básněma prostě je:-) Co tohle- stejný básník, skvělá báseň: --------- Jsi v zahradě hospůdky v okolí Prahy Cítíš se zcela šťasten na stůl růži ti dali A místo abys psal svoi povídku lenošíš po hříchu Hledě na mandelinku spící v růžovém kalichu V achátech svatovítských zříš zděšen své vlastní rysy ........... a tak dále, a tak dále

Cavalera
04. 10. 2001
Dát tip
No tohle je lepší .. zřejmě osouložil hospodskou, hospodskýho zastřelil, zakopal na zahrádce před hospodou a na hrob mu dal růži. Co má básník na mysli onou mandelinkou se můžu jen dohadovat. Snad by se mohlo jednat o nějakou muňku, či jiného cizopasníka uvízlou v pochvě hospodské, kterou zastřelený má možnost skrze svého ducha opustivšího tělo sledovat, ale jistý si nejsem.

Modona
04. 10. 2001
Dát tip
Cavalero, tak k tomu nebudu nic říkat, mluví to samo za sebe. Nicméně nechápu, k čemu ten rozbor. napsala jsem to za účelem identifikace autora, ovšem, jak vidím.......:-((

Cavalera
04. 10. 2001
Dát tip
identifikovat autora bohužel nemůžu ... ovšem jen říkám, jak na mě báseň zapůsobila:-)))

Modona: Identifikace autora? Nejni to Appolinaire?

Modona
04. 10. 2001
Dát tip
No konečně:-))))))))to se mi opravdu ulevilo:-)))) Jo, Apollinaire, co píše i básně, hodnocené, jako špatné:-)))

Doubi
04. 10. 2001
Dát tip
Dyk to povidám, že Monty patří do redakce!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru