Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tovární město

05. 10. 2001
4
0
1560
Autor
valerinka

Hoří nebe nad továrním městem
smog, špína a strach
v tovární hale
opuštěná mláďata
se třesou strachem

 

Beznaděj a láska
mají jenom sebe
bojí se smrti
která přijde snad až zítra
neznají milost a odpuštění

 

Žijí aby umřeli
a zanechali zde plod své
nekonečné lásky

 

Nebe vzplálo a zachvátilo lesy
a louky

Pomalu začíná svítat
a starý život umřel...


Huckleberry
12. 10. 2001
Dát tip
Máš pravdu Diano,na mě to vzplanuté nebe zapůsobilo, po přečtení té básně, spíš jako svět v plamenech po totální zkáze.

Diana
11. 10. 2001
Dát tip
Ohromně působivé, ten pocit je přesný. Povedlo se!!! TIP Hucku, naprosto souhlasím, že báseň má "beznaděj nahradit nadějí a katastrofická vize zničeného světa má mít pozitivní výhled do budoucnosti, ve smyslu, že nic není ztraceno" Ale ta poslední sloka je přece přesně ono! "Nebe vzplálo (sluncem), začíná svítat, starý život umřel, to všechno jsou přece symboly naděje, něčeho nového, lepšího!" Ke mně ta báseň mluví takhle. Je to tak a nebo nerozumím, Valerinko?

valerinka
11. 10. 2001
Dát tip
ano...

Spitie
05. 10. 2001
Dát tip
krute realny ale diky *T*

Huckleberry
05. 10. 2001
Dát tip
Líbí se mi to, ale ten rozpor ve druhé sloce mi tam nesedí.Myslím si, že kdo se bojí smrti,těžko může být nesmiřitelný a nemilosrdný.Možná zbabělec, ale ten mi zase nesedí k pojmům láska a beznaděj.První a poslední sloku bych asi, místo dvou prostředních, doplnil slokami stejného tématu nebo vyznění.Nebo bych poslední sloku bych dal jako druhou, beznaděj nahradil nadějí a katastrofická vize zničeného světa by měla pozitivní výhled do budoucnosti, ve smyslu, že nic není ztraceno. Ale je to jen můj názor a já nejsem odborník. Má to něco do sebe.

valerinka
05. 10. 2001
Dát tip
Huckleberry: děkuju, ale stejně to nechápu:-))

Mébl72
05. 10. 2001
Dát tip
Připomíná mi komunistickou tvorbu z let minulých,ta tovarna ??ale třeba jsem to nepochopil,tak promin:-))

Amanda
05. 10. 2001
Dát tip
Touto basni jsi mi nejak blizko Valerinko... krasne dotykajici se prazdnota smutek ale snad vira v lepsi zitrky... !*

Krel
05. 10. 2001
Dát tip
jedním slovem...RAGNAROK krásně popisné a tak výmluvné...nemám co bych dodal, řekla jsi všechno...!*

valerinka
05. 10. 2001
Dát tip
Mébl: to víš, že jsi to nepochopil!!:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru