Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo nežije, neochoří (do soutěže K.O.U.L.E. / moře)

18. 11. 2009
4
14
3053
Autor
Špáďa

Dva malé slovněhříčkové limericky. O moři, které je v mnoha formách součástí našeho života, jsou jen zdánlivě okrajově...

O moři se s básní mořím,...
...asi žádnou nevytvořím.
Raděj’ se ti lásko dvořím,
v tobě shořím, až se vnořím...
Kdybych nežil, neochořím.

 * * * * * * * * * * *

Dluhy mořím, dřevo mořím,
rád se množím mezinožím...
Když jde o Řím, mýty bořím.
Jen mořím se nepokořím,
byť jsou zbožím ryze božím.

14 názorů

Špáďa
18. 12. 2009
Dát tip
Tóru: Schéma rumů je skvělý překlep do mé sbírky, díky. I v praxi by stálo za to jej vychytat a po té vyzkoušet... |:-)

BigBivoj
20. 11. 2009
Dát tip
Proč myslíš, že nemohu v noci spát?

Špáďa
20. 11. 2009
Dát tip
Díky všem dalším za zastavení a komentáře a nostalgikovi za krásný a nápaditý limerick. To BigBivoj: Nejíp se dluhy moří, když vydáš se za pět moří, nejlépe asi na Bahamy; či dáš-li pět českých na stole. To pak se dluhy moří samy! Copak to nevíš, ty .... Velký?

nostalgik
19. 11. 2009
Dát tip
skloň se moře ku pokoře limerick tě nyní oře, lehce choře, oděn spoře koulované zvyky boře moudrý kohout v místním dvoře

BigBivoj
19. 11. 2009
Dát tip
Líbí se mi to ale akorát prozraď, jak se moří dluhy. Nějak se mi to nedaří :)*

Špáďa
19. 11. 2009
Dát tip
To Bosora: Taky díky.

Špáďa
19. 11. 2009
Dát tip
Tóru: Moc díky za hlubší kritiku. Samozřejmě vím, že čtenáře může nadužívání příliš znělých, neřku-li absolutních rýmů, rušit a teoretikům vadit. Proto jsem dílko zároveň zařadil do hříček. A pokud se týče definice limericku, tak zde požadovaná struktura "aabba" dodržena je, jenom navíc "a = b". Jako nášup pak 6x rým vnitřní. Je na to něco špatně? A že je báseň místy nesourodá? Na to v soutěži K.O.U.L.E. čůrá pes, a vůbec mi nevadí, že tentokrát to byl Tóru... {|:~)} Rovněž jsem si vědom, že co se obsahu díla či sdělení jeho stěžejní myšlenky týče, stačil by možná jen ten nadpis... Že je báseň nesourodá, to se v KOULI snadno poddá. Na veřejném tady fóru, čurá na ni kritik Tóru. Holt nebude báseň prvá. Apropó: To básnění, stejně jako život, nelze brát pořád jen vážně, Petře. (Tuhle poslední větu ber jako návod, kterak si zařídit, abys měl život jako báseň...) Zdravím a přeju krásný den plný rýmů na slovo "moře; mořím".

Bosora
18. 11. 2009
Dát tip
Pěkné T*

Špáďa
18. 11. 2009
Dát tip
Díky, Bíšo. (Nejen za to zastavení, samozřejmě.)

Bíša
18. 11. 2009
Dát tip
Tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru