Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o Hurvínkovi

03. 12. 2009
32
37
4607
Autor
aleš-novák

děkuji pardalinovi, že mě přiměl k publikování mých nejtajnějších úvah...

Hurvínek a Spejbl patří k mému životu skoro stejně jako slunce, voda a vzduch.

Nijak moc si jejich existenci neuvědomuji, ale bez nich by můj život byl jiný. Možná že i žádný.

Sérii televizních večerníčků znám skoro nazpaměť, s radostí a se smíchem jsem se na ně

díval i se svými dětmi. Až jednou mi smích zmrznul na rtech.

 

Tati, jak vlastně přišel Hurvínek na svět? To byla osudná věta, která obrátila můj hodnotový žebříček úplně naruby. Ano, jako správný rodič jsem rychle zavedl řeč na chytrý nápad pana Skupy, zlaté české ručičky a kvalitní české dřevo. Ale červotoč pochybností zůstal.

 

Nejsem ortodoxní křesťan, takže variantu, že Hurvínek vznikl ze Spejblova žebra, jsem zavrhnul hned v zárodku. Trochu jsem se zdržel nad myšlenkou, že Hurvínek prostě spadnul z nebe. Koneckonců by tomu odpovídaly i drátky, které vedou vzhůru a nikdo vlastně neví, kde mají konec.

Co když ale Spejbl je opravdovým otcem Hurvínka? Dalo by se toho využít při hodinách sexuální výchovy v předškolních zařízeních. Motýlkům a květinkám se stejně děti už jen posmívají. Ano, obvykle je matka známá a otec nejistý, proč by to tedy  aspoň jednou nemohlo být naopak? Přiznejme si ale, že i tato teorie trochu pokulhává.

Spejblovo lipové semínko jistě nestihne zaklíčit, zakořenit a vyrůst za obvyklých devět měsíců. O tom, že by předtím musel pan Spejbl vykvést, ani nemluvě. Navíc je velmi diskutabilní představa množení loutek metodou orgán-orgán. Existují vůbec nějaké důkazy o tom, že Spejbl něčím takovým disponuje? Celková klackovitost Hurvínkova je v tomto případě důkazem pouze nepřímým.

 

Zdánlivě nejpřijatelnějším vysvětlením tedy pro mě je, že Hurvajz (koneckonců stejně jako Mánička, bábinka i pes Žerýk ) vznikl důmyslnou genovou manipulací pana Spejbla.

 

Dlouho jsem váhal, jestli mám tyto své myšlenky svěřit i své manželce.

Nechtěl jsem být podezříván z marionetofilie. Už tak mě považuje za kašpara. 

Ale když jsem přeci jen našel odvahu, byl jsem překvapen bystrým úsudkem mé

ženy. Hurvínek totiž vznikl podle ní zcela jednoduše: Spejblovi ho byl čert dlužen.  

 


37 názorů

Aru
13. 10. 2022
Dát tip

geniální úvaha ;)


Vaud
31. 12. 2009
Dát tip
;-)) dikes

jazzgirl
31. 12. 2009
Dát tip
aleš: * skvělé Vaud: Taky pěkně :-D

FAE BOMB
04. 12. 2009
Dát tip
Tak tohle je fakt nářez! Musim se přiznat, že jsem se tlemil a to se mi stává zřídka. Bezkonkurenčně nejlepší tvoje dílo. Lepší jsem zatim nevobjevil. Některý hlody jsou pětihvězdičkový.... ***** (Hodim avi)

ale ten nosí dámské kalhotky :o)

avox
03. 12. 2009
Dát tip
jasně, vždyť jej prokázala, už když si tě vzala :-))

už jsem to psal dříve v diskusi: Jana je v tom nevinně, dopsal jsem jí tam jen kvůli pointě...nicméně co se týče úsudku, souhlasím :o)

avox
03. 12. 2009
Dát tip
uznalé hmmm... pěkňoučké počtení! jen mne překvapuje, že tě stále ještě překvapuje bystrý úsudek tvé paní... být pokládán za Kašpárka je pro umělce mimořádná pocta... a kdo ti tahá za drátky? :-)) */

nepřemýšlím, ale přijímám návrhy :o)

pardalin
03. 12. 2009
Dát tip
není zač; nejspíš to tak bude, pač na některý věci je Spejbl prostě dřevo...:); a propo - už přemýšlíš nad thématem dalšího kola??:)

stejné to mám já s Hurvínkem :o)

Toscana
03. 12. 2009
Dát tip
Jménopauzu má nejen bábinka, ale i fůra alternicků na Písmáku - to bude asi nějaká epidemie! :o)

Oldjerry
03. 12. 2009
Dát tip
Neskutečně pěkná velice kultivovaná sranda - dík! *

Háber
03. 12. 2009
Dát tip
ženy* majú* v takých úvahách* navrch:)*

Diana
03. 12. 2009
Dát tip
Panebože, to má grády! Já tě, alešku, žeru :-)))))****

je bezejmenná, tak má i jménopauzu :o)

Toscana
03. 12. 2009
Dát tip Aru
Rádo se stalo, ovšem být tebou, tak bych o ní jako o potenciální matce neuvažovala, ta už bude mít dávno po menopauze, čili fertilní rozhodně nebude!!! :o)))

ano, bábinka...vložím ji s dovolením do textu...:o) díky...

Toscana
03. 12. 2009
Dát tip
Konečně jsem si přečetla to, co jsem si předtím jen myslela. Ovšem věta: "Nechtěl jsem být podezříván z marionetofilie. Už tak mě považuje za kašpara." mě fakt dorazila. PS: neříkali oni té staré paní "bábinka"??? *T*

paní Nováková je v tom nevinně, připsal jsem jí tam jen kvůli genderové vyrovnanosti...:o)

Zuzulinka
03. 12. 2009
Dát tip
:-) správná ženská vždycky všecko rozlouskne

MazLenka
03. 12. 2009
Dát tip
Děkuji za osvětlení letitého problému :) *

papouch
03. 12. 2009
Dát tip
:-)

Petrusha
03. 12. 2009
Dát tip
máš chytrú ženu :)

Kam čert nemůže, nastrčí Hurvajze. Čiň čertu dobře, Hurvajzem se ti odmění.

Impresse
03. 12. 2009
Dát tip
:-)*

Vaud
03. 12. 2009
Dát tip
ja myslim, ze vznikl ze Spejblovy trisky - Spejbl se nekde striskal a presne si to nepamatuje :-)

Můra73
03. 12. 2009
Dát tip
!* :o)

Prosecký
03. 12. 2009
Dát tip
Z didaktického pohledu je názornější rodinný život Rumcajse a spol. Doufám, že to bude téma nějaké příští Koule.

jo, toho ještě přidám k těm zlatým ručičkám...máš pravdu.

guy
03. 12. 2009
Dát tip
a mám radost z toho, že se mi u výročního díla podařilo být první :-)

guy
03. 12. 2009
Dát tip
chybí mi tam trochu, že jsi nepřiznal určitý podíl i Skupovi, nicméně třeba máš důvěryhodné prameny, které tuto alternativu vyloučily :-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru