Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Možná...

06. 12. 2009
4
11
1929
Autor
Sal Paradise

Z působení na FF UK

Možná... (21.11.2008)

Odsouzeni ke svobodě
prý všichni jsme podle Jeana
jiní zas tvrdí
že máme jen jednoho Pána
další přijde s nekonečnem
a pak kdosi s vědou
prostě zmatek nad zmatek
jen vybrat si teorii
ale kterou?

Subjektivní idealismus
taky nezní špatně
cosi ví i psychoanalýza
však vzpomínám si jen matně
negativní platonismus
to mi hlava nebere
ještě že známe Nietzscheho
třeba s věčným návratem
konečně už zabere

samsára nirvána
Kerényi a jeho bohové
možná všechno dohromady
a máme to hotové
vyvodit závěry je ale um
kó když na vozíku pán
má svou teorii superstrun

souhlasím tedy s vínem
a nemám ani pocit viny
trocha toho zapomnění
je alespoň činem
v hlavě je pak jasněji
a o to možná kráčí
nepochybně jednoduší
mají to v úvalu spáči...



11 názorů

2 69: Díky za názor. Já ho ale nesdílím, využití filosofie v praxi dobře popisuje např. Jan Sokol ve své knize Etika, život, instituce (pokus o praktickou filosofii), nehledě na to, že filosofie položila základ všem vědám následným. Každopádně díky za zastavení ;-) 


69
13. 03. 2015
Dát tip

Filosofa to nezapře - no... ona filosofie je dobrá jako metodická základna nejrůznějších analyz a to nejen v humanistické sféře, ale pro praktický život k neupotřebení...  jinak ten styl básně v próze má více prozaický, než poetický nátěr, takže je to někde na hranici.  Ty úvahy jsou ovšem zajímavé (a to jsem technik).


Tak to je jasné, myslel jsem to spíše z akademického hlediska, resp. co se právě týče různorodosti všeho... Každopádně díky za návštěvu ;-)

renegátka
13. 04. 2010
Dát tip
Je hodně teorií, ale nedá se podle nich žít.Musíš žít a stvořit svoji vlastní a tak trochu si od každé něco vzít a něco ne.

2 Emma: To jistě, ostatně tomu odpovídá poslední sloka... Ale ty knihy jsou taky někdy třeba ;-)

Emmma
14. 02. 2010
Dát tip
Občas mívám podobné pocity. Na jednu stranu mě baví zkoumat různé teorie a hledat si nějakou, která by opravdu vystihla moje názory, ale občas si zase říkám, k čemu to vlastně je? Nebylo by lepší vstát od knih a žít?

2 thalina: Díky za názor. Ani jsem tím nic vážného sdělit nechtěl, spíše šlo o takové "neurotické vybušení" pocitů... ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru