Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Monolog H. před cestou

08. 12. 2009
5
8
1690
Autor
PÁTER

A jéjé!

Tak tady je ten náš slavný hrdina, dobrodruh a cestovatel!
 

Tak co, oholíme pána?

Ne? Dneska toho moc nenamluvíte.

Tak zastřihneme vousy a učešeme hezky na pěšinku. Jako vždycky. Tááák je to hezký!

Tady jsou i nový šaty. No ty vám seknou, já vám povím. Ještě povytáhnu rukávky košile, ať jsou vidět ty krásné manžetové knoflíčky.
Dám vám tady tyhle pěkné lakýrky na cestu. Vy si jinak jistě nechávate boty udělat na objednávku u Bati, tak co boty, netlačí? No to jsem moc rád. Jste fešák jako vždycky!
Lidi budou koukat, to jo.

Máme ještě čas, já vám povím, kdybyste mohl, tak jen povídejte, kde jste všude byl ve světě, co tam viděl, co si přivezl z cest? Lidi toho tady napovídali, taky že jste si odněkud přivezl domů tu malári! Já napoprvé špatně slyšel, myslel jsem, že odněkud ze světa nějakou místní Márii a vida, vy hned tu malárii, to jsou věci, holt cestovat je asi i nebezpečné, že jo.
 

A mezi námi, je to pravda, že ty černošky...mají ten svůj klín teplejší, než ty naše baby?
No chápu, chápu, že před tou svojí velkou cestou vám není do řeči. No tak nic, jen si mlčte a meditujte.
Tady vás nikdo nebude ničím rušit a mě si nevšímejte, jako bych tu nebyl.

Nechám vám tu tyhle krásný květiny, ani nevím od koho všeho jsou. Máte hodně obdivovatelek, no jó.

Hlavně ať máte  drobné pro převozníka, papírové nebere, ty nebudete potřebovat.

Že ve světě převozníci papírové berou? Tak o tom nic nevím...

Tož u nás určitě ne, tady zásadně vezme jen drobáky, ale máte pravdu, moh by i ty papírové, vždyť těch drobných už musí mít plné pytle, tak měl by co vracet, ale tady to tak prostě chodí a nic se měnit nebude.
 

Těšíte se na cestu?

Nechám vám něco pěknýho zahrát. Jo, a čím se svezem, čím pojedeme, autem nebo mám nechat zapřáhnout koně do kočáru?
 

Vaše paní ráda jezdí v autě.

Tak autem, je to pohodlnější.

A vám že je to úplně jedno? No tváříte se tak. Jako by vám uletěly včely.  Ale jo, já se vám vlastně ani se vám nedivím. Hlavně, abychom tam byli včas a neprošvihli tu velkou slávu.
Páni, tam bude lidí! 

Tak jo a máme to skoro všechno hotový.

Ještě přiklopit víko. Hoplááá! 

Zbývá zatlouct pár hřebíků a můžeme pomalu vyjet ke hřbitovu.


8 názorů

8hanka
03. 07. 2011
Dát tip
nooo, spociatku som si myslela, ze ho holic chysta na svadbu:) Vlastne, niekedy v tom ani prilis velky roziel nie je:)

zlý_mýval
16. 01. 2010
Dát tip
Ano*

PÁTER
11. 12. 2009
Dát tip
Díky,jistě to nejsou Horníčkovi hovory H. Ale mně šlo o to jediné, aby se čtenář pobavil závěrečným odhalením,kdo že si to tak hezky popovídal...

Flákač
11. 12. 2009
Dát tip
no, musím napsat, že je to dobré, celkem se ti povedlo to hned neprovalit a nechat odhalení h. na konec, t.

sveřep
09. 12. 2009
Dát tip
praštěný

PÁTER
08. 12. 2009
Dát tip
Ano,záměrem je ta absurdita !

renegátka
08. 12. 2009
Dát tip
Krásný monolog, který se tváří jako dialog.Hrobník se ptá a sám si odpovídá.Absurdní.

jo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru