Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet vílám

10. 12. 2009
0
16
1040
Autor
Jajoch
Polní kvítí kolem sila
Polehoučku svítí světlo hvězd
Lekníny si ochočila
Mléčnou dráhou nechala se vést

V temné noci září bíle
černý pocit; zmámí vínem třpyt.
Lesklý lament Křísne chvíle
V tichu lesa křehce visí klid

Být a létat s barvou léta
Nebeteskná Stříbřeživá
Hvězdný prach chtít z čela dlaní smést

Na nejvyšším hoři světa
Víla navždy odpočívá
Polehoučku svítí světlo hvězd

16 názorů

Miroslawek
12. 12. 2009
Dát tip
Ach, sonete, jak hluboko jsi klesl... i když... alespoň rytmus jsi jakžtakž upachtil.

sveřep
10. 12. 2009
Dát tip
Zase tak hrozný to snad není, to silo je doufám překlep. překladatelská diskuze ovšem inspirující:)

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
možno dokážu i pac :)

čučenka
10. 12. 2009
Dát tip
mně se líbí hlavně ochočené lekníny.. zdalipak panáčkují nebo zobou z ruky? :-)

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
no to vieš, budovateľské doby už pominuli a družstevníkov by u nás i u vás najradšej vyhubili ako škodnú, len ešte nenašli tie správne pilulky, ktoré by nám plnohodnotne nahradili stravu :) vyhľadávač som skutočne kvôli tomuto trápiť nechcela :) fakt nie :)

čučenka
10. 12. 2009
Dát tip
no nevšimla.. ono se dnes moc nepíše o setí, že jo.. Kvalitu básně nehodnotím, ale sloveso je takto správně, to ti mohou potvrdit i jiní. Možná třeba i vyhledávač.

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
fákt? prečo som si to nikdy nevšimla? hm hm hm ... :))) nech je ako chce, i tak si stojím za tým, že recitovať by som to veru nechcela :)

čučenka
10. 12. 2009
Dát tip
nene, česky je to skutečně sila - sil jsem proso na souvrati.. třeba

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
no hej, ale to by bolo potom sela (teda nie akože prasa, ale akože rozsievala :))) , či nie? :)

čučenka
10. 12. 2009
Dát tip
já myslím, že to sila je sloveso, jakože víla seje kvítí vůkol, ovšem k tomu by se musel vyjádřit autor :-)

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
uznávam že silo vprostred kvetín môže mať istú poetiku ale tak ... ále nic :)

čučenka
10. 12. 2009
Dát tip
no esi ona ta víla to polní kvítí nesila... to nemusí být kvítí kolem tanku :-)

Rajmund
10. 12. 2009
Dát tip
P.S.,,Polní kvítí kolem sila"-to beru.

Rajmund
10. 12. 2009
Dát tip
ˇVoe, Ty tomu sonetu dáváš zahulit. Alespoň dodrž rytmus navozený prvním veršem; dyž máš ujetý vobrazy, nemusí být ujetá i forma, spíš kontrast. Při troše zhovnívavosti k experimentu bych přijal volný verš ale musel bys ho důkladně prořezat.

Petrusha
10. 12. 2009
Dát tip
Polní kvítí kolem sila???? inak ad. Novák + zle sa to číta, je to nerednesiteľné

kýč, totálně. žel, je tady toho strašně moc ve stejném duchu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru