Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V Zálesí

12. 12. 2009
3
10
981
Autor
Indiana037

V Zálesí

 

V Zálesí už zase vlkodlaci

zpívají nocí labutím

k básníkům prý tu mluví ptáci

co žijí svistem perutí

 

V Zálesí v lese se stromy kácí

hnízda padnou a nevstanou  

labutě pláčou, krásu ztrácí,

až srdce tepat přestanou 

 

Vlkodlak v kraji bloudí lesy

a topí někde v duši hněv

 

až jednou vzkypí jeho běsy

až neuslyší ptáků zpěv

 

uslyšíš ty jak blízko řve si:

chci tvojí krev, chci krev, chci krev!


10 názorů

Zamila
22. 01. 2013
Dát tip

Mně se to docela líbí :-)


snake_01
14. 12. 2009
Dát tip
To Miroslawek: 1. není to Erben, ale přímý odkaz na Magora, například na sbírku Ubíječ labutí - zvlášť motivicky. 2. je potřeba připomenout, že se jedná o sonet.

koloušek
13. 12. 2009
Dát tip
Mě se líbí. Mám ráda horory.T*

Indiana037
13. 12. 2009
Dát tip
Jsem taktéž rád, že mě někdo poučený přivítal.

Miroslawek
13. 12. 2009
Dát tip
vítej kapko v moři

Indiana037
13. 12. 2009
Dát tip
Jsem rád, že rozdávám radost a smích. Ostatně je to i důvod mého publikování zde.

Miroslawek
13. 12. 2009
Dát tip
Dovoluji si upozornit, že na upozornění slouží avíza. Tuším, že už jsi na to přišel. Jinak - verš je vázán rytmem a to prostě neokecáš, i když budeš mlžit sebevíc. Termín "moje poezie" mne upřímně rozesmál ;o)

Indiana037
12. 12. 2009
Dát tip
Děkuji. Nikdy jsem neměl tolik energie, abych udělal podobný formální rozbor, takže si tohoto příspěvku a práce vážím. Přesto si dovolím připomenout, že pokud bych se tolik zaobíral daktyly a trocheji, moje poezie by opravdu byla o 150 roků zpět... Dovolil bych si také upozornit na odkazy k poezii novější, které jsou v básni obsaženy.

Miroslawek
12. 12. 2009
Dát tip
Tohle je trochu jako od Erbena. Bohužel ti musím připomenout, že od jeho dob uplynulo víc než 150 let. Moc mluvíš a málo říkáš. Alespoň rytmicky to tentokrát šlape. I když: (X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná) V Zálesí už zase vlkodlaci Xxx x Xx Xxxx = 5x trochej k básníkům prý tu mluví ptáci Xxx X x Xx Xx = daktyl, 3x trochej V Zálesí v lese se stromy kácí Xxx Xx x Xx Xx = 2x daktyl, 2x trochej labutě pláčou, krásu ztrácí, Xxx Xx Xx Xx = daktyl, 3x trochej hnízda padnou a nevstanou Xx Xx x Xxx = trochej, 2x daktyl až srdce tepat přestanou x Xx Xx Xxx = předrážka, 2x trochej, daktyl Takže vlastně ne.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru