Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 468 tisíc textů, miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Přestanu být Písmákem, až vydám knihu?
datum / id15.12.2009 / 343624Vytisknout |
autorVaud
kategorieÚvahyDalší dílo autora
sbírkaAforismy a myšlenky,
zobrazeno4789x
počet tipů6
v oblíbených0x
Přestanu být Písmákem, až vydám knihu?

Pro řadu Písmáků představuje vrchol jejich literární kariéry vydání knihy. Všimnuli jste si, že jsou pak zbytkem zdejší komunity téměř zatraceni? Nikdo se tu nedočkal pochvaly nebo uznání a většina pak přesunula své hlavní aktivity jinam.  Přeje se tu úspěch? Proč ne?

 

Přestanu být Písmákem až vydám knihu?




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

08.02.2010 23:41:46dát kritice tipMilly
Co Ty víš, kdo si čeho všimne.. (každej má svý oblíbený díla.. .o))

Rádo se děje.
08.02.2010 23:39:57dát kritice tipVaud
já spíš asi nic mazat nebudu :-)

když to vydám, tak aby to dělalo lidem radost

ale na druhou stranu, když pár věci ubude, tak si stejně nikdo ničeho nevšimne :-)) dík za zájem!
08.02.2010 23:33:37dát kritice tipMilly
Vaude, myslim, že kdybys po vydání smazal díla odsud, byla by to věčná škoda- už kvůli kritikám, které hlavně u Tebe často tvoří jakési pokračování díla.. .-) (a taky kniha se nedostane ke všem lidem, který by na danou literární věc mohli kdy narazit tady.. a kterejm by tak pomohla zvednout náladu. .o))
18.01.2010 17:22:41dát kritice tipVaud
Jeee, tak to je skvely! Poslu!
18.01.2010 11:29:56dát kritice tipTerpsichore
Je, ty vydavas knihu? Posli avi, uz ted me napada aspon 10 lidi, kterym bych ji koupila :-)
22.12.2009 18:14:12dát kritice tipPišta_Hufnágl
Tak nějak :)
22.12.2009 16:27:51dát kritice tipVaud
asi jsi včas neslez :-)
22.12.2009 16:06:28dát kritice tipPišta_Hufnágl
Nebuď zvědavej.
22.12.2009 15:33:28smazaný uživatel
smazaný uživatel
22.12.2009 14:13:38dát kritice tipPišta_Hufnágl
Kamil je sportovně založený vědec s uměleckými sklony, vejre.
22.12.2009 14:06:06dát kritice tippapouch
admin
Kamil - a ty jsi teda namyšlený proč? ;-)
22.12.2009 14:01:46dát kritice tipPišta_Hufnágl
Slez!
22.12.2009 13:57:41dát kritice tipVaud
ja myslel, zes vydal knihu, bachor i cepec :-)
22.12.2009 13:55:16dát kritice tipPišta_Hufnágl
Mně jednou vydali k trestnímu stíhání. Počítá se to?
22.12.2009 13:32:19dát kritice tipKamil Sikora
Kdo něco doopravdy umí, je vždycky trošku namyšlený. Lhostejno, jestli je to umělec, sportovec, nebo vědec, na tom nevidím nic špatného. A ten, komu vydá nakladatelství knihu, aniž by za tím byla tlačenka, nebo prachy, ten na to má i právo.
22.12.2009 12:53:22smazaný uživatel
smazaný uživatel
22.12.2009 12:45:25dát kritice tippapouch
admin
na papoucha se bod 4 nevztahuje, papouchovi se může nadávat beztrestně a sprostě a furt! .-)
22.12.2009 12:32:32smazaný uživatel
smazaný uživatel
22.12.2009 12:20:51dát kritice tippapouch
admin
néé, Márve, jen to né, probůh... já bych raději, kdybys naopak přitvrdil a víc mi nadával! :)
22.12.2009 12:15:56dát kritice tipProsecký
Vidíš, filemon, potvrzuje se, že jsi skromná, ale kvalitní autorka. Vyhrála jsi superstar právem. Nechtěla bys přece jen uvést o těch knihách něco víc v profilu? žánr? Obsah? oblíbené téma? Náklad?
22.12.2009 11:55:39smazaný uživatel
smazaný uživatel
22.12.2009 11:43:03dát kritice tippapouch
admin
mně taky vydali 2 knihy a nějaká skripta a nerozesílám kvůli tomu avíza na všechny strany!!! :-P
22.12.2009 11:42:49dát kritice tipArmin Tamzarrian
Filemon: Nezávidím, ale avíza mi neposílej, pokud nemáš co říct. Děkuji velice.
22.12.2009 11:33:29dát kritice tipVaud
tak koukam, ze je tu hafo papirovejch :-))
22.12.2009 11:26:21dát kritice tipPetrusha1
keďže už to avi, mne sa nič nikomu moc vracať nechce ... prenechám to iným :)))
22.12.2009 11:24:51dát kritice tipfilemon
Tak ma teda zabite - vydali mi 9 kníh a pri štyroch som spoluautorka. Nie som povýšená, nenapísala som si to do osobných údajov, ani by som to nikdy nespomenula, keby nebolo tejto debaty. No - a teraz sa mi to možno vráti na kritikách...
21.12.2009 18:08:59dát kritice tipřádek
to, že se někdo stáhne z netu, není přece samo o sobě projev povýšenosti, egile
a ani po té, co předtím vydal knihu
není mi jasný, co je konrkétně na tomhle špatnýho

samozřejmě, když to někomu stoupne do hlavy a začne machrovat, to pak chápu, že to může někoho naštvat... i když mně osobně je to vždycky dost jedno
21.12.2009 14:41:05dát kritice tipaleš-novák
copak se nějak povyšuji, ty...pisálku? :o)
21.12.2009 14:27:02dát kritice tipVaud
alesi - tak Te ted budeme trochu ponizovat, abys byl kompenzovanej Pismak, jo? :-)
21.12.2009 14:19:51dát kritice tipaleš-novák
ale vždyť o nic nejde...stejně jako si někdo dokáže vyrobit židli nebo poličku, tak si dneska dokáže vydat i knížku...pokud je s tím spojena i povýšenost, pak je asi součástí osobnosti autora bez ohledu na způsob vydání knížky...
21.12.2009 13:32:54dát kritice tippapouch
admin
Ano.
Taková drobnůstka - je rozdíl "vydal jsem knihu" a "vydali mi knihu" :-)
21.12.2009 13:18:11dát kritice tipegil
Nemám rád jakékoli podoby povýšenosti.

tady na P. je tak - počítám 15-20 lidí, kteří by mohli vydat skvělou knihu..

Je to dílem náhody - koho kdo potká, co se namane..

Bohužel se většinou stane, že jedinec vydá kniu, a začne se chovat povýšeně, nebo se úplně stáhne z netu (vážně jsem se s tím setkal x-krát)..

A přitom je to mnohdy naprosto nicotný počin - jen nějaká věc vlastním nákladem nebo příloha lit. periodika............ A přesto - ta povznesenost a povýšenost pak....

To nebrat.. Nelíbí se mi to.
21.12.2009 12:54:00dát kritice tipVaud
nejsem shit :-)
21.12.2009 12:48:49dát kritice tipaleš-novák
a jsi z fitka sešit nebo lePen? :o)
21.12.2009 12:37:29dát kritice tipVaud
nejak mi nejdou pismenka - chtel jsem napsat - ja jsem ...
21.12.2009 12:35:57dát kritice tipVaud
alesi jak jsem vazba uz z fitka :-)
21.12.2009 12:33:54dát kritice tipaleš-novák
dříve svobodný písmák se vydáním knihy octne ve vazbě...
21.12.2009 12:02:18dát kritice tipVaud
Ja nevim - ale tady visi neupravene verze s chybama a kdysi pri nejake zmene serveru se misto tri tecek, uvozovek a pomlcek zmenilo vse na otazniky, tak vypadam jako hodne zvidavy autor - cili mozna tomu smazani pomuze (a budu psat dalsi) :-)
21.12.2009 11:35:34smazaný uživatel
smazaný uživatel
21.12.2009 11:23:29dát kritice tipKamil Sikora
filemon: První den chvástání, následující dny přezíravost, koncem týdne odchod z práce a pokorný návrat po rozfrncání výhry (neúspěchu knihy). A pokud se kniha chytne (výhra dobře investuje), nevrátí se už nikdy, jelikož postoupil o úroveň výš.
21.12.2009 10:56:29dát kritice tipVaud
ja jsem si koupil nektery autory, co jsem cetl na webu - a treba to tady pak vetsinou smazu :-), abych byl vzacnej (ale mozna taky ne)

bezva svatky i Tobe :-)
21.12.2009 10:52:38dát kritice tipblbjenka
myslíš, že má smysl vydávat texty, které už prošly netem? kdo si koupí něco, co si může přečíst zadarmo? no, někdo možná jo, já si kopila pektora a hester, ale uplně rozumná marketingová strategie to asi není :) a ti, co už knihu vydali, chtěj třeba vydat další, takže si syslej materiál a nevylejzaj z nory :)
co se týče vydávání vlastním nákladem, nikdy jsem moc nepochopila, co z toho ty lidi maj. ležet v levných knihách za pětikačku bych považovala spíš za potupu, než za úspěch, a rozdávat se známým, kteří maj uplně jinej vkus, takže si s tim podložej rozvrklanou židli, to bysem si rači ukousla jazyk :)
nicméně nemyslim že sou lidi až tak závistiví, jaxe řiká, to je pověra
přeju hodně štěstí a pjekný svátky
20.12.2009 19:39:50dát kritice tipfilemon
Keď chcel náš profesor na strednej škole študentovi naznačiť, že je to s jeho úrovňou o čosi horšie ako je normál, povedal: "Keby si bol taký vysoký, aký si hlúpy, robil by si na mliečnej dráhe výhybkára." Mrzí ma, že som aj na Písmaku našla výhybkárov. Ale pretože sa blížia Vianoce, želám aj adminom papouchovi a Pištovi H. krásne a veselé.
20.12.2009 00:47:08dát kritice tipjejdavilda
Ty vaude, nemělo se to jmenovat - Přestanu být kokotem až nebudu adminem?
19.12.2009 23:42:46dát kritice tipVaud
D4N díky jsem poctěn a polichocen, ale brzy mi to tu někdo omlátí o hlavu :-)) a většina věcí stejně není pravda :-))
19.12.2009 22:18:07dát kritice tipPišta_Hufnágl
To bude ten porotec ze superstár.
19.12.2009 22:13:36dát kritice tippapouch
admin
Stano Háber?? To je kdo? To je ta Moosovka v kalhotách, kterého úspěšně ignoruji? :-P
19.12.2009 19:40:19dát kritice tipjejdavilda
D4N- tak to bych tak neviděl, jsem starý, ošklivý, tlustý, nebohatý a přesto Vaudovi nezávidím. Myslím, že léty člověk získá nadhled (alespoň některý)
19.12.2009 11:53:07dát kritice tipfilemon
Yeziiinke - ale veď Stano Háber má za sebou už dosť kníh a nezdá sa mi, že by ho niekto ignoroval alebo tak.
19.12.2009 11:46:30dát kritice tipRajmund
Esli to bude tak, nebudu se upejpat.
19.12.2009 11:32:00dát kritice tipToscana
to si moc pochutnáš, Rajmunde, zejména bude-li to až na jaře - ocas vánočního kapra už bude pěkně odleželý do té doby (ovšem stopky okurek, to už je pokrm pro vyslovené labužníky!)... :o)))
19.12.2009 09:25:07dát kritice tipRajmund
Esli opravdu vydáváš svoji knihu, tak sežeru vánočního kapra i s ocasem a stopkama z okurek.
19.12.2009 02:29:59dát kritice tipToscana
D4N - tak pod tohle se ti klidně podepíšu!
19.12.2009 01:41:43dát kritice tipD4N
Nemyslím, že to není tak nejednoznačné. Nesmlouvavě bych popíral nějaké ostré zařazení Vauda jednak mezi amatéry, jednak profesionály, podle mě, je Vaud stále duší písmák, i když jeho texty patří rozhodně o pár levelů výš ...

Myslím, že v myšlení mnoha lidí stále převládají negativní archetypy, takže Vaud snažící se pomocí svých textů uplatnit v kapitalistickém tržním podnikání, bude bohužel, a často i nevědomě (pravď. u starší generace), škatulkován jako namachrovaný, povýšeně arogantní, od svého písmáckého lidu - svým úspěchem a chvástáním - izolovaný buržoust ;o)

Myslím, že, nejen pro tyto lidi bude vždy těžké si připustit plnou odpovědnost za svou svobodu, tzn. i plnou odpovědnost za své neúspěchy - ty budou připisovat "zvláštním" magickým okolnostem (proto nyní opět tolik lidí, podobně jako ve starém Římě, navštěvuje různé "pseudokartářky a pavěštce) nebo - jak by řekl Nietzsche - Bohu, stejně tak, jako úspěchy jiných. Připuštění existence těchto "zvláštních okolností", pak vede např. k závisti, k neprůbojnosti, a co je nehorší, k deviantním tvrzením, jako např. že vše zlé, je k něčemu dobré.

Jinými slovy, mladí, hezcí, nadaní a bohatí jsou vždy lepší, než staří, oškliví, tlustí, nebohatí, a nejen díky jakémusi osvícenském anti-elitářství, rovnostářství (do extrému vyšroubované komunismem) si např. chudí lidé nepřipouští, že jsou horší, než ti bohatí, a naopak často demagogicky uvažují tak, že je jejich nebohatost jakoby "povznáší" o jakési zkušenosti, že jsou dokonce lepší než ti bohatí ...

A když pak tito lidé vidí Vauda (krásného, talentovaného, mladého, bohatého ... ;o)), přisoudí jeho "úspěch" oněm zvláštním okolnostem, a možná se - v rámci svého neúspěchu - i jakoby povýší nad něj.

Proto si myslím, že "úspěch" zde Vaudovi mnoho lidí přát nebude, ať už v rámci konkurenční soutěže na trhu, nebo z pohledu těch neúspěšných ... Vaud s tím sice bohužel pravď. nic neudělá, ale všichni tito chudáci, podlidi a sokové mu můžou být u ..., a může se jim jednoduše vysmát z nějaké cizí země, kde se bude pravď. nacházet ;o)
19.12.2009 00:27:48dát kritice tipjejdavilda
písmákem budeš i po vydání knížky, ale kolektivně ti rozbijem držku :-)
18.12.2009 23:10:37dát kritice tippapouch
admin
Yezíííííííííííí :-))))))
18.12.2009 22:57:05dát kritice tipYeziiinka
Ano, přestaneš.
V takový den bude na obrazovce ve Tvém prohlížeči po zadání adresy Písmáka neprůstřelné intro, které zobrazí Tvoje přezůvky, sáček s věcma na výtvarku, kartičku do klubu, hrnek a zbytek sypaného čaje, který už by od Tebe stejně nikdo nechtěl.

Tak to bude.

Šťastné a veselé! :)
18.12.2009 20:45:55dát kritice tipfilemon
Ja si vážim rovnako písmackých autorov, bez ohľadu na to, či vydali knihu alebo nie
18.12.2009 20:43:22dát kritice tipaleš-novák
podle mě se to nedá posuzovat, já jsem závislák :o)
18.12.2009 20:40:14dát kritice tipDiana
Ničeho takového jsem si nevšimla. Aleš-novák vydal knížku (bezvadnou!) a zdá se ti, že jeho aktivita upadá? Opak je pravdou! :-)
18.12.2009 20:18:12dát kritice tipTangens_Omega36
Že bychom tu zavedli kult Unterschriftu? |->

David Laskafeld
18.12.2009 20:13:14dát kritice tipToscana
Koukám, Vaudíku, že se tu strhla docela vášnivá diskuse na dané téma - to bych ani nečekala, že to bude předmětem takových různorodých vášní... :o)))
18.12.2009 20:13:10dát kritice tipfilemon
Kamil Sikora napísal: "Písmák, který vydá knihu, se začne chovat k ostatním Písmákům tak, jako dělník, který vyhraje ve Sportce, k ostatním dělníkům." Zaujímalo by ma, ako to myslíš, Kamil.
18.12.2009 20:12:09dát kritice tipTangens_Omega36
Jo, železnice je super, jsem její fanda, ale to, co po ní jezdí, není "vlak", ale "vlach". Vlak je taková zkomolenina, která vznikla na poč. 20. století. Hodně rychle se ujala a dnes už skoro nikdo neví, že se tomu u nás prvních asi 70 let říkalo jinak. ;->
18.12.2009 12:10:12dát kritice tipProsecký
Jé, Petr Chudožilov, toho znám. Potkal jsem ho v Horní Plané. Pozdravuj ho!

Richard Neugebauer
18.12.2009 11:14:48dát kritice tipPišta_Hufnágl
Škoda. Já myslel, že se po vydání prvotiny konečně přestaneš podepisovat pod každou větu...

Pišta
18.12.2009 10:45:52dát kritice tipMuamarek
redaktor poezie
Já myslím, že vydání knížky zas tak moc neřeší. Už mám taky svou prvotinu na světě - a jsem za to rád, ale že bych k vůli tomu chtěl přestat publikovat na Písmáku - to rozhodně ne,

Marek
17.12.2009 22:52:13dát kritice tipVaud
Kecam - vlaky ne, lety zrusili ;-)
17.12.2009 22:50:18dát kritice tipVaud
Zrovna jsem vlakem TGV v Parizi - kolegyne cestovala od rana a prijela az pred chvili, protoze dva nebo tri vlaky zrusili ;-) Vlak je super!
17.12.2009 19:27:09dát kritice tipTangens_Omega36
Jistě, U. S. people jsou VELmistři. :o)
Ty nám jaxi cestuješ, nebojíš se trochu, že se pod Tebou zlomí větev (teda, co to plácám, že s Tebou spadne letadlo)? Nebo cestuješ i vlachem a busem? Ten by zase mohl vykolejit nebo se vysekat. Hlavně teď, když padají ty bílý s*****. ;->
17.12.2009 17:05:17dát kritice tipVaud
Ja jsem ted "objevil" Petra Chudozilova a ctu jeho fejetony. Bydli kousek ode me tady v Basileji. Psal jsem mu, jestli by nesel na pivo, ale nikdy neodepsal... Az vydam knihu, tak si me treba vsimne :-))
17.12.2009 12:51:21dát kritice tipLevi
jestli vydáš knihu, můžu ti říct jenom: už bylo načase! když čtu fejetony v časopisech, je mi líto, jaké sračky redakce vesele otiskují, zatímco ty jen střádáš do šuplete...
17.12.2009 11:22:44dát kritice tipVaud
Aha, ale tohle neni moc o mne, ale zajima me predel mezi papirovymi literaty a internetovymi. Spis jsem se chtel zastat zdejsich autoru, co neco dokazali. Diskuse kdysi o Barcelone to bylo ciste o mne. Ale diskutovat s anonymem tady je asi ztrata casu.
17.12.2009 10:52:19dát kritice tipuf
..není co: "diskuse" strhující pozornost na autora podobně jako ta, kde se ptal, zda má zvolit Barcelonu, nebo "jiné".
Plácání jater se tomu u nás říká(
16.12.2009 23:14:47dát kritice tipnevím,neznám
možná většina, ale nedá se to říci o všech, já myslím, že písmák je pro kohokoli, ...
16.12.2009 21:35:46dát kritice tipVaud
třeba se koukni na Mongolský vlk - ta píše skvěle odjakživa :-))
16.12.2009 20:44:52dát kritice tipSaetri-Ihn
Vaud - bohužel nevím, koho tím dotyčným myslíš. Ty starochy a mladé jsem myslel spíš tak, že mladší autoři asi mají menší sklony závidět starším, kterým vychází kniha, zatímco když starší autor uslyší o knize daleko mladšího, tak už to může brát jako svoji "porážku".
16.12.2009 19:30:28dát kritice tipVaud
Saetri - já se právě snažím dobrat, jestli je dotyčný výše nebo mimo :-)) podle mě na věku až tak moc nezáleží - jsou tu staří mazáci, kteří píšou strašně a mladí, co jsou skvělí

možná by to tu mohlo zafungovat jako poradna pro vydání papírové knihy - zkušenosti, zklamání, kontakty...
16.12.2009 19:23:39dát kritice tipVaud
uf - vysvětli?
16.12.2009 19:09:18dát kritice tipSaetri-Ihn
Umělci potažmo literáti do sebe ryli vlastně odjakživa, ale je otázka, kde to přerůstá v závist. Určitě si myslím, že na vydanou knihu se bude nahlížet víc kriticky než na obyčejnou netištěnou povídku, takže to tu částečne může jako závist vypadat. Já osobně každou vydanou knihu přeji (možná je to tím, že jsem mladej a zralé autory 30-70 beru přecijenom jako trošku jinou ligu, kam asi nemám sílu vůbec pronikat).

Co se týče ohlasů, to se tu rozebírá docela dost - kdo hodně komentuje druhé díla, dělá si kamarádíčky, kontakty, ten má těch ohlasů víc. Po 1. knize přijde třeba druhá budeš se snažit makat víc na ní a nápady na net už nebudou tak časté. Já když mám něco většího rozepsanýho, tak nečtu, protože mě to odvádí a ovlivňuje. Pak autor nekomentuje a komentován není.

Každopádně bych s vydanou knihou neopouštěl písmák - pro část z nás bude jistě přínosem přečíst si (i něco jinho než knihu) od člověka, který je o stupěň výš (jej to zní :-D).
16.12.2009 18:20:59dát kritice tipuf
dobrý sebestřed...!(
16.12.2009 17:26:42dát kritice tipVaud
diky za nazory!
16.12.2009 17:20:20dát kritice tipřádek
Ono to jde tak trochu ruku v ruce s tím, že pak přijdeš na to, že nároky neinternetového čtenáře se trochu (paradoxně) liší od nároků internetového čtenáře, mimo jiné i proto, že čtenář svého tištěného autora většinou nezná... a pokud chceš publikovat knižně, případně pokud chceš svá díla realizat jinak, než prostřednictvím jedniček a nul, soustředíš pak větší úsilí na tyto formy a přestaneš být tak aktivní na serveru, čímto pádem samozřejmě ztrácíš i pozornost internetového obecenstva. Na internetu se umírá rychle v tomhle :)

Díky Písmáku, potažmo jakémukoli literárnímu serveru, vyrostlo poměrně dost autorů a někteří se opravdu zprofesionalizovali. Ale v takovém směřování je pak spíš Písmák prostředkem, nikoli cílem. Literárně-komunitní život je fajn, ale literatura často bývá někde jinde... Důkezem toho jsou třeba i snahy a tendence dělat tu literaturu vážně versus skutečný zájem o takové věci - ten bývá pramalý.

Ale nemyslím, že by to byla nepřejícnost nebo že by bylo špatně, že tu nejde vždy o literaturu až na prvním místě... Spíš je to jen přirozený vývoj věcí. )
16.12.2009 15:59:24dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Nepřestaneš. Ale po tom množství práce, které budeš muset vydání knihy obětovat, pro tebe možná zdejší literární 'chat' přestane představovat 'motivační složku' a na velkou čast jeho účastníků přestaneš pohlížet jako na 'soudnou veřejnost', jejímž názorem stojí za to se nechat ovlivnit.
16.12.2009 14:43:13dát kritice tipPišta_Hufnágl
Hade.
16.12.2009 14:08:01dát kritice tipVaud
:-)) myslel jsem, ze mi pises, ze mas rad New Kids on the Block :-)) (coz by me samozrejme neprekvapilo)
16.12.2009 14:05:20dát kritice tipPišta_Hufnágl
Pardon. Dcera.
16.12.2009 14:04:16dát kritice tipPišta_Hufnágl
Já z n n v , nbbb n b
16.12.2009 13:50:25dát kritice tipVaud
az uvidis jak dabelsky dobre hraje mistr Jethro Tull nebo Led Zepelin...
16.12.2009 13:47:24dát kritice tipPišta_Hufnágl
Sířit jeho slávu bych si nikdy nedovolil. Copak je to nějaký pekelník?
16.12.2009 13:37:01dát kritice tipVaud
lepsi nezli na PC, bude kniha z PVC :-)

treba by se to dalo brat tak, ze se Pismak nevydany chova vic ekologicky :-)

v praci mi "ty trubko" moc nehraje, tak se kouknu doma

Pisto - vygoogli si Ahamay - jestli tedy mistr dovoli sirit jeho slavu!
16.12.2009 13:02:24dát kritice tipPišta_Hufnágl
Moment, moment! Kašlu na knihu - Květoň má kapelu??? Chci ji slyšet! A proč se nejmenuje DLK? (Duch Ládi Křížka) Odkaz sem! Hned!
16.12.2009 12:25:07dát kritice tipPetrusha1
Vaud - nehovorím predsa, že neexistujú, len neverím, že stovka písmákov je iná ako vzorka stovky písmákom totálne nepostihnutých jedincov :)
16.12.2009 12:05:58dát kritice tipMilly
A vůbec! Nejlíp by bylo, kdyby každý z mých oblíbených autorů vydal knihu! :-) Přece jen, na PC to neni tak docela ono..
16.12.2009 12:03:59dát kritice tipMilly
Nebo si stačí najít nakladatele popř. počkat, až si nakladatel najde básně sám a chce sbírku vydat.. ;-) (pak se nadjou sponzoři třeba a tak...) Já o tom moc nevim, todle beru z osobních slov tkalce, který už má vydány, ve svém mladém věku, sbírky dvě a chystá se třetí. (schválně, jestli na tohle info tady někdo nějak zareaguje- když jsou tu prý tak závistiví lidé. 8-))
16.12.2009 11:54:12dát kritice tipVaud
Kvetoni :-)) dostanes klidne vytisk vymenou za hudbu skupiny Ahamay - tech sest nebo sedm vasich skladem, co jsem si stahnul posloucham porad, takze jsi ve me vyvolal tezkou zavislost a abstinencni priznaky!!

16.12.2009 11:44:26dát kritice tipKvětoň Zahájský

Ježíš promlouval k lidem a činil zázraky. Slepé oči se otevřely, hluché uši mohly slyšet, chromí mohli chodit a morousi se mohli smát. Přesto byly Kristovy zázraky popírány a zlehčovány, a jeho slova byla ignorována. Nakonec ho i jeho nejbližší učedníci opustili a zapřeli. A národ, ke kterému Ježíš přišel, aby ho shromáždil zpátky k Bohu, křičel:
?Ukřižujte ho! Že nevíte za co? No, my to sice taky nevíme jistě, ale on sám to ví určitě! Jinak by se před náma takhle neprsil!?

Kristus ve svém poslání naprosto selhal. Činil lidu dobré a ten se mu po zásluze odměnil.
To byl okamžik, kdy Ježíš volal:
?Písmáku, Písmáku, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kteří ti přinášejí osvětu, poučení a zábavu! Kolikrát jsem chtěl obveselit tvé děti, ale nechtěli jste. Hle, váš dům se vám zanechává pustý. Nadarmo jsem pracoval, daremně a marně sílu svou jsem strávil. A ty posměšné řeči o Sysifovi a tom srandovním Španělovi, co jsem je dával k lepšímu tuhle v hospodě, beru zpět.?

Představ si, jakou bolest musel Kristus cítit, když vyřknul tato slova. Mohu jen hádat, ale věřím, že to byl okamžik, kdy se Ježíš nakrknul a pravil:
?Keď ste si ma upiekli, tak si ma aj zjedzte! Darmo perel pod svině házeti! Toho bohdá nebude... "
Potud varování z historie.
Jestli ovšem nadále trváš na svém úmyslu vydat knihu, asi si ji nebudu moci zakoupit. Od té doby, co jsem ženat, mám přísně zakázáno navštěvovat hudebniny, knikupectví a masnu. Dle mínění manželky se jedná o černé díry, v nichž mizí značná část rodinného rozpočtu.

Doufám proto, že od nakladatele dostaneš autorský výtisk. Já si ho pak od tebe půjčím, abych si jej mohl doma vypálit. Podobně, jako CD a DVD pálím za pomoci programu Nero, na pálení knih používám program Koniáš. Pročež nemohu zaručit, že ji vrátím bez popálenin.

Mnoho zdaru, Sysife!
16.12.2009 10:59:04dát kritice tipOldjerry
korektor
Kamile - to je od tebe nečekaný žblept....
Prosecký - záleží s jakým cílem ji vydáváš. To už tu zaznělo - že naopak chceme vyloučit kontrolní účinek tru, protože verše by si těžko kdo vydal jinak, než soukromě. To byl osobní cíl, který se vyvíjel od snu o desítkách tisíc korun až k 3200 korinám, které jsem do toho vrazil. (:-D
16.12.2009 10:52:56dát kritice tipaleš-novák
tak pro porovnání ještě uvedu ekonomickou stránku samizdatu poKlice:

náklad 40 ks
výdaje 1500 kč
prodáno 12 ks při ceně 50kč
(zbytek rozdán přátelům i písmákům)
radost: k nezaplacení...:o)

kdyby si to někdo chtěl zkusit, je to fakt jednoduché: www.knihovnicka.cz
16.12.2009 10:35:56dát kritice tipKamil Sikora
Prosecký-díky. To by si měl přečíst každý, kdo si myslí, že když někomu vyjde kniha, tak je automatcky v balíku!!!
16.12.2009 10:34:53dát kritice tipProsecký
Ještě bych chtěl k diskusi dodat, že písmák, který vydá knihu, se vlastně stává tišťákem (pro Vauda tistakem od slova tisteny) a měl by mít právo na čestnou příponu ke své mu nicku psímák-tišťák).
16.12.2009 10:33:35dát kritice tipProsecký
Ahoj, Kamile!
No jasně. Prodejní cena byla 129,-Kč a můj podíl byl sice 5%, tj. 6,45 Kč, takže bych měl vydělat asi 1.900,-Kč. Jenže po roce zbývalo stále ještě skoro 200 výtisků ve skladu. Nevím, jestli to tak skutečně bylo, protože sám jsem sledoval, jak se to prodává na Václaváku v Neoluxoru a z 20 vystavených tam byly po roce už jenom 3 kusy.
Po roce se zbytek přeřazuje do levných knih. Já jsem si koupil od nakladatele sám 50 kusů za 84,-Kč (velkoobchodní cena) a ty jsem prodával ve své režii za cenu 100,-130,-Kč.
Největším pomocníkem v příbuzenstvu mi byla tchýně, protože svým kamarádkácm prodala několik kusů.
16.12.2009 10:32:49dát kritice tipProsecký
Ahoj, Kamile!
No jasně. Prodejní cena byla 129,-Kč a můj podíl byl sice 5%, tj. 6,45 Kč, takže bych měl vydělat asi 1.900,-Kč. Jenže po roce zbývalo stále ještě skoro 200 výtisků ve skladu. Nevím, jestli to tak skutečně bylo, protože sám jsem sledoval, jak se to prodává na Václaváku v Neoluxoru a z 20 vystavených tam byly po roce už jenom 3 kusy.
Po roce se zbytek přeřazuje do levných knih. Já jsem si koupil od nakladatele sám 50 kusů za 84,-Kč (velkoobchodní cena) a ty jsem prodával ve své režii za cenu 100,-130,-Kč.
Největším pomocníkem v příbuzenstvu mi byla tchýně, protože svým kamarádkácm prodala několik kusů.
16.12.2009 10:24:18dát kritice tipArmin Tamzarrian
Mně je celkem fuk, kdo vydá knihu, vlastně si toho ani nevšimnu, pokud to někdo opakovaně nedavá na hlstr...
Čili ne, nezávidím. No, možná trochu :-)

Mimochodem, nevíte někdo, jestli už vyšel Chabalův sbírak?
16.12.2009 10:00:01dát kritice tipKamil Sikora
Prosecký, tys "vydělal" 2,50 na jedné knize? To je nějaké divné...
16.12.2009 09:54:53dát kritice tipVaud
Bez diakritiky vypada heslo prej a bude Ti prano, ze hledam spis pradlenku :-)
16.12.2009 09:53:41dát kritice tipVaud
ja jsem clovek prejici a jsem rad, kdyz nekdo kolem prosperuje. Myslim, ze si lidi maji pomahat a navzajem se podporovat - prej a bude Ti prano :-). Odmitam se smirit s tim, ze lidi jsou zavistivi - videl jsem i nezavistivi lidi, tak vim, ze existujou.

Ale mozna ma pravdu Kamil Sikora - asi bych chodil s nosem v oblacich, kdyby mi vysla kniha :-)).

Souhlasim v necem s Proseckym, ale dovedu si predstavit, ze vydam knihu, ktera nebude zavratne ziskova, ale pro radost.
16.12.2009 09:49:04dát kritice tippodezdívka
Asi jim vadí, že oni žádnou knihu nevydali. Tak to chodí všude, Písmák není výjimkou.
16.12.2009 09:45:41dát kritice tipaleš-novák
už se smažim :o)
16.12.2009 09:12:28dát kritice tipDelahaye

Vydal jsi knihu ???!!!

Ihned se radši smaž sám, nebo promluví lid, megalomane nabubřelej !!!

:-)))
16.12.2009 08:46:43dát kritice tipaleš-novák
a recenze

http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=342947
16.12.2009 08:38:04dát kritice tipaleš-novák
btw: dík za reklamu :o)

případným zájemcům o knížku poKlice bych chtěl s politováním oznámit, že předvánoční náklad je zcela rozebrán, další vydání následuje v dubnu.
16.12.2009 08:37:32dát kritice tipProsecký
Já jsem se sem dostal až po vydání knihy. Písmák mi slouží jako účinná reflexe toho, co píšu. U tištěné knihy toho lze dosáhnout jen obtížně.
Jak kniha prochází různými fázemi, klesá počet účastníků soutěže:
1. napsat,
2. vydat vlastním nákladem nebo "po známosti",
3. vydá ji nespřízněný nakladatel (není to kamarád, manžel nebo milenec)- to byl můj případ.
Náklad 490 kusů. Dosavadní čistý výdělek bez započtení času stráveného psaním asi 1.200,-Kč.
4. vydá ji renomované nakladatelství v nákladu vyšším než 1000 kusů.

Nejsem příznivcem vydávání vlastním nákladem, protože tam chybí první kontrola trhem, tj. nakladatelem. Protože 98% vydaných knih zase rychle zmizí, je vidět, že i kontrola nakladatelem je ještě hodně měkká.
Také by mě zajímalo, komu všemu tu vyšla kniha.

Nemyslím, že by byl až tak problém se závistí, ale je to velmi tvrdá branže. Zatímco pekař na vsi vždycky prodá alespoň něco, protože všichni vesničani musejí nějaké pečivo jíst, tak knihu nikdo nemusí číst. Zato hodně z nás chce psát. Nabídka tak výrazně převyšuje poptávku. To tlačí cenu dolů. Zákazníků navíc ubývá a těch několik zbývajících je velmi náročných.

reka se zmiňoval o tom, jak mnohem živější je nizozemský trh. Zajímal by mě jeho názor, proč tomu tak je? Ď.
16.12.2009 08:16:20dát kritice tipaleš-novák
kolik knížek napíšeš tolikrát jsi písmákem...

pro mě je zpětná vazba s čtenáři nedílnou součástí psaní, to u knížky tak bezprostřední není...
16.12.2009 08:07:47dát kritice tipPacer
Klidně si zmiz :) Já si tě najdu - už kvůli té knize :)J.
16.12.2009 07:28:45dát kritice tipKamil Sikora
Písmák, který vydá knihu, se začne chovat k ostatním Písmákům tak, jako dělník, který vyhraje ve Sportce, k ostatním dělníkům.
16.12.2009 07:28:42dát kritice tipPetrusha1
To je predsa na tebe, či prestaneš, alebo nie.

S tou prajnosťou to máš tak, ľudia nemajú radi, keď má sused väčší dom, namakanejšie auto a krajšiu manželku. Myslíš, že na písmáku sa obratom ruky zmenia len preto, že by tu malo ísť o literatúru, teda predsa len niečo intelektuálnejšie ako mercedes, vila s bazénom a blondína po liposukcii?

Nefandi toľko ľuďom :)
16.12.2009 07:21:49dát kritice tipTragicus
Abych citoval klasika:
"Axiom: Ničeho není neomezené množství - se zvyšující se kvantitou jevu ve společnosti, se snižuje jeho kvalita v rámci jednotlivce... Přátelé, přece po mně tedy nemůžete chtít, abych si přál vaše štěstí."
16.12.2009 03:32:07dát kritice tipjH
hele a von se ales-novak smazal po tom, co mu tady někdo ztrhal knihu?
16.12.2009 02:33:17dát kritice tipToscana
Jo a ještě jsem pročetla příspěvky a zjistila, že jak se blíží Vánoce, začínáš lítat po světě jak Santa Klaus - jen aby ti z toho nezačal svítit čenich jako sobu Rudolfovi!! :o)))
Mj. mám od Oldjerryho jednu a od aleše nováka dvě a oba tu zůstali a dál je ráda potkávám, takže si nemyslím, že by to, cos uvedl v názvu, bylo pravidlem.

Oldjerry - jakto, že o té tvé druhé vůbec nevím??? Bych si ji koupila taky!!!
305.gif
16.12.2009 02:23:15dát kritice tipToscana
Pokud vydáš knihu ty, Vaudíku, tak si už předem objednávám nejméně 2 výtisky - nechci se skvěle bavit jen já. A nahrávat ti na smeče nebo ev. smečovat ti tu taky nepřestanu - přísahám na holej pupek! :o))
16.12.2009 01:41:09dát kritice tipVaud
fíkusy taky budou :-))
16.12.2009 01:21:44dát kritice tipMilly
Nepřestaneš. :-) (mně přijde, že jsou haněna vydání knih, u nichž některým připadá, že obsah nestojí za tisk.)

A jaký nátělníky? :-( Kde jsou fíkusy??
16.12.2009 01:16:17dát kritice tipVaud
reko - teď jsem poslouchal Selské baroko a myslel jsem, že písmák je kronikář nebo něco podobného :-))

já jsem s knihou línej - tohle neměla být reklama na blížící se vydání, ale spíš jsem dneska přečetl knížku Aleše Nováka, na kterou tu byla nějaká anonymní negativní kritika - já jsem byl spokojenej

jejdo - humor se podle mě bude prodávat vždycky o něco líp asi než poezie či vážná próza - možná (a teď budu šít do vlastních řad) na to, aby byl humorista komerčně úspěšný stačí průměr, kdežto na ostatní žánry (mimo kuchařek a červené knihovny) je potřeba nadprůměr
16.12.2009 00:54:30dát kritice tipjejdavilda
Pánové, mluvte za sebe. Já uznávám, že Vaud a drtivá většina píše lépe než já. Ovšem jest pravdou, že vydat si svou sbírku není problém - jenže pak ji zadarmo rozdat? Pravda, natiskneš logo své firmy a máš reklamní předmět. Dobrý nápad, děkuji :-).
16.12.2009 00:39:23dát kritice tipImpresse
Vaude, ať se daří! :-) Divím se, že chystáš svou první knihu.
16.12.2009 00:33:39dát kritice tipPišta_Hufnágl
Ale jinak Zbora moudře hovoří, co se zbytku týče.
16.12.2009 00:32:29dát kritice tipPišta_Hufnágl
"...jako (řekněme) všude jinde." - tak tohle je ovšem sémantická perla :)
16.12.2009 00:15:22dát kritice tipZbora
redaktor poezie
A odpověď na poslední otázku: to záleží přece hlavně na tobě .o)
16.12.2009 00:14:29dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Žiju v přesvědčení, že je tu obecná výše hladiny závisti jako (řekněme) všude jinde. Otázka je, vydáš-li ji vlastním nákladem, budeme Ti závidět pouze to, že na to máš. Pokud ji ovšem vydáš v nějakém renomovaném nakladatelství, budeme Ti závidět, že máš tolik známých, případně budeme dumat, proč vybrali zrovna tak nespravedlivě Tebe, když my píšeme přeci daleko líp.
15.12.2009 23:56:26dát kritice tipjejdavilda
Taková věc se neodpouští
15.12.2009 23:33:40dát kritice tipreka
redaktor prózy
Já jsem myslel, že jsi už knihu vydal. Nevím, jestli písmákem přestaneš být, tipnul bych si, že jím nejseš ani teď. Já taky ne. A nejspíš nikdo tady. Protože písmák je laický znalec Bible.
15.12.2009 23:01:28dát kritice tipVaud
tak zrovna od Tebe bych si knihu koupil a Tvoje povídky čtu rád, ale jak to nikdo neví, tak si je nekoupí - navíc, jestli je pod občanským jménem, které nikdo moc nezná, tak to nebude lehký

ideálně bych chtěl udělat nějakou takovou koláž fejetonů, citátů a kresbiček - vydám si to určitě sám nebo z větší části sám - měl jsem jednu dobu nabídku od firem, že tam budou mít reklamy, ale to se mi už teď moc nechce
15.12.2009 22:54:41dát kritice tipOldjerry
korektor
Ano, souhlasím a přiznávám se, že něco mírně podobného jsem cítil - tedy jako vrchol kariéry psa(vce)... naopak necítil jsem nic, než mírný zájem asi deseti lidí a pět přátel si knihu ode mne koupilo - tu první. Druhou jsem už nehlásil.Komu taky - je to kniha povídek a já vidím, že moje povidla zas až tak velmi nikoho neberou. Měl bych na tomto základě jednu takovou nevšední radu : vydej si knihu vlastním nákladem a máš pokoj. Já si takhle vydal ty dvě - a ještě furt žiju ... no možná, že jsem to neměl psát.
15.12.2009 22:43:58dát kritice tipPišta_Hufnágl
Nojo. Ale k posledku toho trpce lituju. Někdy ti povyprávím.
15.12.2009 22:36:42dát kritice tipVaud
teď na to koukám - ty jsi "přitlačil" a máš o tlačíto víc!
15.12.2009 22:33:39dát kritice tipPišta_Hufnágl
Nechám si přidělit ještě tlačítko [SMAZAT KNIHU].
15.12.2009 22:31:25dát kritice tipVaud
no, teď to nevyšlo z různých důvodů k Vánocům, tak pak to bude záležet na karikaturistovi - a jestli dopadne ten super duper, tak se vyplatí počkat v nátělníku :-))
15.12.2009 22:30:09dát kritice tippapouch
admin
v tom případě to zabavím a nevydám! ))
15.12.2009 22:29:03dát kritice tipsepiolite
kojící Papouch a Pišta v nátělnících..to si koupim..

a na kdy to plánuješ??
15.12.2009 22:26:53dát kritice tipVaud
:-)) já jsem to myslel obecně, že lidi odsud mizí - mají písmácké a pak poknižní období - Háber je výjimka :-)) já jsem vydal jen dizerataci a po tý se zaprášilo :-))

sepi - přemýšlím, že to vydám jako Vaud a asi se o Písmáku a o tom, že mě odkojil Papouch a Pištův vlk zmíním v tiráži. Nátělníky samozřejmě budou :-))
15.12.2009 22:25:49dát kritice tippetr.ix
písmák co vydá knihu= písmák s knihou :))
15.12.2009 22:22:18smazaný uživatel
smazaný uživatel
15.12.2009 22:20:33dát kritice tipsepiolite
tak to já se nechám překvapit!
Ale jestli nebude v názvu "nátělník", tak se naštvu, to víš!
A Ty bys jmenoval někde na obalu/v knize, že jsi na Písmáku?
15.12.2009 22:20:10dát kritice tipHáber
vydal som niekoľko kníh* a potom som prišiel na písmak:)*
15.12.2009 22:20:07dát kritice tipPišta_Hufnágl
Jestli vydáš knihu, nechci tě znát! Renegáte!
15.12.2009 22:20:06dát kritice tippapouch
admin
Já už knihu vydal.
Zabavil jsem ji jednomu žákovi, četl si ji v hodině pod lavicí. Řekl jsem, že mu ji vydám na konci školního roku a slib jsem dodržel. Dokonce i poděkoval.
Přestal jsem snad díky tomu být písmákem??
Blbost, néé.. .-)
15.12.2009 22:19:26dát kritice tipSebastiana
Vaudí, mám tě v oblíbených, piš dál.
15.12.2009 22:17:00dát kritice tipVaud
sepi - tos ještě nečetla všechny moje báječné básně :-)) tk já to zvážím!

Sebasiano, N-d - tý jo - tak to musím na tom ještě hodně pracovat, aby to bylo dokonalý :-)
15.12.2009 22:14:34dát kritice tipsepiolite
samozřejmě, že fejetony ano! Ale něčím proložit bys to mohl, krom bezvedných ilustrací. Třeba výběrem tragické poesie, nebo tak..na odlehčení..a navíc by si pak lidi víc začali o to víc vážit Tvé prózy:))
15.12.2009 22:13:50dát kritice tipVaud
čuč - ne, jsem ve Švýcarsku, pozítří ve Francii a v pondělí asi v USA :-)) a pak budu asi v Anglii - zlatý Španělsko (odtamtud bych se nehnul)

Yvaine - cizích??

T_036 já se ucházím o místa, kde jsou Američani a to je samej mistr světa

StvN - docela by byl zajímavej soupis lidí, co tu kdy vydali knihu :-)

sklenáři - to mě moc potěšilo!!
15.12.2009 22:11:23dát kritice tipSebastiana
Až bude k dostání, koupím, a souhlasím s La Mouette. VOPOVAŽ SE!
15.12.2009 22:11:08dát kritice tipNěžný_debil
Vaud - a ne že to vyjde malým nákladem. Já si koupím minimálně tři!! (tak mysli na cenu, aby si ji chudý student mohl dovolit)
15.12.2009 22:08:20dát kritice tipTangens_Omega36
To věřím... ;)
Já o sobě hovořím spíše kriticky - to bych asi měl spravit. :-/
Holt, blbá povaha, blbá výchova...
15.12.2009 22:08:18dát kritice tipčučenka
Ty už jsi zase ve Španělích?
15.12.2009 22:07:58dát kritice tipVaud
La Mou - já bych to nevydržel

sepi - tak fejetony teda ne??
15.12.2009 22:07:30dát kritice tipYvaine
Nebo zkus vydat sbírku cizích písmáckých dílek - tu Ti nikdo nepohaní:)
15.12.2009 22:07:03dát kritice tipStvN
Já určitě ne.
Občas mi přišlo, že ti, kteří vydali knihu, stejně nikdy moc písmáky nebyli.
15.12.2009 22:06:44dát kritice tipsklenář
až vydáš knihu - koupím si ji a dám do knihovny vedle Saturnina (předpokládám, že bude humoristická) a kdyby ne, stejně si ji koupím - tvoji ano. Tak dej vědět...
15.12.2009 22:06:27dát kritice tipVaud
čučenko - ve Španělsku je i závist opálená :-)

N_d - asi to do Vánoc nebude, ale jinak mi slíbil ilustrace jeden z našich předních kreslířů, tak by to mohlo být fajn :-))

T_036 já se umím pochválit sám skvěle - proto mi jdou bezvadně pracovní pohovory :-))
15.12.2009 22:05:00dát kritice tipsepiolite
podle toho jakou

a jestli se pustíš do sbírky hlášek, tak bys mohl mít úspěch, to jsou totiž často perly
15.12.2009 22:03:49dát kritice tipLaMouette
Wopovaz se..!! ..:-))
15.12.2009 22:02:27dát kritice tipTangens_Omega36
Jsme přece v Česku, zde nikdo nikomu nic příliš dobrého nepřeje... :->
Ale zase tak černě bych to neviděl.
Především od nikoho pochvalu nečekám (když bude nejhůř, udělím si ji sám). :)
15.12.2009 22:00:20dát kritice tipVaud
Poté, co mi tu uveřejnili první úvodníky, pár lidí mě tu začalo provokovat a urážet (což už naštěstí ustalo). Jsem zvědav, co se stane, až jednou vydám knihu :-).
15.12.2009 21:57:36dát kritice tipčučenka
možná je to obyčejná bledá závist?
15.12.2009 21:57:16dát kritice tipNěžný_debil
kdepak, koukej ji rychle vydat, chci ji dát mamince a babičce na Vánoce!!!
15.12.2009 21:56:17dát kritice tipPrezident Jefferson
Záleží jen na tobě, milý Vaude


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2022, provozuje Dobrý spolek, pravidla Pickup lines Letní dětský tábor