Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přestanu být Písmákem, až vydám knihu?

15. 12. 2009
6
167
5042
Autor
Vaud

Pro řadu Písmáků představuje vrchol jejich literární kariéry vydání knihy. Všimnuli jste si, že jsou pak zbytkem zdejší komunity téměř zatraceni? Nikdo se tu nedočkal pochvaly nebo uznání a většina pak přesunula své hlavní aktivity jinam.  Přeje se tu úspěch? Proč ne?

 

Přestanu být Písmákem až vydám knihu?


167 názorů

Milly
08. 02. 2010
Dát tip
Co Ty víš, kdo si čeho všimne.. (každej má svý oblíbený díla.. .o)) Rádo se děje.

Vaud
08. 02. 2010
Dát tip
já spíš asi nic mazat nebudu :-) když to vydám, tak aby to dělalo lidem radost ale na druhou stranu, když pár věci ubude, tak si stejně nikdo ničeho nevšimne :-)) dík za zájem!

Milly
08. 02. 2010
Dát tip
Vaude, myslim, že kdybys po vydání smazal díla odsud, byla by to věčná škoda- už kvůli kritikám, které hlavně u Tebe často tvoří jakési pokračování díla.. .-) (a taky kniha se nedostane ke všem lidem, který by na danou literární věc mohli kdy narazit tady.. a kterejm by tak pomohla zvednout náladu. .o))

Vaud
18. 01. 2010
Dát tip
Jeee, tak to je skvely! Poslu!

Terpsichore
18. 01. 2010
Dát tip
Je, ty vydavas knihu? Posli avi, uz ted me napada aspon 10 lidi, kterym bych ji koupila :-)

Tak nějak :)

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
asi jsi včas neslez :-)

Nebuď zvědavej.

Kamil je sportovně založený vědec s uměleckými sklony, vejre.

papouch
22. 12. 2009
Dát tip
Kamil - a ty jsi teda namyšlený proč? ;-)

Slez!

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
ja myslel, zes vydal knihu, bachor i cepec :-)

Mně jednou vydali k trestnímu stíhání. Počítá se to?

Kdo něco doopravdy umí, je vždycky trošku namyšlený. Lhostejno, jestli je to umělec, sportovec, nebo vědec, na tom nevidím nic špatného. A ten, komu vydá nakladatelství knihu, aniž by za tím byla tlačenka, nebo prachy, ten na to má i právo.

papouch
22. 12. 2009
Dát tip
na papoucha se bod 4 nevztahuje, papouchovi se může nadávat beztrestně a sprostě a furt! .-)

papouch
22. 12. 2009
Dát tip
néé, Márve, jen to né, probůh... já bych raději, kdybys naopak přitvrdil a víc mi nadával! :)

Prosecký
22. 12. 2009
Dát tip
Vidíš, filemon, potvrzuje se, že jsi skromná, ale kvalitní autorka. Vyhrála jsi superstar právem. Nechtěla bys přece jen uvést o těch knihách něco víc v profilu? žánr? Obsah? oblíbené téma? Náklad?

papouch
22. 12. 2009
Dát tip
mně taky vydali 2 knihy a nějaká skripta a nerozesílám kvůli tomu avíza na všechny strany!!! :-P

Filemon: Nezávidím, ale avíza mi neposílej, pokud nemáš co říct. Děkuji velice.

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
tak koukam, ze je tu hafo papirovejch :-))

Petrusha1
22. 12. 2009
Dát tip
keďže už to avi, mne sa nič nikomu moc vracať nechce ... prenechám to iným :)))

filemon
22. 12. 2009
Dát tip
Tak ma teda zabite - vydali mi 9 kníh a pri štyroch som spoluautorka. Nie som povýšená, nenapísala som si to do osobných údajov, ani by som to nikdy nespomenula, keby nebolo tejto debaty. No - a teraz sa mi to možno vráti na kritikách...

řádek
21. 12. 2009
Dát tip
to, že se někdo stáhne z netu, není přece samo o sobě projev povýšenosti, egile a ani po té, co předtím vydal knihu není mi jasný, co je konrkétně na tomhle špatnýho samozřejmě, když to někomu stoupne do hlavy a začne machrovat, to pak chápu, že to může někoho naštvat... i když mně osobně je to vždycky dost jedno

copak se nějak povyšuji, ty...pisálku? :o)

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
alesi - tak Te ted budeme trochu ponizovat, abys byl kompenzovanej Pismak, jo? :-)

ale vždyť o nic nejde...stejně jako si někdo dokáže vyrobit židli nebo poličku, tak si dneska dokáže vydat i knížku...pokud je s tím spojena i povýšenost, pak je asi součástí osobnosti autora bez ohledu na způsob vydání knížky...

papouch
21. 12. 2009
Dát tip
Ano. Taková drobnůstka - je rozdíl "vydal jsem knihu" a "vydali mi knihu" :-)

egil
21. 12. 2009
Dát tip
Nemám rád jakékoli podoby povýšenosti. tady na P. je tak - počítám 15-20 lidí, kteří by mohli vydat skvělou knihu.. Je to dílem náhody - koho kdo potká, co se namane.. Bohužel se většinou stane, že jedinec vydá kniu, a začne se chovat povýšeně, nebo se úplně stáhne z netu (vážně jsem se s tím setkal x-krát).. A přitom je to mnohdy naprosto nicotný počin - jen nějaká věc vlastním nákladem nebo příloha lit. periodika............ A přesto - ta povznesenost a povýšenost pak.... To nebrat.. Nelíbí se mi to.

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
nejsem shit :-)

a jsi z fitka sešit nebo lePen? :o)

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
nejak mi nejdou pismenka - chtel jsem napsat - ja jsem ...

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
alesi jak jsem vazba uz z fitka :-)

dříve svobodný písmák se vydáním knihy octne ve vazbě...

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
Ja nevim - ale tady visi neupravene verze s chybama a kdysi pri nejake zmene serveru se misto tri tecek, uvozovek a pomlcek zmenilo vse na otazniky, tak vypadam jako hodne zvidavy autor - cili mozna tomu smazani pomuze (a budu psat dalsi) :-)

filemon: První den chvástání, následující dny přezíravost, koncem týdne odchod z práce a pokorný návrat po rozfrncání výhry (neúspěchu knihy). A pokud se kniha chytne (výhra dobře investuje), nevrátí se už nikdy, jelikož postoupil o úroveň výš.

Vaud
21. 12. 2009
Dát tip
ja jsem si koupil nektery autory, co jsem cetl na webu - a treba to tady pak vetsinou smazu :-), abych byl vzacnej (ale mozna taky ne) bezva svatky i Tobe :-)

blbjenka
21. 12. 2009
Dát tip
myslíš, že má smysl vydávat texty, které už prošly netem? kdo si koupí něco, co si může přečíst zadarmo? no, někdo možná jo, já si kopila pektora a hester, ale uplně rozumná marketingová strategie to asi není :) a ti, co už knihu vydali, chtěj třeba vydat další, takže si syslej materiál a nevylejzaj z nory :) co se týče vydávání vlastním nákladem, nikdy jsem moc nepochopila, co z toho ty lidi maj. ležet v levných knihách za pětikačku bych považovala spíš za potupu, než za úspěch, a rozdávat se známým, kteří maj uplně jinej vkus, takže si s tim podložej rozvrklanou židli, to bysem si rači ukousla jazyk :) nicméně nemyslim že sou lidi až tak závistiví, jaxe řiká, to je pověra přeju hodně štěstí a pjekný svátky

filemon
20. 12. 2009
Dát tip
Keď chcel náš profesor na strednej škole študentovi naznačiť, že je to s jeho úrovňou o čosi horšie ako je normál, povedal: "Keby si bol taký vysoký, aký si hlúpy, robil by si na mliečnej dráhe výhybkára." Mrzí ma, že som aj na Písmaku našla výhybkárov. Ale pretože sa blížia Vianoce, želám aj adminom papouchovi a Pištovi H. krásne a veselé.

jejdavilda
20. 12. 2009
Dát tip
Ty vaude, nemělo se to jmenovat - Přestanu být kokotem až nebudu adminem?

Vaud
19. 12. 2009
Dát tip
D4N díky jsem poctěn a polichocen, ale brzy mi to tu někdo omlátí o hlavu :-)) a většina věcí stejně není pravda :-))

To bude ten porotec ze superstár.

papouch
19. 12. 2009
Dát tip
Stano Háber?? To je kdo? To je ta Moosovka v kalhotách, kterého úspěšně ignoruji? :-P

jejdavilda
19. 12. 2009
Dát tip
D4N- tak to bych tak neviděl, jsem starý, ošklivý, tlustý, nebohatý a přesto Vaudovi nezávidím. Myslím, že léty člověk získá nadhled (alespoň některý)

filemon
19. 12. 2009
Dát tip
Yeziiinke - ale veď Stano Háber má za sebou už dosť kníh a nezdá sa mi, že by ho niekto ignoroval alebo tak.

Rajmund
19. 12. 2009
Dát tip
Esli to bude tak, nebudu se upejpat.

Toscana
19. 12. 2009
Dát tip
to si moc pochutnáš, Rajmunde, zejména bude-li to až na jaře - ocas vánočního kapra už bude pěkně odleželý do té doby (ovšem stopky okurek, to už je pokrm pro vyslovené labužníky!)... :o)))

Rajmund
19. 12. 2009
Dát tip
Esli opravdu vydáváš svoji knihu, tak sežeru vánočního kapra i s ocasem a stopkama z okurek.

Toscana
19. 12. 2009
Dát tip
D4N - tak pod tohle se ti klidně podepíšu!

jejdavilda
19. 12. 2009
Dát tip
písmákem budeš i po vydání knížky, ale kolektivně ti rozbijem držku :-)

papouch
18. 12. 2009
Dát tip
Yezíííííííííííí :-))))))

Yeziiinka
18. 12. 2009
Dát tip
Ano, přestaneš. V takový den bude na obrazovce ve Tvém prohlížeči po zadání adresy Písmáka neprůstřelné intro, které zobrazí Tvoje přezůvky, sáček s věcma na výtvarku, kartičku do klubu, hrnek a zbytek sypaného čaje, který už by od Tebe stejně nikdo nechtěl. Tak to bude. Šťastné a veselé! :)

filemon
18. 12. 2009
Dát tip
Ja si vážim rovnako písmackých autorov, bez ohľadu na to, či vydali knihu alebo nie

podle mě se to nedá posuzovat, já jsem závislák :o)

Diana
18. 12. 2009
Dát tip
Ničeho takového jsem si nevšimla. Aleš-novák vydal knížku (bezvadnou!) a zdá se ti, že jeho aktivita upadá? Opak je pravdou! :-)

Toscana
18. 12. 2009
Dát tip
Koukám, Vaudíku, že se tu strhla docela vášnivá diskuse na dané téma - to bych ani nečekala, že to bude předmětem takových různorodých vášní... :o)))

filemon
18. 12. 2009
Dát tip
Kamil Sikora napísal: "Písmák, který vydá knihu, se začne chovat k ostatním Písmákům tak, jako dělník, který vyhraje ve Sportce, k ostatním dělníkům." Zaujímalo by ma, ako to myslíš, Kamil.

Prosecký
18. 12. 2009
Dát tip
Jé, Petr Chudožilov, toho znám. Potkal jsem ho v Horní Plané. Pozdravuj ho! Richard Neugebauer

Škoda. Já myslel, že se po vydání prvotiny konečně přestaneš podepisovat pod každou větu... Pišta

Muamarek
18. 12. 2009
Dát tip
Já myslím, že vydání knížky zas tak moc neřeší. Už mám taky svou prvotinu na světě - a jsem za to rád, ale že bych k vůli tomu chtěl přestat publikovat na Písmáku - to rozhodně ne, Marek

Vaud
17. 12. 2009
Dát tip
Kecam - vlaky ne, lety zrusili ;-)

Vaud
17. 12. 2009
Dát tip
Zrovna jsem vlakem TGV v Parizi - kolegyne cestovala od rana a prijela az pred chvili, protoze dva nebo tri vlaky zrusili ;-) Vlak je super!

Vaud
17. 12. 2009
Dát tip
Ja jsem ted "objevil" Petra Chudozilova a ctu jeho fejetony. Bydli kousek ode me tady v Basileji. Psal jsem mu, jestli by nesel na pivo, ale nikdy neodepsal... Az vydam knihu, tak si me treba vsimne :-))

Levi
17. 12. 2009
Dát tip
jestli vydáš knihu, můžu ti říct jenom: už bylo načase! když čtu fejetony v časopisech, je mi líto, jaké sračky redakce vesele otiskují, zatímco ty jen střádáš do šuplete...

Vaud
17. 12. 2009
Dát tip
Aha, ale tohle neni moc o mne, ale zajima me predel mezi papirovymi literaty a internetovymi. Spis jsem se chtel zastat zdejsich autoru, co neco dokazali. Diskuse kdysi o Barcelone to bylo ciste o mne. Ale diskutovat s anonymem tady je asi ztrata casu.

možná většina, ale nedá se to říci o všech, já myslím, že písmák je pro kohokoli, ...

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
třeba se koukni na Mongolský vlk - ta píše skvěle odjakživa :-))

Saetri-Ihn
16. 12. 2009
Dát tip
Vaud - bohužel nevím, koho tím dotyčným myslíš. Ty starochy a mladé jsem myslel spíš tak, že mladší autoři asi mají menší sklony závidět starším, kterým vychází kniha, zatímco když starší autor uslyší o knize daleko mladšího, tak už to může brát jako svoji "porážku".

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
Saetri - já se právě snažím dobrat, jestli je dotyčný výše nebo mimo :-)) podle mě na věku až tak moc nezáleží - jsou tu staří mazáci, kteří píšou strašně a mladí, co jsou skvělí možná by to tu mohlo zafungovat jako poradna pro vydání papírové knihy - zkušenosti, zklamání, kontakty...

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
uf - vysvětli?

Saetri-Ihn
16. 12. 2009
Dát tip
Umělci potažmo literáti do sebe ryli vlastně odjakživa, ale je otázka, kde to přerůstá v závist. Určitě si myslím, že na vydanou knihu se bude nahlížet víc kriticky než na obyčejnou netištěnou povídku, takže to tu částečne může jako závist vypadat. Já osobně každou vydanou knihu přeji (možná je to tím, že jsem mladej a zralé autory 30-70 beru přecijenom jako trošku jinou ligu, kam asi nemám sílu vůbec pronikat). Co se týče ohlasů, to se tu rozebírá docela dost - kdo hodně komentuje druhé díla, dělá si kamarádíčky, kontakty, ten má těch ohlasů víc. Po 1. knize přijde třeba druhá budeš se snažit makat víc na ní a nápady na net už nebudou tak časté. Já když mám něco většího rozepsanýho, tak nečtu, protože mě to odvádí a ovlivňuje. Pak autor nekomentuje a komentován není. Každopádně bych s vydanou knihou neopouštěl písmák - pro část z nás bude jistě přínosem přečíst si (i něco jinho než knihu) od člověka, který je o stupěň výš (jej to zní :-D).

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
diky za nazory!

řádek
16. 12. 2009
Dát tip
Ono to jde tak trochu ruku v ruce s tím, že pak přijdeš na to, že nároky neinternetového čtenáře se trochu (paradoxně) liší od nároků internetového čtenáře, mimo jiné i proto, že čtenář svého tištěného autora většinou nezná... a pokud chceš publikovat knižně, případně pokud chceš svá díla realizat jinak, než prostřednictvím jedniček a nul, soustředíš pak větší úsilí na tyto formy a přestaneš být tak aktivní na serveru, čímto pádem samozřejmě ztrácíš i pozornost internetového obecenstva. Na internetu se umírá rychle v tomhle :) Díky Písmáku, potažmo jakémukoli literárnímu serveru, vyrostlo poměrně dost autorů a někteří se opravdu zprofesionalizovali. Ale v takovém směřování je pak spíš Písmák prostředkem, nikoli cílem. Literárně-komunitní život je fajn, ale literatura často bývá někde jinde... Důkezem toho jsou třeba i snahy a tendence dělat tu literaturu vážně versus skutečný zájem o takové věci - ten bývá pramalý. Ale nemyslím, že by to byla nepřejícnost nebo že by bylo špatně, že tu nejde vždy o literaturu až na prvním místě... Spíš je to jen přirozený vývoj věcí. )

Lakrov
16. 12. 2009
Dát tip
Nepřestaneš. Ale po tom množství práce, které budeš muset vydání knihy obětovat, pro tebe možná zdejší literární 'chat' přestane představovat 'motivační složku' a na velkou čast jeho účastníků přestaneš pohlížet jako na 'soudnou veřejnost', jejímž názorem stojí za to se nechat ovlivnit.

Hade.

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
:-)) myslel jsem, ze mi pises, ze mas rad New Kids on the Block :-)) (coz by me samozrejme neprekvapilo)

Pardon. Dcera.

Já z n n v , nbbb n b

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
az uvidis jak dabelsky dobre hraje mistr Jethro Tull nebo Led Zepelin...

Sířit jeho slávu bych si nikdy nedovolil. Copak je to nějaký pekelník?

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
lepsi nezli na PC, bude kniha z PVC :-) treba by se to dalo brat tak, ze se Pismak nevydany chova vic ekologicky :-) v praci mi "ty trubko" moc nehraje, tak se kouknu doma Pisto - vygoogli si Ahamay - jestli tedy mistr dovoli sirit jeho slavu!

Moment, moment! Kašlu na knihu - Květoň má kapelu??? Chci ji slyšet! A proč se nejmenuje DLK? (Duch Ládi Křížka) Odkaz sem! Hned!

Petrusha1
16. 12. 2009
Dát tip
Vaud - nehovorím predsa, že neexistujú, len neverím, že stovka písmákov je iná ako vzorka stovky písmákom totálne nepostihnutých jedincov :)

Milly
16. 12. 2009
Dát tip
A vůbec! Nejlíp by bylo, kdyby každý z mých oblíbených autorů vydal knihu! :-) Přece jen, na PC to neni tak docela ono..

Milly
16. 12. 2009
Dát tip
Nebo si stačí najít nakladatele popř. počkat, až si nakladatel najde básně sám a chce sbírku vydat.. ;-) (pak se nadjou sponzoři třeba a tak...) Já o tom moc nevim, todle beru z osobních slov tkalce, který už má vydány, ve svém mladém věku, sbírky dvě a chystá se třetí. (schválně, jestli na tohle info tady někdo nějak zareaguje- když jsou tu prý tak závistiví lidé. 8-))

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
Kvetoni :-)) dostanes klidne vytisk vymenou za hudbu skupiny Ahamay - tech sest nebo sedm vasich skladem, co jsem si stahnul posloucham porad, takze jsi ve me vyvolal tezkou zavislost a abstinencni priznaky!!

Ježíš promlouval k lidem a činil zázraky. Slepé oči se otevřely, hluché uši mohly slyšet, chromí mohli chodit a morousi se mohli smát. Přesto byly Kristovy zázraky popírány a zlehčovány, a jeho slova byla ignorována. Nakonec ho i jeho nejbližší učedníci opustili a zapřeli. A národ, ke kterému Ježíš přišel, aby ho shromáždil zpátky k Bohu, křičel: ?Ukřižujte ho! Že nevíte za co? No, my to sice taky nevíme jistě, ale on sám to ví určitě! Jinak by se před náma takhle neprsil!? Kristus ve svém poslání naprosto selhal. Činil lidu dobré a ten se mu po zásluze odměnil. To byl okamžik, kdy Ježíš volal: ?Písmáku, Písmáku, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kteří ti přinášejí osvětu, poučení a zábavu! Kolikrát jsem chtěl obveselit tvé děti, ale nechtěli jste. Hle, váš dům se vám zanechává pustý. Nadarmo jsem pracoval, daremně a marně sílu svou jsem strávil. A ty posměšné řeči o Sysifovi a tom srandovním Španělovi, co jsem je dával k lepšímu tuhle v hospodě, beru zpět.? Představ si, jakou bolest musel Kristus cítit, když vyřknul tato slova. Mohu jen hádat, ale věřím, že to byl okamžik, kdy se Ježíš nakrknul a pravil: ?Keď ste si ma upiekli, tak si ma aj zjedzte! Darmo perel pod svině házeti! Toho bohdá nebude... " Potud varování z historie. Jestli ovšem nadále trváš na svém úmyslu vydat knihu, asi si ji nebudu moci zakoupit. Od té doby, co jsem ženat, mám přísně zakázáno navštěvovat hudebniny, knikupectví a masnu. Dle mínění manželky se jedná o černé díry, v nichž mizí značná část rodinného rozpočtu. Doufám proto, že od nakladatele dostaneš autorský výtisk. Já si ho pak od tebe půjčím, abych si jej mohl doma vypálit. Podobně, jako CD a DVD pálím za pomoci programu Nero, na pálení knih používám program Koniáš. Pročež nemohu zaručit, že ji vrátím bez popálenin. Mnoho zdaru, Sysife!

Oldjerry
16. 12. 2009
Dát tip
Kamile - to je od tebe nečekaný žblept.... Prosecký - záleží s jakým cílem ji vydáváš. To už tu zaznělo - že naopak chceme vyloučit kontrolní účinek tru, protože verše by si těžko kdo vydal jinak, než soukromě. To byl osobní cíl, který se vyvíjel od snu o desítkách tisíc korun až k 3200 korinám, které jsem do toho vrazil. (:-D

tak pro porovnání ještě uvedu ekonomickou stránku samizdatu poKlice: náklad 40 ks výdaje 1500 kč prodáno 12 ks při ceně 50kč (zbytek rozdán přátelům i písmákům) radost: k nezaplacení...:o) kdyby si to někdo chtěl zkusit, je to fakt jednoduché: www.knihovnicka.cz

Prosecký-díky. To by si měl přečíst každý, kdo si myslí, že když někomu vyjde kniha, tak je automatcky v balíku!!!

Prosecký
16. 12. 2009
Dát tip
Ještě bych chtěl k diskusi dodat, že písmák, který vydá knihu, se vlastně stává tišťákem (pro Vauda tistakem od slova tisteny) a měl by mít právo na čestnou příponu ke své mu nicku psímák-tišťák).

Prosecký
16. 12. 2009
Dát tip
Ahoj, Kamile! No jasně. Prodejní cena byla 129,-Kč a můj podíl byl sice 5%, tj. 6,45 Kč, takže bych měl vydělat asi 1.900,-Kč. Jenže po roce zbývalo stále ještě skoro 200 výtisků ve skladu. Nevím, jestli to tak skutečně bylo, protože sám jsem sledoval, jak se to prodává na Václaváku v Neoluxoru a z 20 vystavených tam byly po roce už jenom 3 kusy. Po roce se zbytek přeřazuje do levných knih. Já jsem si koupil od nakladatele sám 50 kusů za 84,-Kč (velkoobchodní cena) a ty jsem prodával ve své režii za cenu 100,-130,-Kč. Největším pomocníkem v příbuzenstvu mi byla tchýně, protože svým kamarádkácm prodala několik kusů.

Prosecký
16. 12. 2009
Dát tip
Ahoj, Kamile! No jasně. Prodejní cena byla 129,-Kč a můj podíl byl sice 5%, tj. 6,45 Kč, takže bych měl vydělat asi 1.900,-Kč. Jenže po roce zbývalo stále ještě skoro 200 výtisků ve skladu. Nevím, jestli to tak skutečně bylo, protože sám jsem sledoval, jak se to prodává na Václaváku v Neoluxoru a z 20 vystavených tam byly po roce už jenom 3 kusy. Po roce se zbytek přeřazuje do levných knih. Já jsem si koupil od nakladatele sám 50 kusů za 84,-Kč (velkoobchodní cena) a ty jsem prodával ve své režii za cenu 100,-130,-Kč. Největším pomocníkem v příbuzenstvu mi byla tchýně, protože svým kamarádkácm prodala několik kusů.

Mně je celkem fuk, kdo vydá knihu, vlastně si toho ani nevšimnu, pokud to někdo opakovaně nedavá na hlstr... Čili ne, nezávidím. No, možná trochu :-) Mimochodem, nevíte někdo, jestli už vyšel Chabalův sbírak?

Prosecký, tys "vydělal" 2,50 na jedné knize? To je nějaké divné...

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
Bez diakritiky vypada heslo prej a bude Ti prano, ze hledam spis pradlenku :-)

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
ja jsem clovek prejici a jsem rad, kdyz nekdo kolem prosperuje. Myslim, ze si lidi maji pomahat a navzajem se podporovat - prej a bude Ti prano :-). Odmitam se smirit s tim, ze lidi jsou zavistivi - videl jsem i nezavistivi lidi, tak vim, ze existujou. Ale mozna ma pravdu Kamil Sikora - asi bych chodil s nosem v oblacich, kdyby mi vysla kniha :-)). Souhlasim v necem s Proseckym, ale dovedu si predstavit, ze vydam knihu, ktera nebude zavratne ziskova, ale pro radost.

podezdívka
16. 12. 2009
Dát tip
Asi jim vadí, že oni žádnou knihu nevydali. Tak to chodí všude, Písmák není výjimkou.

už se smažim :o)

Delahaye
16. 12. 2009
Dát tip
Vydal jsi knihu ???!!! Ihned se radši smaž sám, nebo promluví lid, megalomane nabubřelej !!! :-)))

a recenze http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=342947

btw: dík za reklamu :o) případným zájemcům o knížku poKlice bych chtěl s politováním oznámit, že předvánoční náklad je zcela rozebrán, další vydání následuje v dubnu.

Prosecký
16. 12. 2009
Dát tip
Já jsem se sem dostal až po vydání knihy. Písmák mi slouží jako účinná reflexe toho, co píšu. U tištěné knihy toho lze dosáhnout jen obtížně. Jak kniha prochází různými fázemi, klesá počet účastníků soutěže: 1. napsat, 2. vydat vlastním nákladem nebo "po známosti", 3. vydá ji nespřízněný nakladatel (není to kamarád, manžel nebo milenec)- to byl můj případ. Náklad 490 kusů. Dosavadní čistý výdělek bez započtení času stráveného psaním asi 1.200,-Kč. 4. vydá ji renomované nakladatelství v nákladu vyšším než 1000 kusů. Nejsem příznivcem vydávání vlastním nákladem, protože tam chybí první kontrola trhem, tj. nakladatelem. Protože 98% vydaných knih zase rychle zmizí, je vidět, že i kontrola nakladatelem je ještě hodně měkká. Také by mě zajímalo, komu všemu tu vyšla kniha. Nemyslím, že by byl až tak problém se závistí, ale je to velmi tvrdá branže. Zatímco pekař na vsi vždycky prodá alespoň něco, protože všichni vesničani musejí nějaké pečivo jíst, tak knihu nikdo nemusí číst. Zato hodně z nás chce psát. Nabídka tak výrazně převyšuje poptávku. To tlačí cenu dolů. Zákazníků navíc ubývá a těch několik zbývajících je velmi náročných. reka se zmiňoval o tom, jak mnohem živější je nizozemský trh. Zajímal by mě jeho názor, proč tomu tak je? Ď.

kolik knížek napíšeš tolikrát jsi písmákem... pro mě je zpětná vazba s čtenáři nedílnou součástí psaní, to u knížky tak bezprostřední není...

Pacer
16. 12. 2009
Dát tip
Klidně si zmiz :) Já si tě najdu - už kvůli té knize :)J.

Písmák, který vydá knihu, se začne chovat k ostatním Písmákům tak, jako dělník, který vyhraje ve Sportce, k ostatním dělníkům.

Petrusha1
16. 12. 2009
Dát tip
To je predsa na tebe, či prestaneš, alebo nie. S tou prajnosťou to máš tak, ľudia nemajú radi, keď má sused väčší dom, namakanejšie auto a krajšiu manželku. Myslíš, že na písmáku sa obratom ruky zmenia len preto, že by tu malo ísť o literatúru, teda predsa len niečo intelektuálnejšie ako mercedes, vila s bazénom a blondína po liposukcii? Nefandi toľko ľuďom :)

Tragicus
16. 12. 2009
Dát tip
Abych citoval klasika: "Axiom: Ničeho není neomezené množství - se zvyšující se kvantitou jevu ve společnosti, se snižuje jeho kvalita v rámci jednotlivce... Přátelé, přece po mně tedy nemůžete chtít, abych si přál vaše štěstí."

jH
16. 12. 2009
Dát tip
hele a von se ales-novak smazal po tom, co mu tady někdo ztrhal knihu?

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Jo a ještě jsem pročetla příspěvky a zjistila, že jak se blíží Vánoce, začínáš lítat po světě jak Santa Klaus - jen aby ti z toho nezačal svítit čenich jako sobu Rudolfovi!! :o))) Mj. mám od Oldjerryho jednu a od aleše nováka dvě a oba tu zůstali a dál je ráda potkávám, takže si nemyslím, že by to, cos uvedl v názvu, bylo pravidlem. Oldjerry - jakto, že o té tvé druhé vůbec nevím??? Bych si ji koupila taky!!!

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Pokud vydáš knihu ty, Vaudíku, tak si už předem objednávám nejméně 2 výtisky - nechci se skvěle bavit jen já. A nahrávat ti na smeče nebo ev. smečovat ti tu taky nepřestanu - přísahám na holej pupek! :o))

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
fíkusy taky budou :-))

Milly
16. 12. 2009
Dát tip
Nepřestaneš. :-) (mně přijde, že jsou haněna vydání knih, u nichž některým připadá, že obsah nestojí za tisk.) A jaký nátělníky? :-( Kde jsou fíkusy??

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
reko - teď jsem poslouchal Selské baroko a myslel jsem, že písmák je kronikář nebo něco podobného :-)) já jsem s knihou línej - tohle neměla být reklama na blížící se vydání, ale spíš jsem dneska přečetl knížku Aleše Nováka, na kterou tu byla nějaká anonymní negativní kritika - já jsem byl spokojenej jejdo - humor se podle mě bude prodávat vždycky o něco líp asi než poezie či vážná próza - možná (a teď budu šít do vlastních řad) na to, aby byl humorista komerčně úspěšný stačí průměr, kdežto na ostatní žánry (mimo kuchařek a červené knihovny) je potřeba nadprůměr

jejdavilda
16. 12. 2009
Dát tip
Pánové, mluvte za sebe. Já uznávám, že Vaud a drtivá většina píše lépe než já. Ovšem jest pravdou, že vydat si svou sbírku není problém - jenže pak ji zadarmo rozdat? Pravda, natiskneš logo své firmy a máš reklamní předmět. Dobrý nápad, děkuji :-).

Impresse
16. 12. 2009
Dát tip
Vaude, ať se daří! :-) Divím se, že chystáš svou první knihu.

Ale jinak Zbora moudře hovoří, co se zbytku týče.

"...jako (řekněme) všude jinde." - tak tohle je ovšem sémantická perla :)

Zbora
16. 12. 2009
Dát tip
A odpověď na poslední otázku: to záleží přece hlavně na tobě .o)

Zbora
16. 12. 2009
Dát tip
Žiju v přesvědčení, že je tu obecná výše hladiny závisti jako (řekněme) všude jinde. Otázka je, vydáš-li ji vlastním nákladem, budeme Ti závidět pouze to, že na to máš. Pokud ji ovšem vydáš v nějakém renomovaném nakladatelství, budeme Ti závidět, že máš tolik známých, případně budeme dumat, proč vybrali zrovna tak nespravedlivě Tebe, když my píšeme přeci daleko líp.

jejdavilda
15. 12. 2009
Dát tip
Taková věc se neodpouští

reka
15. 12. 2009
Dát tip
Já jsem myslel, že jsi už knihu vydal. Nevím, jestli písmákem přestaneš být, tipnul bych si, že jím nejseš ani teď. Já taky ne. A nejspíš nikdo tady. Protože písmák je laický znalec Bible.

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
tak zrovna od Tebe bych si knihu koupil a Tvoje povídky čtu rád, ale jak to nikdo neví, tak si je nekoupí - navíc, jestli je pod občanským jménem, které nikdo moc nezná, tak to nebude lehký ideálně bych chtěl udělat nějakou takovou koláž fejetonů, citátů a kresbiček - vydám si to určitě sám nebo z větší části sám - měl jsem jednu dobu nabídku od firem, že tam budou mít reklamy, ale to se mi už teď moc nechce

Oldjerry
15. 12. 2009
Dát tip
Ano, souhlasím a přiznávám se, že něco mírně podobného jsem cítil - tedy jako vrchol kariéry psa(vce)... naopak necítil jsem nic, než mírný zájem asi deseti lidí a pět přátel si knihu ode mne koupilo - tu první. Druhou jsem už nehlásil.Komu taky - je to kniha povídek a já vidím, že moje povidla zas až tak velmi nikoho neberou. Měl bych na tomto základě jednu takovou nevšední radu : vydej si knihu vlastním nákladem a máš pokoj. Já si takhle vydal ty dvě - a ještě furt žiju ... no možná, že jsem to neměl psát.

Nojo. Ale k posledku toho trpce lituju. Někdy ti povyprávím.

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
teď na to koukám - ty jsi "přitlačil" a máš o tlačíto víc!

Nechám si přidělit ještě tlačítko [SMAZAT KNIHU].

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
no, teď to nevyšlo z různých důvodů k Vánocům, tak pak to bude záležet na karikaturistovi - a jestli dopadne ten super duper, tak se vyplatí počkat v nátělníku :-))

papouch
15. 12. 2009
Dát tip
v tom případě to zabavím a nevydám! ))

sepiolite
15. 12. 2009
Dát tip
kojící Papouch a Pišta v nátělnících..to si koupim.. a na kdy to plánuješ??

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
:-)) já jsem to myslel obecně, že lidi odsud mizí - mají písmácké a pak poknižní období - Háber je výjimka :-)) já jsem vydal jen dizerataci a po tý se zaprášilo :-)) sepi - přemýšlím, že to vydám jako Vaud a asi se o Písmáku a o tom, že mě odkojil Papouch a Pištův vlk zmíním v tiráži. Nátělníky samozřejmě budou :-))

sepiolite
15. 12. 2009
Dát tip
tak to já se nechám překvapit! Ale jestli nebude v názvu "nátělník", tak se naštvu, to víš! A Ty bys jmenoval někde na obalu/v knize, že jsi na Písmáku?

Háber
15. 12. 2009
Dát tip
vydal som niekoľko kníh* a potom som prišiel na písmak:)*

Jestli vydáš knihu, nechci tě znát! Renegáte!

papouch
15. 12. 2009
Dát tip
Já už knihu vydal. Zabavil jsem ji jednomu žákovi, četl si ji v hodině pod lavicí. Řekl jsem, že mu ji vydám na konci školního roku a slib jsem dodržel. Dokonce i poděkoval. Přestal jsem snad díky tomu být písmákem?? Blbost, néé.. .-)

Sebastiana
15. 12. 2009
Dát tip
Vaudí, mám tě v oblíbených, piš dál.

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
sepi - tos ještě nečetla všechny moje báječné básně :-)) tk já to zvážím! Sebasiano, N-d - tý jo - tak to musím na tom ještě hodně pracovat, aby to bylo dokonalý :-)

sepiolite
15. 12. 2009
Dát tip
samozřejmě, že fejetony ano! Ale něčím proložit bys to mohl, krom bezvedných ilustrací. Třeba výběrem tragické poesie, nebo tak..na odlehčení..a navíc by si pak lidi víc začali o to víc vážit Tvé prózy:))

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
čuč - ne, jsem ve Švýcarsku, pozítří ve Francii a v pondělí asi v USA :-)) a pak budu asi v Anglii - zlatý Španělsko (odtamtud bych se nehnul) Yvaine - cizích?? T_036 já se ucházím o místa, kde jsou Američani a to je samej mistr světa StvN - docela by byl zajímavej soupis lidí, co tu kdy vydali knihu :-) sklenáři - to mě moc potěšilo!!

Sebastiana
15. 12. 2009
Dát tip
Až bude k dostání, koupím, a souhlasím s La Mouette. VOPOVAŽ SE!

Vaud - a ne že to vyjde malým nákladem. Já si koupím minimálně tři!! (tak mysli na cenu, aby si ji chudý student mohl dovolit)

čučenka
15. 12. 2009
Dát tip
Ty už jsi zase ve Španělích?

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
La Mou - já bych to nevydržel sepi - tak fejetony teda ne??

Yvaine
15. 12. 2009
Dát tip
Nebo zkus vydat sbírku cizích písmáckých dílek - tu Ti nikdo nepohaní:)

StvN
15. 12. 2009
Dát tip
Já určitě ne. Občas mi přišlo, že ti, kteří vydali knihu, stejně nikdy moc písmáky nebyli.

sklenář
15. 12. 2009
Dát tip
až vydáš knihu - koupím si ji a dám do knihovny vedle Saturnina (předpokládám, že bude humoristická) a kdyby ne, stejně si ji koupím - tvoji ano. Tak dej vědět...

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
čučenko - ve Španělsku je i závist opálená :-) N_d - asi to do Vánoc nebude, ale jinak mi slíbil ilustrace jeden z našich předních kreslířů, tak by to mohlo být fajn :-)) T_036 já se umím pochválit sám skvěle - proto mi jdou bezvadně pracovní pohovory :-))

sepiolite
15. 12. 2009
Dát tip
podle toho jakou a jestli se pustíš do sbírky hlášek, tak bys mohl mít úspěch, to jsou totiž často perly

LaMouette
15. 12. 2009
Dát tip
Wopovaz se..!! ..:-))

Vaud
15. 12. 2009
Dát tip
Poté, co mi tu uveřejnili první úvodníky, pár lidí mě tu začalo provokovat a urážet (což už naštěstí ustalo). Jsem zvědav, co se stane, až jednou vydám knihu :-).

čučenka
15. 12. 2009
Dát tip
možná je to obyčejná bledá závist?

kdepak, koukej ji rychle vydat, chci ji dát mamince a babičce na Vánoce!!!

Záleží jen na tobě, milý Vaude

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru