Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha při pohledu z okna

16. 12. 2009
16
57
3110
Autor
aleš-novák

motto: První možností je psací automat pozorovatele. Civíte například z okna a píšete, co vidíte, ale ne zase tak jasně jako popisnou slohovku ve škole. Podle pocitu vypisujete jen hlavní všem jasně viditelné rysy zejména věcí. Je dobré vyhýbat se úvahám, co si myslí pán nebo paní, kteří jdou zrovna ve vašem zorném úhlu po ulici. To jsou právě ony počátky neblahé intelektuality, když začnete vymýšlet, co si kdo musí myslet. Krytyk, Kontrapoetika I. celý text http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=343665

tak už vím

proč symbolem

Vánoc

je

chujmelí...


57 názorů

píchám do chujmelí špendlík asi někde uprostřed na trase BM-PV

Edvin1
01. 01. 2010
Dát tip
Jazz. Tak jasně. Už jsem si myslel... :_) Měj se fajn v Novém roce!

jazzgirl
29. 12. 2009
Dát tip
Edvin1: Ale ne, křesťan nejsem, v Kristovi žádný vzor nemám, mým vzorem jsou rodiče, někteří mí učitelé, básníci a skvělí muzikanti :-), má poznámka byla lehcce nadsazená, Bibli nevlastním, a tudíž si v ní nic hledat nemohu a ani nechci (alespoň ne za účelem, který nabízíš) :-) Howgh.

Edvin1
22. 12. 2009
Dát tip
jazzgirl: Nono, jen žádný upejpání, Ježíš, Váš vzor, co se slov týče, moc vybíravej nebyl, v hádanicích s farizeji nadávky oné doby používal běžně (jeden příklad z mnohých: v evangeliu dle Matouše, 23. kapitole, ve verších 13. až 36. používá opakovaně následující nadávky: pokrytci, slepci, blázni, slepí vůdcové, hadi, plemeno zmijí, a.t.p., přičemž překlad tyto vulgarismy zmírňuje. Navíc: Na jiném místě používání nadávky "blázen" nejen zakazuje - hrozí tomu, kdo by ji vyslovil, ohněm pekelným. Místo si najdi sama.). Takže jen do toho! dědEd :-)

Toscana
21. 12. 2009
Dát tip
A co pijan, to ochujmelka! :o)

Toscana
21. 12. 2009
Dát tip
No, pakliže se chujmel stále ještě používá k výrobě piva, pak ti, co to s jeho konzumací přeženou, jsou ve výsledku pěkně NACHUJMELENÍ!!! :o)))

jazzgirl
21. 12. 2009
Dát tip
no panečku :-D to nemá chybu :-D* (jen se trošku červenám za křesťany, ale jinak dobré:-) )

přitom impulsem pro tuhle hříčku nebyl žádný podtext, jen spojení chumelení a jmelí...a takhle to dopadlo :o)

pěkné, Edvine, díky :o) napadlo mě přitom, jestli pořád ještě významným českým exportním artiklem je chujmel :o)

Edvin1
18. 12. 2009
Dát tip
Pěkný příklad slovanské jazykové vynalézavosti. A taky důvod, proč čeština není a být nemůže světovým jazykem. Jen zkuste jedinou z těchhle fonetických hříček vysvětlit nějakému americkému bohemistovi. Nebo ještě lépe německému. Ten první by asi řekl: "I can't find it in my dictionary! So it simply can't exist." Ten druhý: "Dies ist polizeilich verboten!" Brzy byste to tedy vzdali. Jen Hrabal by vzal svou sličnou americkou bohemistku, slečnu Duběnku, na kolena, a začal by jí vysvětlovat: "Víš, to je tak. Chlapečci jsou jiní než holčičky. A o ten rozdíl zde jde..." A ona by opáčila: "Asi takhle: Vy jste Bochujmil, protože jste chlapeček. Je to tak dobře?" A pan Hrabal by jen s otcovským úsměvem přikyvoval. Váš děd Ed :-)

Špáďa
18. 12. 2009
Dát tip
Krásná úvaha, nespíše ze zachujmeleného východoslovenského Chujmenného. Krásně si tu všichni hrají se slovíčky a já si chci taky postavit sněchujláka (nebo sněchujměláka?). Aby se líbil Sněchujce...

Toscana
17. 12. 2009
Dát tip
Evo, já jsem sice u polských hranic, ale současně téměř na hranicích s Moravou... takže v tomhle cípu naší zachujmelené vlasti těžko najdu kolegu, co by zabodl svůj špendlík do mapy... fňuk! ;-)

Adamova Eva
17. 12. 2009
Dát tip
severozápad by byl, teď ještě jihovýchod a něco na severu nad Prahou, někdo se přidejte k Tosce, ať jí není smuténka *O) dobré ráno fšem )))))))))

Ó
17. 12. 2009
Dát tip
...zima...Alšova zima přišla za námi...bílý sníh zakryl všechny starosti a bolesti...zchladil vášně...ano...za dveřmi jsou vánoce...dárky a polibky s vůní lesa...Tichá noc...krásná noc...

guy
17. 12. 2009
Dát tip
chujmelí - pchujdeme stavět chujhuláka :-)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Moc se tam pod Prahou nehoufujte, nebo začnu mít pocit těžkýho osamění u polských hranic... :o))))

však už rozmístění máme, ne?

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
A-N nám udělá rozmístění a je to - celý česko )))

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
ale není v tý chujmelenici moc vidět, tak aspoň o ní víte )))

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
já vztyčuju bílou v prostřed JČ :O))) taky do ní funím a by sebou plápolala

na Brdsku vztyčena vlajka...:o)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Adamovo Evo, hlásím punťas na východu Východočeského kraje. Ale ten punťas se kapánek třepe, protože se můžu smíchy rozsypat... :o)))))))))))

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
taky pochopila, i když se tomu divím, bo přes slzy nevidím Tos nejlepčí je na tom, že se chláme chujovinám celá naše republika, že bysme udělali tečky na mapě? :O)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Hlásím, že jsem si ho už přečetla, náčelníku!!! :o))

ještě jsem přidal prolog, abyste pochopili smysl díla...:o)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
a protože to tu je jedna chujovina vedle druhé, tak taky jednu přidám, ať je veselo ještě víc: HUSQUALIBUR

je pěkné, že se tu smějeme v jednom chujmlu :o)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
bych nevěřila, že sníh a mráz lidi tak rozveselí, že začnou vyřvávat "chujááá chujaja, chujáááá chujaja" - to je fakt možné jen ve Švejkově vlasti!

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
spíš ty chujoviny chujovský ))))

zdá se, že některé jedince chujmelí přímo magicky přitachuje :o)

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
chujá chujaja, chujá chujaja kolega si myslí, že jsem se zbláznila a nemám k tomu asi daleko )))))))))))))))

Ó
16. 12. 2009
Dát tip
...chujá...

Možno sa príde pozrieť aj chujo kúzelník.

Metta
16. 12. 2009
Dát tip
ale jenom trochuj

padá sní ch...uj

Metta
16. 12. 2009
Dát tip
se nestrachuuuuuuj nadechuj a vydechuj chuj chuj chuj

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Metta - pomoooooooooooc !!!! :o)))))))))))

Metta
16. 12. 2009
Dát tip
pozdš honit bychuje

někde se dokonce prezident jmenuje Chujmejní, ne? :o) nějakej Ajatoláh...

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
opravuji: chujmenného - šmarjá! (to mám z toho, že se tu chechtám jak celej kolektiv a pak mi vypadávají písmenka) :o)))

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
A obyvatelé Tokia dlí pod Chujijamou! A parlament zasedá podle chujmeného pořádku!! :o)))))

My u nás nehajlujeme. My voláme - Ejchuchuj!

Květoně bych moc nezahajloval :o)

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
teda Tossmajlík a eště Květoň neZahájlí :O)))))))))))

Adamova Eva
16. 12. 2009
Dát tip
A-N tys ale chuj :O))))) ty s tím nedáš pokoj, už abych zas leštila obrazovku - a Vaud to tchýní zazdí :O)))))))))))))) pak se válím jak Tossmajlích kujkujkujchuj

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Vaude, a když není co slavit, slaví se (aspoň teda u nás) výroči "300 let slovenské chujary" :o))))

My se pod chujmelím nelíbáme ale odde-chujeme.

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
jo jo a po vecerech hrajete na chujaru :-)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
mám dojem, žes právě vymyslel zcela nové synonymum pro jinak běžně používaný termín "grupáč" :o))))))))

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
aleši, ty zvíííííře šílenýýýýý - chujavice - já pojduuuu

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
Vaude, proč to hned tlačit do hororového žánru??? :o)))

taky někdy zafouká pěkná chujavice :o)

Vaud
16. 12. 2009
Dát tip
uz jen ta predstava, jak Te liba tchyne pod chujmelim, me trochu desi

že by do zpráv? :o)

Toscana
16. 12. 2009
Dát tip
To mi evokovalo jednu říkanku, kterou ale nejde napsat takhle přímo, neboť bych se pak musela pýřit o 106... :o)))) *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru