Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Znám tvé sny

01. 01. 2010
2
29
2654
Autor
Minda

 


 

Znám tvé sny

I tvou chvíli dlouhou

A požárů na tisíc

Co vzplanou v tobě

S každou touhou

 

Já znám tvá tajemství

A citů tvojich skrýše

Já budoucnost znám

Co tvými ústy dýše

 

Tvé důvody znám

I tvého mládí zmatky

Znám sílu myšlenky

I nadšení zkratky

 

To vše já znám

A proto chci tě dál

Abych v lásce své

Tvou krásu uchoval

 

 

 

 

 


29 názorů

Miroslawek
09. 01. 2010
Dát tip
Minda: a ještě tu o Smolíčkovi ;)

Minda
08. 01. 2010
Dát tip
Svou kritikou si nevyjádřil nic kromě zášti a hlouposti, takže se radši sám seznam s tím, co kritika je a s tím, o co ti vlastně jde... a páchej radsi škodu dál někde na chatu, protože sám jsi nikdy nic kloudnýho nenapsal- chytráku. Takových známe!

Minda
08. 01. 2010
Dát tip
Nějakej moc plenej sám sebe, ne?hlupáčku

Miroslawek
08. 01. 2010
Dát tip
Doufal-lis v hlubší kritiku, stačilo zaškrtnout příslušné pole. Je od tebe také velice milé, že jak jsi náročný ke kritikům, nejsi náročný k sobě a ani ses neobtěžoval blíže se seznámit se základními principy činnosti, kterou ses rozhodl páchat. Navíc tohle nestojí za hlubší kritiku, i kdybys někomu zaplatil. Tohle je buď k pláči nebo pro legraci. Takže se radši bavme.

Metta
01. 01. 2010
Dát tip
Upřímně, pokud jsem zamilovaná, tak právě bolestně pocituji, jak strašně málo tohle všechno výše popsané znám a znát ani nemohu, ani u vlastního dítěte, přesto mohu to neznámé milovat. Asi to máš jinak. To j ejenom dobře. Dílo mi, (a nejen mně) nepřipomíná vyloženě Boha vševědoucího, ale to, jak o něm a o své víře v něj nedokonalí lidé často hovoří a píší, v literatuře i tady na Písmáku. Jasně že se v otázkách víry nevyznám, i když jsem filosofii i teologii studovala a dále studuji. Bohužel to nestačí, stále hledám. Krásný nový rok, hodně lásky i té legrace:-).

Minda
01. 01. 2010
Dát tip
Nic věroučného jsem tím nezamýšlel, skutečně ne. A jestli to dostalo formu, která připomíná nábožnost, tak asi proto, že ten druhý, když jsi zamilovaná, pro tebe má podobný význam jako božstvo. Pro mě je zajímavé, jakými způsoby se může vykládat vyznání lásky k člověku. To ti tolik připomíná "boha vševidoucího a vševědoucího"? To je tedy nesmysl. Asi se moc v otázkách víry a podobných věcech nevyznáš, viď? Já taky ne, ale...Nechme toho, ta báseň za to nestojí. Souhlasím s Norskem 1, že jde hlavně o legraci.

Metta
01. 01. 2010
Dát tip
To byl pokus o kritiku, ani poprava, ani výsměch, upřímnost vyznání nezpochybňuju...osobně bych to dala do "písmáci dětem", třeba to osloví spíše věřící staršího školního věku (to taky není výsměch, jen názor)

Metta
01. 01. 2010
Dát tip
Minda: no, beru to jako takovou myšlenkově mockrát omletou ukolébavku pro věřícího člověka se zrovna tak omletými rýmy, která ale může udělat dobře -- jiné tvoje věci mě zaujaly víc. Zpracovat témata víry je vždycky o hubu, aby to nepadalo do klišé, kýče a tr(a)pnosti.

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Jde hlavně o zábavu, to pochopíš časem

Minda
01. 01. 2010
Dát tip
Co se citu týče, tak mi připadáš vůči této oblasti lidského prožívání absolutně imunní.Ta báseň - velmi starého data - byla myšlena jako vyznání. Něco jako "I přesto, že znám všechny tvé chyby ..., tak beru vše".No nic, doufal jsem v "hlubší kritiku" , ale dostalo se mi jen výsměchu a popravy. Ale když tě to baví, tal si posluš, je to docela vtipné, to musím uznat.

Metta
01. 01. 2010
Dát tip
Norsko+Minda - nejradši váš čtu oba najednou na přeskáčku :p, inspiruje mě to

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Musíš mne číst pomalu a s citem, mindo, to není jak ve škole číst šejkspíra

Minda
01. 01. 2010
Dát tip
Vy si to opravdu vychutnáváte, že? Ale ono Norsko taky píše pěkný hovno- jen mezi námi děvčaty.

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
mul: když se někdo jmenuje minda, tak to bude asi jeho osobní značka

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Až tak tě to rozsekalo ?

Metta
01. 01. 2010
Dát tip
Ták, a Bůh_na_nebesích neprošel.

mám v hlavě střep a chybí mi chomáč vlasů, napočítám tak velký houno.. :)

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Na kolik procent ?

vlastně ano, tak něco..

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Jako hrůzyplné ?

strašný

Impresse
01. 01. 2010
Dát tip
kočka leze dírou, pes oknem... :-)

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Teď mě to mrzí dvojnásob

Minda
01. 01. 2010
Dát tip
máš prý moc malé IQ - je mi to líto i za tebe

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
to mě mrzí, opravdu

Minda
01. 01. 2010
Dát tip
Ano, ale ty jsi neprošel.

Norsko 1
01. 01. 2010
Dát tip
Zakládáme sektu ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru