Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...tak prostě ahoj!

Výběr: Print
04. 01. 2010
9
7
3404
Autor
Danny

Poté, co přírodní zdroje Země začaly docházet, nastal úprk lidstva do vesmíru. Tři nejrozvinutější oblasti planety dokázaly každá sestrojit svoji migračně-kolonizační flotilu. Lodě se rozletěly se na všechny strany, takže tři říše vznikaly odděleně - teprve nyní na sebe narazily. Osoby a obsazení: I: zástupce Imperiální Galaktické Unie R: zástupce Kosmické Demokratické Republiky Š: zástupce Šógunátu Vycházejících Sluncí

I: Toto setkání je pro všechny překvapením. Hlášením z našich odlehlých soustav nepřikládal nejdříve aparát Impéria důležitost, ale potom se obavy potvrdily: neodletěli jsme ze Země sami. Papež Petr III. je pohoršen bezbožnými, kacířskými filosofiemi ostatních dvou vesmírných států a vydal embargo na kulturní výměnu. Proto chceme vědět, co s vámi dál, na hraničních oblastech dochází k třenicím a zájmy se kříží. R: Naše Republika uznává pluralitu názorů, nemáme žádnou jednotící filosofii. Jaký kulturní přínos bychom mohli mít ze sešněrovaných světů náboženských fanatiků? Naše obyvatelstvo těžko zaujmou tato stará, mnohokrát přešívaná dogmata: kulturní výměna je k ničemu, proto bychom se mohli dohodnout alespoň ekonomicky,... Š: TaoZen, hlavní filosofie naší vesmírné říše, je povznesen nad sporem, zda zavést dogmata či pluralitu filosofií. V nitru obou těchto jsoucen jsou zaseta semena jejich protikladu. Ovšem kulturní výměna by byla obtížná kvůli jazykové bariéře. Sám jsem byl vybrán pro toto setkání mimo jiné proto, že jednou z mých zálib je lingvistika: těch, co umí indoevropské jazyky staré Země, je však u nás poskrovnu - náklady, které by stál překlad všech možných kulturních výdobytků jsou příliš vysoké na to, aby výměna byla efektivní. Přistoupíme proto k ekonomickému dorovnání našich územních sporů. I: Dobře. Našim platidlem je jaderné palivo. Nabízíme... R: Jaderné palivo? To by nešlo. Víte, jak by nás ekologičtí aktivisté, lobbisté pro zdravý životní styl a podobné zájmové skupiny Republiky, hnaly? Přišli jsme na získávání energie z biologických zdrojů. Geneticky upravené mechy a bakterie na velkých plochách neosídlitelných planet... I: Geneticky upravené? Zásah do genomu je hříchem před tváří Boží! Pokud je vaším platidlem biomasa, nedokážeme jej přijmout - Církev by se okamžitě postavila proti... Š: Šógunát má vlastní zdroje energie, které nebudeme prozrazovat, abychom si udrželi tajemství zajišťující převahu. Proto nepotřebujeme tato platidla ani od jedněch, ani od druhých. Co se týče placení, obnovili jsme zlatý standard... I: Zlato? Imperiální Banka nesnese zásah do našeho kreditního systému. Mohla by vzniknout nezávislá paralelní měna a to by nám podkopalo daňovou politiku! R: Pro Republiku jsou platby takovýmto kovem naprosto iracionální věcí. Takže to vypadá, že se neshodneme ani ekonomicky. Přemýšlím, co dál... Mimochodem, víte, proč je toto setkání osobní? Proč neprobíhá jako elektronická konference v počítačové síti? Nepodařilo se nám totiž napojit na síť Impéria ani Šógunátu. Přitom používáme standardní protokoly založené na TCP/IP. Naše počítače používají různé distribuce open source systému LinBSD... I: Aha, no právě: v Impériu se tyto protokoly přestaly používat, trh s počítači ovládla firma MicroApple a nahradila je proprietálním protokolem Advanced Active MicroApple Network. Bohužel se naše systémy nemohou propojit - a co říše Vycházejících Sluncí? Š: Po útěku ze Země jsme nakonec, díky novým technologiím našich vědců, začali budovat počítačové systémy znovu od začátku. Nyní používáme ternární, nikoli binární kód, uměle-inteligentní systémy s fuzzy logikou... I: Hmmm, další příklad naprosté nekompatibility. Zdá se, bohužel, že jediný způsob, jak řešit naše případné třenice, je vojenská síla. Jak víme, válčit je nutno v hyperprostoru, kde jedině jsou vzdálenosti a rychlosti snesitelné díky neexistujícímu omezení rychlostí světla. R: Hyperprostor? My využíváme teleportaci z planety na planetu. Zdá se, že bychom se minuli, není-liž pravda? Š: Naše válečné umění je založeno na mentálních soubojích podle bojových umění TaoZenu. Ovšem rozdíly způsobu myšlení mezi lidmi u nás a u vás znemožňují tento druh boje: naši psionici se vůbec nechytají. Zdá se, že se rovněž míjíme. I: Nemůžeme spolu obchodovat, ... R: sdílet informace... Š: ani bojovat. I: Ehm... co se dá dělat. Zdá se, že se rozletíme každý do své části vesmíru... takže Bůh s Vámi... R: u nás se loučíme "nashledanou"... Š: u nás... u nás... ehm, to je nepřeložitelné I, R, Š: ... tak prostě ahoj!

7 názorů

Filosofka
22. 05. 2020
Dát tip

Milá povídka. Pro mě možná obsahově až přehuštěná, ale dočetla jsem ráda :-) 


Tohle na me pred chvili vyskocilo:

Nedostižný Funny Danny je zpět a tentokrát v novém!

​:)


Print
09. 01. 2010
Dát tip
Obdivuhodné...

Bíša
04. 01. 2010
Dát tip
T.

papouch
04. 01. 2010
Dát tip
:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru