Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na počátku nebylo nic...

09. 01. 2010
5
7
2367
Autor
konias

...tahle věcička je malý úvod k jedné, zatím rozepsané a dost rozsáhlé povídce...samotná povídka bude samozřejmě v jiném stylu, ale měla by s tímhle souviset a v několika bodech se prolínat...tenhle úvod vděčí za svou existenci jedné náhodné hospodské inspiraci - tedy ondřejovi,terce,hance a potřebě ubalit si brko...

Na počátku nebylo nic. Nebylo nic, ale něco viselo ve vzduchu, který ještě nebyl. Ranní šero tlačící do unavených očí, které se celou noc nezavřely. Vyprázdněný a vydýchaný vzduch, uspávající odér kouře. Nebylo nic jen někdo. Poslední, kdo zůstal vzhůru. Zapomenutý host klimbající u stolu. Prázdný podnik, prázdný zevnitř i z venku…podnik prázdnoty. Ráno dne nula. Snad 5:21 časového pásma bezčasí.

 

Byla myšlenka, byl nápad, byla tam touha po tvoření. Než za pár chvil začal první den, odér kouře vyprchával a venku se rozednívalo. Jedinému zbylému hostu bylo jasné, co musí udělat. Byla to jeho jediná touha, jediná myšlenka, jediný nápad, který přicházel v úvahu. Zvedl se od stolu, od přeplněných popelníků a prázdných sklenic, na jejichž dně zbýval tenoučký povlak zaschlého vína, jinde kapka absintu nebo míchaného drinku se zanikajícími kousky ledu. Prošel zašedlou prázdnotou a ocitl se před prodejcem tabáku.

Nutně potřebuju něco, do čeho ubalit ty nápady, co mám. Takže jeden vesmír prosím, jestli máte.“ řekl s nadějí v hlase.

„Přál byste si dlouhej nebo krátkej?“ otázal se trafikář.

„Když o tom tak přemýšlím…vidím to spíš na dlouhej.“

„Dobře, tak tady ho máte“ s těmi slovy pro něj šáhl do police a položil ho na pult.

Pak se ale zamyslel a zarazil hosta rychlým gestem ruky: „Počkejte! Nechtěl byste raději nekonečnej?“

Bdící host se zastavil a položil dlouhý vesmír zpátky. „To zní dobře, jeden si vezmu.“

„Užijte si ho.“ pravil s úsměvem trafikář.

„Tak to se nebojte. Na shledanou,“ odpověděl host vesele.

„Na brzkou shledanou.“

 

Host osaměl a vložil své nápady do vesmíru, který svíral v rukou obklopených prázdnotou. Držel spící svět mezi ukazováčkem a prostředníčkem a věděl, že je to dobré.

„Budiž světlo“ pravil bůh než vložil svět mezi rty. Škrtl zapalovačem a bylo světlo. Den první.

 

(a tady to vlastně začíná)

 


7 názorů

Hwi Nori
07. 08. 2011
Dát tip
Moc se mi líbilo. :) Tip.

baronka
13. 02. 2010
Dát tip
Má to náboj čtivé T

konias
12. 01. 2010
Dát tip
Vinarka: ...ja a myslím, že to myslím vážně :-) ...už se to docela rýsuje...ale bude to prostě moc dlouhý na to, abych to házel na písmáka...myslim, že by se to nikomu nechtělo číst... džejn: já doufám, že to teda snad vznikne :-) ...kromně tohohle úvodu mám nějaký...asi čtyři stránky napsaný v počítači a pár dalších různě po blocích a sešitech...jen už jsem na to teda asi měsíc nešáhl, ale hned jak bude nálada a čas, tak to dokončim...vymyšlený už to v podstatě je...

džejn
11. 01. 2010
Dát tip
Ty jo, celkem fakt zajímavý...i když je to jenom úvod k něčemu, co ani nemusí vzniknout, dám ti tip...

konias
09. 01. 2010
Dát tip
...a fakt nechápu, proč se to takhle šíleně rozhodilo po těch odstavcích...a nějak to nejde změnit...

konias
09. 01. 2010
Dát tip
aj! ...ta byla drsná...díky

Vinarka
09. 01. 2010
Dát tip
Hmmm. Myslíš to vážně? Jsem celkem zvědavá na pokračování. Btw: hned ve druhé větě hrubka jak Brno.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru