Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co vody proteče

11. 01. 2010
2
13
1081
Autor
LaCarrie

Celý den na nohou

Víčka se klíží

Pod temnou oblohou

Spánek se blíží

 

Mysl jak hřebec

Tryskem pryč pádí

Vzpomínek věnec

Vrací se mládí

 

Sní si svůj sen

O věčném Ráji

Než přijde den

Dech se jí tají

 

Prameny noci

A šťastné slzy

Šílený pocit

Konec však brzy

 

Svítání paprsky

Hladí jí tvář

Zůstaly vrásky

Zmizela zář

 

Pod modrou oblohou

Utíká do vizí

Sny, ty se nemohou

Stát - a zmizí


13 názorů

LaCarrie
17. 01. 2010
Dát tip
Miroslawek: Já mám jiný názor i na tu znalost.

Miroslawek
17. 01. 2010
Dát tip
to není o názoru, ale skutečně o znalosti... a už mlčím

LaCarrie
16. 01. 2010
Dát tip
Páter: vždyť sny jsou v podstatě základ všeho... díky

PÁTER
16. 01. 2010
Dát tip
sny jsou krásné, jen ať jsou. ve dne také hvězdy nejsou vidět a přece se každý večer objeví.někdo je vidí, někdo přehlíží,jiný nechce vidět.ať žijí sny t***

LaCarrie
14. 01. 2010
Dát tip
Miroslawek: Vím, o čem mluvím, tak ze mě prosím nedělej vola, ano? :) Každý máme svůj názor a očividně si ho nevyvrátíme, takže diskuze opravdu je zbytečná, jen nemusí být ukončená takhle. Tvůj názor uznávám, leč nenaplňuju.

Miroslawek
14. 01. 2010
Dát tip
LaCarrie: vůbec nevíš, o čem mluvíš, nicméně diskuze je asi zbytečná, takový profesor Higgins nejsem ;o)

LaCarrie
12. 01. 2010
Dát tip
To je spíš, jako když hraju na kytaru. Vím, jak se která struna jmenuje, vím i, jak se jmenujou akordy, které hraju, ale že bych věděla, jaké tóny hraju, když si jen tak improvizovaně brnkám? Ne, to nevím. A mám to stejně s básněmi. Nechci se šprtat jakousi teorii, která možná platí, ale kterou s trochou citu každý vycítí sám a pojmenovat ji je trochu k ničemu. Mám raději tu "uměleckou stránkou věci", a strašně nerada se nechávám něčím omezovat. Nikdy jsem o téhle básni netvrdila, že je dokonalá, a ani to tvrdit nebudu. Je prostě moje - z určitého rozpoložení, určité nálady, stejnou už nikdy mít nebudu, a tak to měnit nechci.

Miroslawek
12. 01. 2010
Dát tip
Nechci být jízlivý, ale to máš jako kdyby ses chtěla vydat autem do Plzně, sedla za volant a při pohledu na něj bys řekla: "tohle vidím opravdu prvně". V první zatáčce málo platné. Španělé mají takové přísloví: Chcete-li být toreadorem, musíte nejprve poznat, co je býk.

LaCarrie
12. 01. 2010
Dát tip
Vidíš, tohle vidím opravdu prvně... (Jen nemám moc ráda psaní veršů podle návodu.)

Miroslawek
12. 01. 2010
Dát tip
Neděkuj a pamatuj si, že přízvuk je v češtině vždy na první slabice slova. Tedy pokud jej na sebe nevezme předložka. Příklad: (X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná) Utíká do vizí Xxx Xxx = daktyl, daktyl Stát - a zmizí X x Xx = trochej, trochej Rytmický průběh obou veršů spolu nekoresponduje a to je chyba mírně řečeno základní.

LaCarrie
12. 01. 2010
Dát tip
koloušek, Miroslawek: děkuji :)

Miroslawek
12. 01. 2010
Dát tip
sny, zřejmě erární ;o) nezvládnutá forma, plno slovních výpůjček, přitom neobratná artikulace myšlenky

koloušek
12. 01. 2010
Dát tip
T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru