Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na kost

20. 01. 2010
7
15
1797
Autor
Theuška

Co je to za dny,
kdy listí visí už jen na vlásku.
Co je to za dny?

Zamrzlý dech uvnitř tramvaje, kreslí na sklo Smrtihlava.
- Zima je mezi námi.
A kapka na špičce nosu
visí už jen na vlásku.

Už vím, jaké to je
když mezi stehny
nadechne se život.
Poprvé.
Ve tři v noci, někdo zazpívá státní hymnu...

Dýchnu ti do dlaní - teplem pukneš.


15 názorů

snake_01
23. 01. 2010
Dát tip
Taky jsem napsal něco dost drastického, když jsem se ráno vrátil z porodního sálu, kde mé ženě sešívali rupturu třetího stupně, a mně mezitím poprvé dali do ruky tu malou dospělou ... tip.

Markéta
22. 01. 2010
Dát tip
Tak si svého miláčka ještě nějakou dobu hýčkej, třeba se budeme mít na co těšit :-)

Theuška
22. 01. 2010
Dát tip
Markéto - díky za věcnou kritiku. První sloku jsem měla nalezenou už delší dobu... Byla "můj miláček" :) Vážím si tvého názoru :)

Markéta
22. 01. 2010
Dát tip
To zvýraznění, jak sama říkáš, nemá závažnější důvod, navíc opakování oné strofy, která nic zvláštního v kontextu celku nesděluje je plácnutí do vody a navíc tak prudké, že to spláchne celou báseň. První sloka mi přijde jako dobrý odrazový můstek pro slušnou báseň tématicky vyzrálou, ale evidentně jsi jeho vybídku nevyužila. Nudle z nosu, život mezi stehny, státní hymna... :-)) možná to má pro tebe nějakou vnitřní souvislost, ale navenek je to hatlanina, promiň.

Theuška
22. 01. 2010
Dát tip
lag-n.lol - s tím zvýrazněním jsem to pojala trochu živelně. Přiznávám, nemá to závažnější důvod :)

jH
22. 01. 2010
Dát tip
vcelku se mi to líbí, koukám, že si se po hafo dlouhý době vrátila na Plísňák... jenom nechápu to zvýraznění textu líbilo se mi to od řádku se Smrtihlavem, nevim proč mi to asociovalo Rychlý Šípy :)

moorgaan
21. 01. 2010
Dát tip
a kapka na špičce nosu? ...nespletala ses?.-))

Wronski
21. 01. 2010
Dát tip
náhodou, mezi stehny není špatně ;o)*

Theuška
21. 01. 2010
Dát tip
Rajmund - spíš naturalistické :) život není omalovánka pro děti, ale nechutnostem se snažím vyhýhat... Snad jsem ti mým nevkusem neobrátila žaludek :)

Rajmund
21. 01. 2010
Dát tip
Kapka u nosu a potom rovnou mezi stehna..dost nevkusné

Norsko 1
21. 01. 2010
Dát tip
rají teletubbies

Theuška
21. 01. 2010
Dát tip
Díky za upozornění na chybu :) To opakování dělám často... Kvůli melodie, gradace, naléhavosti sdělení. Každopádně díky za tvůj názor :)

džejn
20. 01. 2010
Dát tip
Mně se to líbí, ačkoliv si myslím, že ta první strofa je nadbytečná a navíc se opakuje ten samej obraz ve druhé - visí na vlásku... A taky tam máš zřejmě překlep - "krselí" je sice zajímavý slovo, ale...:-) Tip (od zamrzlý dech a dál).

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru