Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O lednu a o labutích

21. 01. 2010
5
7
1124
Autor
Kaos

 

 

O lednu a o labutích

Se sklonem sebevraha procházím pod střechama plnýma rampouchů ostrejch jak břitva a mám náladu podřezat se kusem ledu z řeky tupým jak ráno v mý hlavě po dvou lahvích frankovky, a tak s batohem na zádech a dvěma fernetama v krvi jdu a po Moravě pluje uprostřed ledna jedna labuť s hlavou sklopenou, kolem ní hejno tupých kachen čekajících na kus chleba z pekárny na rohu jak lůza, a tak jdu domů a na olomoucký ulice se snáší smutek sychravýho čtvrtečního odpoledne a lidi ověšený igelitkama spěchaj s legitkou v ruce na vlak, já jdu taky domů a pak jím u zpráv večer chleba a sýr, sprcha a ještě si přihnu z flašky a pak jdu spát s pocitem viny (sebe)vraha, kterej se ani dneska nedokázal sprovodit, spím a uprostřed noci se probouzím, když je půl pátý a venku jedna lampa na ulici nesvítí, ještě ji neopravili (už je to dlouho), na parapet bubnuje déšť a zatím ani jedna tramvaj nevyjela, tak poslouchám ten déšť a pak najednou vím, že můžu a že potřebuju udělat NĚCO, a tak potichu ležím na boku a přivoním ke tvým vlasům a ty spíš, jakobys roky nespala, a najednou je všechno jinak, déšť mlátí do okenních tabulí, je půl pátý ráno, já se usmívám a ty spíš a sama nevíš, co to znamená, když mě v půlce ledna ve spánku objímáš svou sametovou levou paží.

 


7 názorů

mocná to čarodějka*

Kaos
21. 01. 2010
Dát tip
Já na tipy nehraju, kdo chce, týpne :) A jinak díky za za takovou hromadu textu, můžu to trochu ještě někdy poopravit až si to třeba po čase přečtu. Díky

konias
21. 01. 2010
Dát tip
...ne divný to dílo (dílo je moc pěkný :-) ale to že nedávám tip a přitom oblíbené......snad ti s těma áčkama nekřivdim

konias
21. 01. 2010
Dát tip
mně se to vážně moc oslovilo...hodně dobrý...mám ale výtku dost "formálního charakteru...v tý střední části je strašně často použitá spojka "a" - vím, že tady ten „střílenej“ rytmus má smysl, ale mnohem víc se mi líbí první část, kde prostě jedeš a těch "a" tam tolik není. Když se na ně člověk omylem začne soustředit, je to vážně hodně rušivý - podle mě by čast bylo účinnější použít prostě čárku (nebo se na to úplně vykašlat)...ne samozřejmě všude...Poslední dva řádky jsou taky výborný... tip asi nedám, protože mě místy ty "a" vážně hrozně rušily...ale i když to je asi trochu divný, zařadil bych si tohle dílo do svých oblíbených (pokud dovolíš), protože mě vážně hodně oslovilo...

Bíša
21. 01. 2010
Dát tip
t.

Ke čtení to je, ale moc jsem si nepočetl, však ona se najde určitě nemalá množina těch, kdož si pošušňají.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru