Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vezmu si

21. 01. 2010
14
48
1847
Autor
Merxanta

Na, vem si...

vezmu si 

vločku  ze tvé tváře

na rtech mi jistě roztaje

ulomím ti kus svatozáře

na paklíč  k bráně do ráje

 

vezmu si

teplo  ze tvých dlaní

a schovám si ho pod kůži

snad  mě tvé oči neporaní

láska se přece nedluží

 

vezmu si

všechny tvoje věty

které mi v ráji pošeptáš

vynásobím  je svými léty

a pak ti vrátím svatozář


48 názorů

dajakbol
23. 01. 2010
Dát tip
A2a2a, dík za ozrejmenie, beriem. Slušne rytmizovaných básí je tu ako šafránu, tak sa stáva, že potom úzkostlivo strážim aspoň tú (často jedinú) ich kvalitu.

a2a2a
23. 01. 2010
Dát tip
djakabol, myslím, že jsem neopoměl ocenit velmi slušný rytmus v původním textu, ale přišel mi svým výrazem a opravdu spíše povrchními obrazy jako vhodný pro písničku a krom toho se mi nelíbily častá osobní zájmema. Souhlasím s tím, že i ve své původní podobě je rytmicky naprosto přijatelný, nesouhlasím však s tím, že by má úprava, zhutnění, jakkoliv narušila jeho obsah. Kdyby text byl ve svém výrazu nápaditější, pak by nepochybně přísný důraz na rytmus nebyl nutný. A děkuji za tvou reakci, objektivně ji vnímám jako pro sebe užitečnou. Merxanta, tvůj nárok na autorskou licenci a také motivaci samozřejmě respektuji.

Merxanta
23. 01. 2010
Dát tip
:O) jo, jeden namazanej a druhej připlácnutej.

ruprecht
23. 01. 2010
Dát tip
:)) pořád chlebíček, chlebíček... chlapi potřebují pořádný krajíc chleba... a ten potom stačí jenom jeden... :)

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Tak si přečti i ty ostatní, ale napřed si přečti zprávu ;o)

dajakbol
22. 01. 2010
Dát tip
Potom smekám! Básnička je naozaj rytmicky pekne ustrojená, ale môže sa stať, že Ti takto vyjde jedna z desiatich.

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
P.S.: Text je výsledkom intuitívného rytmizovania :o)

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
:o) dajakbol - klišé, co je vlastně klišé? To, že použiju "slíbnutou vločku", nebo ulomím kousek z jeho svatozáře? :o) Já píšu klukovi a potřebuju, aby mi rozuměl, aby věděl, že si nic nedlužíme a že ty věty, co mu kradu, si opravdu zúročím. Uměla bych to napsat i jinak a omlouvám se všem, kteří jdou kolem - moje básničky mají svého adresáta. Chci mu jen povídat pohádky a on to ví.

dajakbol
22. 01. 2010
Dát tip
A2a2a, bez toho, že by som sa chcel zaliečať, mám Ťa ako kritika aj autora celkom rád, ale... tu si so svojím odporúčaním dosť mimo. Významové zhutnenie na úkor rytmu ťažko prijať. Rozrušuješ zámerné (a až na maličkú výnimku prekvapivo zvládnuté!)jambické frázovanie, ktoré v tomto prípade predstavuje istú hodnotu. A dáva tušiť, že autorka nie je úplná začiatočníčka. Akosi sa mi nechce veriť (naivita?), že text je výsledkom intuitívného rytmizovania... Áno, je vyvatovaný veru svedomito, pre poéziu v ňom veľa miesta neostalo, ale plynie jedna báseň. Hoci na báseň je to málo. Žiaľ, aj mne „připadá jako jedno velké sentimentální klišé". Aj keď dynamicky odsýpa, nie je to zlatý prach... No predsa len: aspoň základný predpoklad by tu bol: pravidelný záber pri dolovaní.

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
jejdavilda: řekl jsem, že, pak máš šanci, nikoli, že unikneš norsku. Ono než mu někdy nateče do fjordu, tak to trvá.

Pěkné ;o) T*

Norsko 1
22. 01. 2010
Dát tip
neprestáva

jejdavilda
22. 01. 2010
Dát tip
miroslawek - ale opravdu jen malou šanci, vytrvale píšu do kategorie Jen pro radost a zatrhuji, že nemám zájem o kritiku, leč Norsko mě dostihne všude Absurdné? Veža horí

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Tak jo, nebudu :o)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
Tak se neospravedlňuj ;o)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
To je, zřejmé, to ani nejde (byť někteří jistě touží).

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Ale mně se líbí, když mi sem napíšeš svůj názor. Vůbec se mu nebráním.

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Nejsem Marx ani Engels :o) Čtenářům jejich názor neupírám.

Norsko 1
22. 01. 2010
Dát tip
Na mě nezáleží, momentálně jde o tvůj text

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
Merxanta: a v takovém případě dopuručuji kategorie jako jsou MIMO, Jen tak pro radost, Indispozice; nebo alespoň zaškrtnout pole nestojím o hlubší kritiku. Pak máš alespoň šanci vyhnout se nedorozumění, že třeba k tomu chceš něco slyšet ;o)))

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Jednou je jí kus ulomenej ;o) ale věřím, že i jedna je pro Tebe příliš :o)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
I kdybys sem přišla pouze veřejně manifestovat své texty, pak musíš uznat, že čtenář má stejné právo manifestovat své názory. A jestli ti jde o komunitní stránku/polohu tohoto webu - ta má s konkrétními texty málo společného.

Norsko 1
22. 01. 2010
Dát tip
dvakrát

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Je tam jen jedna, milé Norsko :o)

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
A kvůli reakcím ostatních jsi sem přišla... nebo snad ne? Tady mi to tak nějak přišlo. Nepřikývnu Ti na to.

Norsko 1
22. 01. 2010
Dát tip
Příliš svatozáří pro mě

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
jejdavilda: a čo si predstavujetě pod takým slovom "osobná zkúsenosť" vojín Kefalín? Merxanta: kdy a kde jsem vyjádřil tužbu slyšet nějaké proč?

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
:o) nemůžu Ti napsat svoje proč, je to totiž "tajem"... Já vím, že to tak moc neprožíváš a vím, že máš ze svého úhlu pohledu i pravdu, ale já jako dítě měla radši Němcovou, než Andersena :o) ...a slibuji, že kdybych to někdy tiskla, tak jen v jediném vydání - pro něj.

jejdavilda
22. 01. 2010
Dát tip
miroslawek - že se tisknou horší věci je tvá osobní zkušenost? :-)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
Ale to mně je jedno, tisknou se i ještě horší věci. Když něco publikuješ, tak musíš být připravena, že se nesetkáš jen s kladným přijetím. Fakt, že se negativně vyjádřím, neznamená, že bych to nějak prožíval nebo tě násilím přesvědčoval, že už nikdy nic takového nemáš dělat. Je to můj pohled na věc. A kvůli reakcím ostatních jsi sem přišla... nebo snad ne? Jak s tou informací potom naložíš je tvoje věc.

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Publikovat na webu a dát do tisku, je taky rozdíl. Můžu ti slíbit, že tisknout to nedám ;o)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
napsat text a publikovat jsou dvě rozdílné věci přežiju, přežívám již léta ;o)

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
Takže se podle Tebe jedná o otřelou metaforu, která bezmyšlenkovitým opakováním ztratila smysl a stala se konvenční banalitou a frází? Ameriku už asi neobjevím, ale sentimenální občas jsem, tak mi to odpusť. Pro mě to napsat smysl mělo a Ty to jistě přežiješ ;o)

Miroslawek
22. 01. 2010
Dát tip
text mi připadá jako jedno velké sentimentální klišé

Merxanta
22. 01. 2010
Dát tip
milý a2a2a. Děkuji za vylepšení, ale on mi napsal "vem si" a ne "sejmi" :o) Mé texty jsou postavené na "ukradených" větách, které najdeš vždy v prologu. Proto Tvé vylepšení musím s díky odmítnout.

a2a2a
22. 01. 2010
Dát tip
Já jen k jinak lehounkému, až písňovému rytmu několik malinko drobných připomínek, který ho dle mne ještě vylepší. Ukážu to přímo v upraveném textu a všimni si, že ubylo nadbyzečných slabik. sejmu vločku ze tvé tváře na rtech mi jistě roztaje vezmu kus tvé svatozáře na paklíč k bráně do ráje sejmu teplo ze tvých dlaní a schovám si ho pod kůži snad tvé oči neporaní láska se přec nedluží sejmu všechny tvoje věty které v ráji pošeptáš znásobím je svými léty a vrátím tvou svatozář Text je spíše písňový, třeba i proto, že zvolenými obrazy není nijak náročný a nasvědčuje tomu i onen pravidelný rytmus.

Řízek
22. 01. 2010
Dát tip
paráda

Pacer
22. 01. 2010
Dát tip
Množství přivlastňovacích zájmen zdá se mi nadbytečné, i jinak vyplývají z textu. Rýmy nejsou žádný drahokam :) ale tip přeci dám

jH
22. 01. 2010
Dát tip
líbila *

jejdavilda
22. 01. 2010
Dát tip
To je jak u rozvodu , furt vezmu si, vezmu si, nic nedostaneš :-)*

Merxanta
21. 01. 2010
Dát tip
moorgane, to mě těší :o) děkuji.

Merxanta
21. 01. 2010
Dát tip
Když Ty, ruprechte, máš svoje psaní založené právě na tom, neopakovat slova a vytížit je na maximum. V tom jsi dobrý, ale v poezii je možné opakování... dokonce někdy i nutné. Těžko bych mu mohla vracet něco jiného, než tu svatozář a nevykládej mi tu, že když Ti někdo nabídne třeba chlebíček, nevezmeš si alespoň dvakrát :o)

moorgaan
21. 01. 2010
Dát tip
me jsi oslovila.. a to fakt silne - jednak obsahem a hlavne provedenim... mam rad vesrovani ktere plave a rytmuje****

ruprecht
21. 01. 2010
Dát tip
Vždycky se snažím neopakovat vícekrát tentýž výraz. Zrovna teď jeden takový problém řeším. Čeština je naštěstí natolik bohatá, že se z toho dá celkem snadno vykroutit. Tady je na mě příliš ráje a svatozáře. Ale svého adresáta to jistě osloví.*

baaba
21. 01. 2010
Dát tip
velice pěkné T!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru