Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.....

18. 10. 2001
7
0
1668
Autor
Petra

Na skládku spomienok

zahodíme ďalší čas,

keď preskočil v nás plamienok,

keď zaslepil nás lásky jas.

 

Hranice vesmíru

boli vtedy tesné,

a všetky hodinky

málo presné.

 

Mladícka roztopaš

trhala žily,

plnými dúškami

život sme pili.

 

Zelené štvorlístky

hodili sa do tajničky

čo vypĺňali sme

bez vedomia sudičky.

 

Priveľa otázok,

málo odpovedí,

zatienila búrka

v poobedí.

 

Všetko čo len ruky nohy malo,

zúfalo sa k zemi pripútalo.

Padla i mohyla i to veľké bralo

čo do výšin hrdo sa vypínalo.

 

Vôkol seba hľadím,

z raja ruiny,

potoky sĺz

tečú pod nimi.

 

 

 


clovrdka
13. 01. 2002
Dát tip
:-))) TIP

Krel
12. 11. 2001
Dát tip
líbí..

Bacil
31. 10. 2001
Dát tip
No jo, Petritko, prostě máme s Človrdíkem na pitvání každý jednu Petru - on Petru a já Petritu :-)))

Bacil
22. 10. 2001
Dát tip
Tak jo... mám pochopení, občas jsem taky některou autorkou požádán o pitvání - pak se nadechnu a (nerad) pitvám... stejně tě obdivuju, žes to dokázal pojmout tak vehementně :-))

Leata
21. 10. 2001
Dát tip
*

Print
19. 10. 2001
Dát tip
Potěšen odcházím... *!

Bacil
19. 10. 2001
Dát tip
Já bych to tak nerozpitvával, mně se to líbí.

clovrdik
19. 10. 2001
Dát tip
Bacile, byl jsem o rozpitvání autorkou požádán :-))). A když mě o rozpitvání někdo požádá, nikdy neodmítnu. :-))

Semipalakva
18. 10. 2001
Dát tip
potoky.................*

dablik008
18. 10. 2001
Dát tip
Hranice vesmíru boli vtedy tesné, a všetky hodinky málo presné. tohle se mi moc libilo... a slovenstinu muzu, kdyz se hezky posklada :o)) a vubec, je to moc pekny, mozna bych mel vyhrady k posledni sloce...ale malinky, k tomu raji, to je takovy zbytecny klise a na konci to je vic videt... a pak ten nazev, tohle s¨i zaslouzi poradnej :o)) ale tipnu si... *!

clovrdik
18. 10. 2001
Dát tip
takže tady jsem z kritikoum jak jsem slíbil : "Na skládku spomienok zahodíme ďalší čas, " - tohle je pěkný úvod do básně, hlavně ten druhej řádek. Bohužel - pokračování týhle sloky "keď preskočil v nás palmienok, keď zaslepil nás lásky jas." - to je dost slabý ( uznej, plamínek, lásky čas, uff, jako básnické prostředky dost ohraný ). Druhá sloka - tu považuju za nejsilnější část tvojí básně, tohle se ti fakt povedlo. Třetí sloka - velmi dobře to zní, když se to přečte a má to svoje kouzlo, svojí "roztopaš" :-)). Sloka s čtyčlístkama je oproti předchozím dvoum strofám výraznej pokles nápaditosti, prostě čtyřlístky jsou dost často používané v básních, tudíž nepřakvapí a nenadchnou. V další sloce - "búrka v poobedí" - to zní fakt dobře ( v týhle sloce jenom to, první dva veršíky neurazej, ale nenadchnou ). Ze zbytku se mi dost líbí "Padla i mohyla i to veľké bralo", jinak je to takový nějaký normální. Celkově - napsala jsi milou básničku, obsahově může leckoho oslovit, což je jejím kladem, ale abych použil otřepané rčení - potěší, ale nenadchne. ( teda, mě potěší, ale nenadchne, za jiný mluvit nemůžu :-)))) )

dablik008
18. 10. 2001
Dát tip
juj, ty jo, ja se shodnul s clovrdou :o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru