Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hmla

24. 10. 2001
11
0
2854
Autor
Bix

poplakať si do rukáva

s roztrhnutým bruškom

 

popohnať si

mihalnice

do cvalu

 

čierne vody

z farieb očí

vykresľujú líca

 

do hmly miesim dym

 

ale ďalej dýcham


...pekna...ale musim si dat prestavku...lebo mi z teba zacina preskakovat....v dobrom... ...idem do kniznice...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Chúďa, takto moje básne nikoho nezdrtili :o)) (v dobrom) - ale všetkého veľa škodí!!! A priveľa mňa duplom! Ťažká psychoanalýza, niekedy...

....no hej vacsina ta zrejme citala postupne... ...ja som to zobral prakticky naraz.... ...a to som len v polke...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Drž sa! /:o)

Mythus
28. 10. 2001
Dát tip
Bixí, však sme sa o nej už rozprávali na pokece, keď si ju sem umiestnila...je perfektná (ako aj každá iná od teba...)....viac sa mi páči "vykresľujú líca" než "vykresliť..."- toť len subjektívny názorčok... :) no, a čo ešte dodám? tri bodky ...

Cavalera
24. 10. 2001
Dát tip
co kdyby jsi celou básničku ladila do toho "udělat něco" ... čili jako první dvě sloky ... tak i ostatní ... "vykresliť do lúca" "do mhly zmiesiť dým" "a ďalej dýchať" (možná "A sťalej dýchať") rozhodně krásný a tip"!!

Cavalera
24. 10. 2001
Dát tip
resp. lepší by sedělo "vykresliť v líca" , ale nevím jestli je to správně gramaticky ... anebo vlastně bez té předložky taky ... ikdyž by mi tam předložka "v" štimovala:-) .. ješiž já píšu jak čuník ... "do hmly vmiesiť dým" jsme chtěl napsat:-)) Možná to zní trochu zahleděně, ale v tom provedení v neurčitom tvaru slovesa se mi to líbí mnohem víc ....

Bix
24. 10. 2001
Dát tip
pouvažujem, caví :o)) Trošku mi trvalo, kým mi to docvaklo...o tejto hodine mi nepáli :o))

Cavalera
24. 10. 2001
Dát tip
poplakať si do rukáva s roztrhnutým bruškom popohnať si mihalnice do cvalu čierne vody z farieb očí vykresiť v líca do hmly vmiesiť dym ale ďalej (stalej) dýchať (Myslím, že takhle nějak jsem to myslel:-)))

Bix
24. 10. 2001
Dát tip
už viem :o) ď

Pepo
24. 10. 2001
Dát tip
Bixi, myslím, že v tomto má Cavo pravdu. S neurčitkom by to bolo o vlások lepšie. A "vmiesiť" by rozhodne neuškodilo. K obsahu nemám žiadne výhrady. Ten je... viď ďaleko vyššie...

Naso
24. 10. 2001
Dát tip
prečítal 3x po sebe. Téma: hmla. OK, čo s tým má spoločné plač a dym? Potom som sa snažil ponoriť do atmosféry a predstavil som si niekoho ako plače (prvé tri strofy - zámerné upútanie na tvár /mihalnice, líca, oči/ - rukáv s roztrhnutým bruškom invokuje nevinnosť, zraniteľnosť dievčatka). Plač stratený v takmer nereálnom svete hmly, ktorá navonok všetko zakrýva, ale nedokáža zakryť to, čo cítime a bolíme. Potom som sa zamyslel nad vetou: "do hmly miesim dym" ??? Ten dym môže byť para z úst, rezultát dýchania (čo dodávaš hneď v nasledovnej vete) - a môžeme to chápať aj tak, že hmlu zahusťuješ vlastnými boľačkami. Posledná veta „ale ďalej dýcham“ je v antitéze s predošlou výpoveďou, čosi ako "aj napriek tomu všetkému dýcham“, čiže priznanie k nádeji, k tomu, že hmla-nehmla, plač-neplač, život ide ďalej a to, čo nás nezabilo nás zocelí. No a keď som si to všetko takto vysvetlil (možno nesprávne) toho tipíka ti pošlem (bez antraxovej múčky, ako je dnes v móde)! :-))

NoHead
24. 10. 2001
Dát tip
hmm ... ja by som dal skor vsetko do prvej osoby "poplacem" "popozeniem" "ciernou vodou ... vykreslujem", ale nemysllim, ze by na tom nejak zvlast zalezalo. Som rad, ze dalej dychas a mrzi ma, ze to ide asi tazsie ako by malo.

NoHead
24. 10. 2001
Dát tip
Aha! skoro som zabudol ... je to krasne aj ked smutne.

cipe
24. 10. 2001
Dát tip
ach bix si uzasna *******!

Krel
24. 10. 2001
Dát tip
dobré, hezké, objímající...moc se mi líbí..

Bix
23. 10. 2001
Dát tip
prosím, prosím: záujem aj o hlbšiu kritiku ! :o)) Ď.

Tynic
23. 10. 2001
Dát tip
No příjde mi, že se nutíš do metafory ( a to velmi snadné, snad až na cval )...No možná to bude mým oblíbeným tématem...

Pepo
22. 10. 2001
Dát tip
***** - nádhera.

Bacil
22. 10. 2001
Dát tip
Ja tiež!

Matyjustin
22. 10. 2001
Dát tip
Ť!!!

Albireo
20. 10. 2001
Dát tip
Divím se, divím, že to ještě nemá tip, aniž to má aspoň kritiku, ale ono to vyjde teprve ve středu. Tak první kritika s prvním tipem v předstihu, Bixinka.

myrinda
20. 10. 2001
Dát tip
presne! a krasne napsane - TIP!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru