Písmácký pláč | |||
datum / id | 24.02.2010 / 349321 | Vytisknout | | |
autor | alkáč | ||
kategorie | Úvahy | Další dílo autora | |
zobrazeno | 2035x | ||
počet tipů | 3 | ||
v oblíbených | 0x | ||
Písmácký pláč | |||
S překvapením zjišťuji, že Písmák je plný pláče.
Autoři brečí, že si jich kritika všímá málo.
Že ten a ten výběr je udělen nestandardně.
Že není dostatečně zdůvodněn (tady fňukám taky).
Že jsou upřednostňována již zavedená jména.
Že jsou ostouzeny jejich osoby (viděl bych spíše ega)
za použití vulgarit a hlídací psi admini nekonají.
Kritici pláčou, že kolbiště jsou zaplevelená grafomany.
Že jsou permanentně napadáni kvůli udělování výběrů.
Že jsou podezříváni z kamarádkšeftů.
Že nemají klid na svji dobrovolnou práci.
Že místo rozebírání textů se musí bránit útokům v diskuzích pod nimi.
Mohlo by se pokračovat dál a dál.
Jsem tu nově a jak to tu vidím, vypadá to trochu jako stálá zákopová válka.
Všechny strany (a je otázkou kolik jich vlastně je) si drží pozice,
všechny provádějí průzkumné mise, někdy dochází i k velkým bitvám,
ale vítězství není na dohled.
Stále se diskutuje, vášně a emoce se bouří a nic.
A pokud jsem hovořil o pláči, všichni unisono pláčou, že systém není dobrý.
Pokusím se tedy (a předesílám, že takové návrhy již mohly padnout v minulosti,
jsem zde opravdu krátce) navrhnout drobná zlepšení.
Univerzální řešení neexistuje téměř nikdy, ale je třeba se o něj alespoň snažit.
Každý stát (a Písmák je stát sám pro sebe) se ,pro svou funkčnost, opírá o tři hlavní pilíře moci.
Moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní.
Hovoří se ještě o moci ekonomické (zde zjevně splývá se zákonodárnou),
o moci ozbrojené pěsti a moci davu, ale ty jsou na literárním serveru doufám podružné.
Vidím zde moc výkonnou (admini a snad i korektoři), zákonodárnou sice ne,
ale předpokládám že existují OTCOVÉ ZAKLADATELÉ.
Moc soudní chybí.
Nebylo by vhodné ustanovit soudce, arbitra, nebo nejlépe ombudsmana?
To znamená takovou osobu jež by se těšila všeobecné důvěře,
byla by na Písmáku již delší čas (kvůli znalosti místních animozit)
a jejíž slovo by bylo bráno vážně v případě sporů jakýchkoli stran.
Osoba by mohla být i vícehlavou, to je otázka jak by se to pojalo.
Navíc by se docílilo toho (alespoň předpokládám),
že by se trochu uvolnily ruce kritikům pro jejich konání.
Já bych se v případě, že by se mi něco nelíbilo na ombudsmana obrátil.
Myslím si, že bych nebyl sám.
GRAFOMANIE – omezit měsíčně počet vkládaných děl na třicet. Maximálně tři denně.
Grafomanii by se sice nezabránilo, ale mělo by to pomoci. Proč třicet?
Myslím, že i pro autory plodné (a grafomanií nepostihlé) by to byl dostatečný prostor k prezentaci.
Navíc by se docílilo nezaplevelení jednotlivých kolbišť.
Stálo by za zvážení, zda zábavné kategorie nevyjmout z možnosti vložení do ARÉNY.
Taktéž i kategorii INDOSPOZICE, tu ale pro nemožnost veřejné kontroly.
U takového vyjmutí bych byl ale opatrný. Nejspíš by stačila reorganizace.
PÍSŇOVÝ TEXT je literární útvar často velmi vážně míněný.
Nebo PÍSMÁCI DĚTEM v podtitulu se o vážnosti také hovoří.
Omezením možnosti (nebo raději reorganizací) by se mělo pomoci kritikům v jejich činnosti,
protože ARÉNA je jejich proklamované loviště.
Většina Písmáka (včetně alkáče) má o kriticích a jejich působení velmi zkreslené představy.
Nebylo by od věci kdyby kritická sekce vystavila něco jako svoji chartu
(pokud ovšem něco takového vůbec existuje).
Zvídaví budou ukojeni a mohlo by se předejít alespoň části (někdy úplně zbytečných) střetů.
VULGARITY – jak zabránit vulgaritám nevím.
Na některých serverech (viz MRK) je docela funkční systém žlutých a červených karet.
Tam se ale jedná o diskuze a tuto možnost má jen zakladatel diskuze.
Doufám, že jste si o moje písmenka moc nepodřeli oči.
Jsou to jen myšlenky a zcela určitě jsem neobjevil Ameriku.
Pokud se ale nenajde vůle něco měnit, bude pořád slyšet Písmácký pláč.
A třeba to jen vidím moc černě.
NOBODY IS PERFECT.
|
Názory čtenářů (Zobrazit smazané) |
22.11.2010 12:18:32 | dát kritice tip | snot |
... nekonečné téma pro diskuze ... už jsem tak trochu imunní... | ||
26.02.2010 22:21:07 | dát kritice tip | alkáč |
FAE já myslel hlavně vulgarity v komentech - někdy se objevují i když není jich zase až tak moc to je fakt ahoj | ||
26.02.2010 21:18:54 | dát kritice tip | FAE BOMB |
Nemáš z... Jinde jsem ale žádný hrubý urážky nezaznamenal a běžný neadresný nadávání nevadí. Maximálně mi vadí třeba barvitej popis nejrůznějších sexuálních nechutností. Takovej člověk u mě ale automaticky skončil a ať si ho čte, kdo chce... | ||
26.02.2010 17:06:20 | dát kritice tip | alkáč |
FAE BOMB o dílech tady nepadlo slovo tvorba nechť je svobodná (v rámci zákona) dík za zastávku | ||
26.02.2010 17:01:13 | dát kritice tip | FAE BOMB |
Vulgarita v dílech ano, pokud je použita vhodně. | ||
26.02.2010 16:46:26 | dát kritice tip | kjkszpj2 |
Myslím že systém který panuje je dobrý, ale není stavěny pro takovou přesicenost jaká tady panuje. Dalo by se to přirovnat k vnitřní krizi strověkeho Říma a poučit se, nic méně také myslím že vedete nerovný a trochu zbytečný boj. kjkszpj2 | ||
26.02.2010 09:29:35 | dát kritice tip | Oldjerry korektor |
Papagaj : já bych to za sebe ukončil zjištěním, že jsi obětavý a statečný pták. Žádná fajnovka... | ||
26.02.2010 00:37:39 | dát kritice tip | papouch admin |
Oldíkčku - pravda. Někdy to smrdí. Ale za tu zkušenost to stojí .-)) | ||
25.02.2010 23:46:44 | dát kritice tip | Oldjerry korektor |
ani si neumím, papouchu představit, do čeho všeho... nějaký výběr být musí! | ||
25.02.2010 22:59:04 | dát kritice tip | Bíša |
Hmm... | ||
25.02.2010 20:05:06 | dát kritice tip | Tangens_Omega36 |
pap: Hlavně, že z tvého zobáku vychází samé supermoudré intelektuální výroky. :->>>>>>>>> | ||
25.02.2010 08:33:13 | dát kritice tip | papouch admin |
:-) Oldíku - správný pták musí strčit zobák do všeho! :-) | ||
25.02.2010 00:09:21 | dát kritice tip | Oldjerry korektor |
hele papouchu neber si mně do zobáku (:-D | ||
24.02.2010 23:12:23 | dát kritice tip | jejdavilda |
červené karty nee, já už byl 2x vyhozen z chatu a nepoužil jsem vulgární slovo. Věřím, že sotva bych se přihlásil na Písmák, už bych byl za nevhodné chování vyhozen | ||
24.02.2010 23:08:30 | dát kritice tip | jejdavilda |
Já balím ženy na soucit, proto stále pláču. | ||
24.02.2010 22:54:25 | dát kritice tip | baaba |
no... kategorie v aréně? souhlasím s petrem.ix. a i s názorem Oldjerryho, že jde o kvas z dílny páně Darwina. | ||
24.02.2010 22:45:59 | dát kritice tip | papouch admin |
tohle už tu bylo tolikrááát... ..akorát jsi zavdal k planým tlachům tangensů, oldíků, petrixů a podobných, kteří... áale, co bych se... rozplantával.. :-) ..jo, ještě tu chybí marvin a bude to komplet :-)PPP | ||
24.02.2010 22:25:00 | dát kritice tip | petr.ix |
tip, ale je to téměř jen mlácení slámy, pořád tady budou autoři s málo tipy, kteří chtějí být chváleni neustále a ovýběrováni (prostě svinstvo) -cesta do pekla bývá dlážděna nejlepšími skutky, jak se říká :)) fakt je, že kdo je tzv. neúspěšný a touží, aby ho neustále někdo poplácával po zádech, bude proti kritikům brojit pořád, systém tipování a kritik pro takové jedince neexistuje. elitní supiny byly, jsou a budou, nevím proč je pořád divení, že se drží na špici celkem stejná skupina- ostatně tuhle skupinu musí někdo otipnout :)) ustanovit soudce je nesmysl, jedna strana by vždy byla v opozici, jako vždy, byl by to jen nad-admin, či nad-kritik a diskuse by se vedli tak jak se vedou a budou vést omezování děl je úplně zbytečné, pokud někdo publikuje v dílně za sebou např. 20 děl nikdo (nebo skoro nikdo) je nečte kategorie v aréně- to je dobrá myšlenka, třeba taková kategrie mimo, kde autor nestojí o kritiku a přesto se občas objeví v aréně- jasný protimluv kritikům se vůbec nedivím že u většiny děl se nezastaví- psal by snad někdo dokola u děl, kde se sní, přemýšlí čučí na nebeskou báň, pozorujou se andělé bez křídel, jak luna je zase bledá... hrůza, myslím že po 100 dílech by se na to kde kdo vykašlal systém na písmáku je hodně dobrý, dokud si můžeme stěžovat, je vše v pořádku :D - jak jsem říkal: chtít aby mě pořád někdo poplácával po zádech a vychvaloval- takový, tzv. nedocenění si budou stěžovat navěky! | ||
24.02.2010 22:15:26 | dát kritice tip | alkáč |
Už musím běžet, ale vrátím se. Díky všem:) | ||
24.02.2010 22:12:01 | dát kritice tip | Fouckault |
revolty a náhlé změny systému plodí větší zlo | ||
24.02.2010 22:10:26 | dát kritice tip | alkáč |
Fouckaul Tenhle systém je znám. Naprostá svoboda je úžasná, ale plodí pomalost a konzervativnost. Nakonec se ve svobodné volbě zvolí to nejmenší zlo. Což je někdy to nevětší zlo. | ||
24.02.2010 22:08:38 | dát kritice tip | Tangens_Omega36 |
Však už jsem taky ostřílený kozák. :o) Bez válek by nebylo míru. :-| | ||
24.02.2010 22:04:21 | dát kritice tip | alkáč |
Oldjerry děkuji za nahlédnutí do minulosti a jasně zdravý názor o živém organismu. Já to napsal předevčím pro ukojení svého ega. A drobné korekce a nichž se zmiňuji? Je to jen můj názor. Jsem založením válečník, takže se tedy pustím do všeobecných bitev, při nichž tečoou místo krve písmenka. Všechny to tu zjevně baví, tak proč ne alkáče:) Tangens_Omega36 - jsem rád že nebrečíš | ||
24.02.2010 21:56:44 | dát kritice tip | Fouckault |
proč bylo dobrých nápadů a zůstalo jen u nich? to co je pro tebe dobrý nápad je pro druhého blbost či dokonce ohrožení svobody a literatury,- písmák je největší společný jmenovatel celé komunity, z logiky věci jsou změny pomalé a konzervativní. | ||
24.02.2010 21:53:29 | dát kritice tip | Tangens_Omega36 |
K tomu arbitrovi - mohli by to být i externí nepísmáčtí uživatelé, kteří by nás hodnotili "zvenku". Třeba propojení s podobnými komunitami, což už ovšem docela funguje (Totem, Literra...) | ||
24.02.2010 21:51:47 | dát kritice tip | Oldjerry korektor |
Vůbec nesouhlasím a to jsem před asi 4 roky navrhoval totéž, Písmák se chová jako živý organizmus ve vlnách přichází konflikty a jako nemoc odeznějí. Občas se najde nějaký agresívní virus (už jsem jich pár zažil (naposledy dneska). Je to přirozený chod komunity, která je ve velké míře a koncentraci složená z osobností. Je to přímá úměra , možná dokonce progresívní - počet eg odpovídá počtu střetů. Jsou tu i moderátoři a nemusí to být zrovna funkcionáři, kteří ty vlny lámou a konejší. NEDĚLEJ SI STAROST, BÝVÁVALO TADY HŮŘ. PŘES VŠECHNY TY ŽBLEPTY A PROTIVENSTVÍ JE TU VÍC DŮVĚRY, NEŽ PŘED TĚMI ČTYŘMI - PĚTI ROKY. To by ti potvrdili borci a děvuchy, které tu válčí i deset let... | ||
24.02.2010 21:47:20 | dát kritice tip | Tangens_Omega36 |
Vidíš... A já nebrečím. :-> Na druhou stranu nemohu říct (ani zdaleka), že by mi tu vše vyhovovalo. :-) | ||
24.02.2010 21:41:39 | dát kritice tip | dadadik |
pobuď a poznáš | ||
24.02.2010 21:40:11 | dát kritice tip | alkáč |
Já jsem rád, že se tu dýchá svobodně. Nevím jak to bylo dřív. Jest otázkou proč bylo dobrých nápadů a zůstalo jen u nich. Jsem rád, že jste se zastavili. | ||
24.02.2010 21:33:25 | dát kritice tip | dadadik |
dobré nápady byly jsou a budou ale zůstane jen u nich...no | ||
24.02.2010 21:30:46 | dát kritice tip | blboun nejapný |
...vypsal ses pěkně :) | ||
24.02.2010 21:30:34 | dát kritice tip | Fouckault |
sno i přes spáleniště a krvavé řeky, to pamatujeme na Písmáku dobře:-) buďme rádi že navzdory všem revoltám z minulosti dnes Písmák jede svobodněji než kdy jindy. | ||
24.02.2010 21:29:22 | dát kritice tip | alkáč |
Ále jó, Tobě to dadalíku věřím:) | ||
24.02.2010 21:27:35 | dát kritice tip | alkáč |
Přes spáleniště, přes krvavé řeky? Pravdou je, že TO už tu bylo. | ||
24.02.2010 21:27:33 | dát kritice tip | dadadik |
písmácký pláč.... no, věz, že někteří se i bavíme | ||
24.02.2010 21:23:23 | dát kritice tip | Fouckault |
takových už tu bylo :-) a řeka teče dál.. |
Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.