Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Písmácký pláč

24. 02. 2010
3
37
2088
Autor
alkáč
S překvapením zjišťuji, že Písmák je plný pláče.
Autoři brečí, že si jich kritika všímá málo.
Že ten a ten výběr je udělen nestandardně.
Že není dostatečně zdůvodněn (tady fňukám taky).
Že jsou upřednostňována již zavedená jména.
Že jsou ostouzeny jejich osoby (viděl bych spíše ega)
     za použití vulgarit a hlídací psi admini nekonají.
 
Kritici pláčou, že kolbiště jsou zaplevelená grafomany.
Že jsou permanentně napadáni kvůli udělování výběrů.
Že jsou podezříváni z kamarádkšeftů.
Že nemají klid na svji dobrovolnou práci.
Že místo rozebírání textů se musí bránit útokům v diskuzích pod nimi.
 
Mohlo by se pokračovat dál a dál.
Jsem tu nově a jak to tu vidím, vypadá to trochu jako stálá zákopová válka.
Všechny strany (a je otázkou kolik jich vlastně je) si drží pozice,
všechny provádějí průzkumné mise, někdy dochází i k velkým bitvám,
ale vítězství není na dohled.
 
Stále se diskutuje, vášně a emoce se bouří a nic.
A pokud jsem hovořil o pláči, všichni unisono pláčou, že systém není dobrý.
Pokusím se tedy (a předesílám, že takové návrhy již mohly padnout v minulosti,
jsem zde opravdu krátce) navrhnout drobná zlepšení.
 
Univerzální řešení neexistuje téměř nikdy, ale je třeba se o něj alespoň snažit.
Každý stát (a Písmák je stát sám pro sebe) se ,pro svou funkčnost, opírá o tři hlavní pilíře moci.
Moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní.
Hovoří se ještě o moci ekonomické (zde zjevně splývá se zákonodárnou),
o moci ozbrojené pěsti a moci davu, ale ty jsou na literárním serveru doufám podružné.
Vidím zde moc výkonnou (admini a snad i korektoři), zákonodárnou sice ne,
ale předpokládám že existují OTCOVÉ ZAKLADATELÉ.
Moc soudní chybí.
 
Nebylo by vhodné ustanovit soudce, arbitra, nebo nejlépe ombudsmana?
To znamená takovou osobu jež by se těšila všeobecné důvěře,
byla by na Písmáku již delší čas (kvůli znalosti místních animozit)
a jejíž slovo by bylo bráno vážně v případě sporů jakýchkoli stran.
Osoba by mohla být i vícehlavou, to je otázka jak by se to pojalo.
Navíc by se docílilo toho (alespoň předpokládám),
že by se trochu uvolnily ruce kritikům pro jejich konání.
Já bych se v případě, že by se mi něco nelíbilo na ombudsmana obrátil.
Myslím si, že bych nebyl sám.
 
GRAFOMANIE – omezit měsíčně počet vkládaných děl na třicet. Maximálně tři denně.
Grafomanii by se sice nezabránilo, ale mělo by to pomoci. Proč třicet?
Myslím, že i pro autory plodné (a grafomanií nepostihlé) by to byl dostatečný prostor k prezentaci.
Navíc by se docílilo nezaplevelení jednotlivých kolbišť.
 
Stálo by za zvážení, zda zábavné kategorie nevyjmout z možnosti vložení do ARÉNY.
Taktéž i kategorii INDOSPOZICE, tu ale  pro nemožnost veřejné kontroly.
U takového vyjmutí bych byl ale opatrný. Nejspíš by stačila reorganizace.
PÍSŇOVÝ TEXT je literární útvar často velmi vážně míněný.
Nebo PÍSMÁCI DĚTEM v podtitulu se o vážnosti také hovoří.
Omezením možnosti (nebo raději reorganizací) by se mělo pomoci kritikům v jejich činnosti,
protože ARÉNA je jejich proklamované loviště.
 
Většina Písmáka (včetně alkáče) má o kriticích a jejich působení velmi zkreslené představy.
Nebylo by od věci kdyby kritická sekce vystavila něco jako svoji chartu
(pokud ovšem něco takového vůbec existuje).
Zvídaví budou ukojeni a mohlo by se předejít alespoň části (někdy úplně zbytečných) střetů.
 
VULGARITY – jak zabránit vulgaritám nevím.
Na některých serverech (viz MRK) je docela funkční systém žlutých a červených karet.
Tam se ale jedná o diskuze a tuto možnost má jen zakladatel diskuze.
 
Doufám, že jste si o moje písmenka moc nepodřeli oči.
Jsou to jen myšlenky a zcela určitě jsem neobjevil Ameriku.
Pokud se ale nenajde vůle něco měnit, bude pořád slyšet Písmácký pláč.  
A třeba to jen vidím moc černě.
NOBODY IS PERFECT.

37 názorů

alkáč
26. 02. 2010
Dát tip
FAE já myslel hlavně vulgarity v komentech - někdy se objevují i když není jich zase až tak moc to je fakt ahoj

FAE BOMB
26. 02. 2010
Dát tip
Nemáš z... Jinde jsem ale žádný hrubý urážky nezaznamenal a běžný neadresný nadávání nevadí. Maximálně mi vadí třeba barvitej popis nejrůznějších sexuálních nechutností. Takovej člověk u mě ale automaticky skončil a ať si ho čte, kdo chce...

alkáč
26. 02. 2010
Dát tip
FAE BOMB o dílech tady nepadlo slovo tvorba nechť je svobodná (v rámci zákona) dík za zastávku

FAE BOMB
26. 02. 2010
Dát tip
Vulgarita v dílech ano, pokud je použita vhodně.

kjkszpj2
26. 02. 2010
Dát tip
Myslím že systém který panuje je dobrý, ale není stavěny pro takovou přesicenost jaká tady panuje. Dalo by se to přirovnat k vnitřní krizi strověkeho Říma a poučit se, nic méně také myslím že vedete nerovný a trochu zbytečný boj. kjkszpj2

Oldjerry
26. 02. 2010
Dát tip
Papagaj : já bych to za sebe ukončil zjištěním, že jsi obětavý a statečný pták. Žádná fajnovka...

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
Oldíkčku - pravda. Někdy to smrdí. Ale za tu zkušenost to stojí .-))

Oldjerry
25. 02. 2010
Dát tip
ani si neumím, papouchu představit, do čeho všeho... nějaký výběr být musí!

Bíša
25. 02. 2010
Dát tip
Hmm...

papouch
25. 02. 2010
Dát tip
:-) Oldíku - správný pták musí strčit zobák do všeho! :-)

Oldjerry
25. 02. 2010
Dát tip
hele papouchu neber si mně do zobáku (:-D

jejdavilda
24. 02. 2010
Dát tip
červené karty nee, já už byl 2x vyhozen z chatu a nepoužil jsem vulgární slovo. Věřím, že sotva bych se přihlásil na Písmák, už bych byl za nevhodné chování vyhozen

jejdavilda
24. 02. 2010
Dát tip
Já balím ženy na soucit, proto stále pláču.

baaba
24. 02. 2010
Dát tip
no... kategorie v aréně? souhlasím s petrem.ix. a i s názorem Oldjerryho, že jde o kvas z dílny páně Darwina.

papouch
24. 02. 2010
Dát tip
tohle už tu bylo tolikrááát... ..akorát jsi zavdal k planým tlachům tangensů, oldíků, petrixů a podobných, kteří... áale, co bych se... rozplantával.. :-) ..jo, ještě tu chybí marvin a bude to komplet :-)PPP

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Už musím běžet, ale vrátím se. Díky všem:)

Fouckault
24. 02. 2010
Dát tip
revolty a náhlé změny systému plodí větší zlo

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Fouckaul Tenhle systém je znám. Naprostá svoboda je úžasná, ale plodí pomalost a konzervativnost. Nakonec se ve svobodné volbě zvolí to nejmenší zlo. Což je někdy to nevětší zlo.

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Oldjerry děkuji za nahlédnutí do minulosti a jasně zdravý názor o živém organismu. Já to napsal předevčím pro ukojení svého ega. A drobné korekce a nichž se zmiňuji? Je to jen můj názor. Jsem založením válečník, takže se tedy pustím do všeobecných bitev, při nichž tečoou místo krve písmenka. Všechny to tu zjevně baví, tak proč ne alkáče:) Tangens_Omega36 - jsem rád že nebrečíš

Fouckault
24. 02. 2010
Dát tip
proč bylo dobrých nápadů a zůstalo jen u nich? to co je pro tebe dobrý nápad je pro druhého blbost či dokonce ohrožení svobody a literatury,- písmák je největší společný jmenovatel celé komunity, z logiky věci jsou změny pomalé a konzervativní.

Oldjerry
24. 02. 2010
Dát tip
Vůbec nesouhlasím a to jsem před asi 4 roky navrhoval totéž, Písmák se chová jako živý organizmus ve vlnách přichází konflikty a jako nemoc odeznějí. Občas se najde nějaký agresívní virus (už jsem jich pár zažil (naposledy dneska). Je to přirozený chod komunity, která je ve velké míře a koncentraci složená z osobností. Je to přímá úměra , možná dokonce progresívní - počet eg odpovídá počtu střetů. Jsou tu i moderátoři a nemusí to být zrovna funkcionáři, kteří ty vlny lámou a konejší. NEDĚLEJ SI STAROST, BÝVÁVALO TADY HŮŘ. PŘES VŠECHNY TY ŽBLEPTY A PROTIVENSTVÍ JE TU VÍC DŮVĚRY, NEŽ PŘED TĚMI ČTYŘMI - PĚTI ROKY. To by ti potvrdili borci a děvuchy, které tu válčí i deset let...

dadadik
24. 02. 2010
Dát tip
pobuď a poznáš

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Já jsem rád, že se tu dýchá svobodně. Nevím jak to bylo dřív. Jest otázkou proč bylo dobrých nápadů a zůstalo jen u nich. Jsem rád, že jste se zastavili.

dadadik
24. 02. 2010
Dát tip
dobré nápady byly jsou a budou ale zůstane jen u nich...no

...vypsal ses pěkně :)

Fouckault
24. 02. 2010
Dát tip
sno i přes spáleniště a krvavé řeky, to pamatujeme na Písmáku dobře:-) buďme rádi že navzdory všem revoltám z minulosti dnes Písmák jede svobodněji než kdy jindy.

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Ále jó, Tobě to dadalíku věřím:)

alkáč
24. 02. 2010
Dát tip
Přes spáleniště, přes krvavé řeky? Pravdou je, že TO už tu bylo.

dadadik
24. 02. 2010
Dát tip
písmácký pláč.... no, věz, že někteří se i bavíme

Fouckault
24. 02. 2010
Dát tip
takových už tu bylo :-) a řeka teče dál..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru