Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o chybné lokalizaci Českého Středohoří

26. 02. 2010
12
43
5420
Autor
Prosecký

Středohoří, Milešovko,

jaký je to velký pech!

Jméno máte po středu Čech,

ale čníte v Sudetech.


43 názorů

RUZIGEL
12. 12. 2019
Dát tip

Zajímavé zjištění. to mě nikdy nenapadlo.


Fëanor
11. 01. 2011
Dát tip
Připomíná mi to neúmorné arcidílo T. R. Fielda. Značně. Jen tam trochu zaškobrtne rytmus ve třetím verši, ale je to veselé a hravé, ;) takže tip. :D

Oldjerry
02. 03. 2010
Dát tip
No vidíš - já tam v letech 1944 - 1952 jezdil s tátou na houby, většinou o kouštěk dál - Řevničov, Lužná...pak už to bylo jinde

Prosecký
02. 03. 2010
Dát tip
Oldjerry, dneska mě cestou v autobuse napadlo, že metodicky nelze srovnávat Kladno a Slezsko. Čechy a Slezsko jsou země, zatímco Kladno je pořád jenom středočeské město. Mám k němu kladný vztah, zejména však k okresu Kladno, k obcím kolem Kačice, kde jsem strávil nejhezčí chvíle svého života. Kladno má však také jednu obec a sice Kladenské Rovné! Tak Zdařbůh od Stochova!

Oldjerry
01. 03. 2010
Dát tip
Jo - ať se ti tam líbí - a ono se ti tam líbit bude - na to vezmu jed!

Prosecký
01. 03. 2010
Dát tip
Ahoj, Oldjerry, já se tedy povznáším a odlétám. Odlétám a dívám se po nějaké zemi, kde nemají žádný státní dluh. A vidím jedinou. Švýcarsko.

Oldjerry
27. 02. 2010
Dát tip
To bych jako rodilý Kladeňák mohl skuhrat, že nemáme Kladenskou Ostravu. Povznes se nad ty lokalpatriotske manyry - řondzymy Prosecky - tak z Praglu - a on Chachar - panaboha.

Prosecký
27. 02. 2010
Dát tip
Oldjerry, hovořil jsem o nás, Slezácích: máme jen Slezské Rudoltice a Sl. Ostravu, ale Slezské Budějovice, Krumlov, Lípa, Velenice nebo Bezručův Brod jsme nedostali. Jako naprostý výsměch dostalo slezské knížecí město Těšín přídavek Český!!! Vzhůru, Slezané, nemáme co ztratit, pouze své okovy!!!

Diana
27. 02. 2010
Dát tip
Souhlasím s papouchem: dosť bolo čehúnov!!! Máme svoje, Moravské středohoří, heč! Na mapě je to zatím jako Drahanská vysočina, ale to se změní, až se trhneme! A z Brna bude Moravská Praha a třeba pukněte! Svobodu pro Moravu! ;-)

Oldjerry
26. 02. 2010
Dát tip
Prosecký - otázek moc, ale na jednu znám odpověď : proč nemají na Moravě Moravské středohoří, Moravskou Lípu a tak? Většinou jsou totiž líní zvednout prdel o plné sklenic e jít hledat. Existuje i výjimka - Moravské Budějovice - jenže tam byly nalezeny jenom proto, že došla slivovice anikdo nevěděl, kam jít pro další. Item Moravský Beroun, Moravský Písek, Moravský Krumlov, Moravský Karlov, Moravská Třebová, ba -dokonce Moravský Žižkov. Být žižkovák, tak jsu pěkně nasrané....

kjkszpj2
26. 02. 2010
Dát tip
tip

Sršáň
26. 02. 2010
Dát tip
základním omyl je význam slova středohoří... Střed Hor.... Aleš správně identifikoval slovo střed jako středu tedy den v týdnu , ovšem hoří není odvozeno od hor ale prostě od požáru,plamene. Tedy ve středu hořel plán tak to prostě stovřitel jen tak nazdařbůh někam kydnul moc se netrefil a tak je to asymetricky.

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Ď, Sršáni!

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
To je, Aleši, zajímavá otázka. Teď jsem to nějakou dobu zkoumal a zjistil jsem, že se to pohoří jmenovalo pouze Středohoří/Mittelgebirge. vysvětlení může být dvojí: - buď jde o nižší pohoří(obdoba anglického pikes), než jsou hory jiné - Krušné, Jizerské apod. - nebo z pohledu Zahrady Čech a Českého ráje je toto území skutečně uprostřed. Český ráj není moje chyba. Český ráj skutečně býval dříve tam, kde je dnes Zahrada Čech - kolem Litoměřic. Když se však koncem 19. století ukázalo, že je germánský, operativně byl přesunut tam, kde je dnes - na Jičínsko. Arrivederci!

Sršáň
26. 02. 2010
Dát tip
Prosecký Prosecký komu to prospěje ? Druhé straně ? To jste to musel vykecat ? Teď mi řekněte co mám těm nahoře říct, nebo snad chcete aby přišli na kontrolu a nedej bože byly prověrky a revize. Dejte si na nás pozor.... Jasný tip *t

Gundakar
26. 02. 2010
Dát tip
Ale v jakejch porád Sudetech nebo Čechách? Ve středu same Evropy a civilizace! http://www.youtube.com/watch?v=btypV2owHRg

Gundakar
26. 02. 2010
Dát tip
Ale v jakejch porád Sudetech nebo Čechách? Ve středu same Evropy a civilizace! http://www.youtube.com/watch?v=btypV2owHRg

btw (u.a. pro němčináře...): jak se jmenovaly ty hory na sudetskočeských mapách? :o)

u nás na Brdech je karibská enkláva... Dominikální Paseky :o)

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
Souhlasím s Proseckým. Dosť bolo čehúnov!!!

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Právě na České Středohoří se ukazuje nepěkný prago- a bohemocentrismus. Proč nemáme také Moravské a Slezské Středohoří, Moravskou Lípi, Slezské Budějovice, Slezskou Třebovou, Slezský Krumlov, Slezské Velenice. Dokonce i náš Těšín si čecháčci přejmenovali na Český! Chceme svobodu. Konec středočeského jha!

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Aleši, tvoje poznámka je poněkud zavádějící. Jako důkaz by obstálo, pokud bychom měli i Úterohoří, Pondělohoří atd.. Označení země ve středu hor by znělo Středohorokotlina. Prvadu ale máš, že jsem v dialketice slabý. Když jsme ji studovali, jmenovala se materialistická dialektika. Účastnil jsem se tehdy na škole třetího odboje následujícím způsobem: Na dějiny mezinárodního dělnického hnutí nikdo nechodil. Jenom já a aktivní komunista Jirka Dolejš (ano ten známý exposlanec je můj spolužák). Přednášející, osvědčený marxistický kádr se radoval, že nebude muset přednášet, protože jsme byl jenom dva. Já jsem však trval na tom, aby nás seznámil s novými poznatky, vyčerpal jsem a přispěl tak k pádu komunismu. To, že následující léta budou i pádem mým a že se stanu ze zoufalství těsně před LDN ještě písmákem, jsem tehdy neměl ani tušení.

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Smazal jsem to, protože jste mě příjemně překvapili. Moje obavy z rozpoutání negativních vášní se nenaplnily.

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
aleš - Já vím že Olda lovose (máš to špatně, lovosíc je přechodník ženského rodu!!) cosi blíže teple (teplíc, teplíce).. Já reagoval podrážděně na tu poznámku o praze!! (prazíc prazíce)

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
Prosec.: aha.. tak to mě nenapadlo, napadnout tě. Ale spíš mě zajímala ta poznámka o odhalení pravého nicku... enemže tys to mezitím smazal.. takže všechny moje předchozí kecy jsou bezpředmětné a naprosto pitomé .-)

papouch: no, Olda to má z Lovosic asi blíž do těch Teplic než do Prahy :o)

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
aleš - však já vím, že v Teplicích jó. Aji v Plzní, v Ostravě, Havlbrodě... fšude mají trolejbusy, enem v praze nééé! :-p

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Tak, papouchu, čekal jsem, že někdo mě napadne pro skrytý revanšismus a vy zasáhnete.

Prosecký
26. 02. 2010
Dát tip
Oldjerry, čau! S prastrýcem Henleinem asi narážíš na mou povídku "Dvořáček". Ne, Henlein nebyl můj prastrýc. Můj dědeček byl antifašista a za "odměnu" mohl zůstat jako pomocný dělník na státním statku.

papouch: v Teplicích trolejbusy mají, a Středohoří na dosah :o)

A.H.
26. 02. 2010
Dát tip
*

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
Oldj.: ..a vy zase nemáte trolejbusy!! :-PPP

Petrusha
26. 02. 2010
Dát tip
Oldo - prečo to avi?

baaba
26. 02. 2010
Dát tip
:D T!

Oldjerry
26. 02. 2010
Dát tip
Prosecký - dobrý pokus (nebyl Henlein tvůj prastrýc?) - pokud lze zpochybnit název našich hor pak tedy tím, že jsou v severních Čechách, nikoli tím, že jsou v jižním Německu. Nebuď závistivý - Praha nemá sice homolovité hory, ale má hory Kavčí, Vítkov, Petřín, Bílou horu, Děvín, Na Vidouli, šest chráněných přírodních parků. No... Tohle nevyprodukoval ani ten otravný Brňák, co se nám sem sere do našich věcí...(:-D

Papouch: Věděl jsem, že to vezmeš s humorem...

Petrusha
26. 02. 2010
Dát tip
pod tlakom verejnosti? tá už vtrhla i na písmák? fuuuha

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
Kamile já jsem si též jistý, že tím nemyslel nic zlého. Spíš naopak. Ale prostě jsem blbý a nepochopil jsem to, no, to je celé.. :-)

obávám se, že jsi zvolil špatný dialektický přístup. Název nevznikl z toho, že tyhle hory jsou ve středu Čech, ale proto, že Stvořitel vyráběl tyhle půvabné kopečky ve středu.Hned po úterku. Víděňský profesor Fiedler ovšem tvrdí, že jde o označení země ve středu hor, jak už pouhý pohled na mapu naznačuje....

Papouchu, ty jsi na to své adminství citlivý, jak modelky na zmínku o anorexii. Já jsem si však jistý, že Prosecký tím nic urážlivého nemyslel.

Sebastiana
26. 02. 2010
Dát tip
Já také ne, jsem ze Šumavy.

papouch
26. 02. 2010
Dát tip
ten blaf o adminech jsem nepochopil. Mohl bys ho objasnit?

Diana
26. 02. 2010
Dát tip
Já tě nezbiju, já jsem z Moravy ;-)))***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru