Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stávka za realitu

26. 02. 2010
6
6
1199
Autor
Silvestr2009

Chtěl jsem tě zvednout,

když spadlas do kalužiny

a říct, že sny nekončí...

 

Smála by ses mi.

Nevěříš na sny,

nevěříš v rána,

máš sebe,

dnešek

a pocit štěstí,

co trvá,

i když se stíny krčí v záclonách

a slza je o něco delší

než chuť se ztratit

z pracovního procesu,

z přeplněné tramvaje

a vstoupit do stávky

proti všem stávkám tohoto světa.

 

Chtěl jsem tě zvednout,

když spadlas do kalužiny

a říct, že sny nekončí...

 

Ale ty ses mi smála.

Nevěřilas ve sny,

jen v sebe

a když přišel dnešek,

pocit štěstí se ztratil

v té věčně stávce za realitu...


6 názorů

Max Hutar
26. 02. 2010
Dát tip
Rozhodně nechci nijak hanět záměr básně, svět rozhodně potřebuje slyšet kritiku tohohle druhu. Želbohu mi celkové vyznění dílka ale nesedí: Mohl bys být důkladnější ve spisovném jazyce, když už ho používáš, bacha na 2. osobu sloves končící "-s", ruší to atmosféru už tak křehkých slov jako "tohoto", je to spíš hovorová forma. Pravda, a dynamika je dobrá, té nemám co vytýkat, báseň se dobře čte napoprvé a i posléze se v ní dobře orientuje. Jenže s celkovým vyzněním musím nesouhlasit. Vím, že to bude znít cynicky, ale já fandím té holce. Vypravěč s ní neumí ani příliš navázat kontakt - zatímco říká, že sny nekončí, jí to může být ukradené, protože na sny jako takové nevěří. Musel by jí oslovit jinak, aby se nechala zvednout z kaluže anebo se v ní musela držet zuby nehty (což už by bylo zase zajímavé). Když básník stávkuje, měl by zuřivě řvát s transparenty pod okny metaforického továrníka - zde ale na něj spíš nadává u piva. Romantická outlocitnost je sice krásná, ale jako téma poezie už je to klišé sto padesát let. Více síly a bude to super.

Antik
26. 02. 2010
Dát tip
t

Atlantis
26. 02. 2010
Dát tip
Zdáse mi to dobré*

janhrabe
26. 02. 2010
Dát tip
Ma to peknou atmosferu a hodne to vyjadruje...

filemon
26. 02. 2010
Dát tip
Celkom dobre si to vypointoval

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru