Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VÚ 7082 Kolín 3.rota

01. 03. 2010
3
16
7496
Autor
Sršáň

GPS souřadnice Loc: 50°1'54.365"N, 15°11'11.295"E Tak tam jsem sloužil

VÚ 7082 Kolín 3.rota

 

Nazouvám si boty

černý jako noty

vyšlapuju řízný rytmus

naší třetí roty


16 názorů

Makoves
02. 03. 2010
Dát tip
Já ještě nakoukl do Jihlava, tam jsem spáchal řidičák. Jinak jsem od záčatku vojnu psal něco veškeré ty ptákoviny, které na vojně frčely. Třeba to o těch tkaničkách. My to měli trochu jinak. Bez mostu : bažat neboli myš Jeden most : Také bažant ale plácnutý Dva mosty : Mazák Tři mosty : Super mazák nebo také suprák A tvar anglické vlajky označoval vojáka, který dýchal vězeňský vzduch.

vida... Mariánky i Litoměřice mě též postihly... Minaříka si ale nevybavuji. Zato dodnes rád vyprávím , jak jsme v létě 89 téměř způsobili bojový poplach tím, že jsme dozorčímu útvaru nahlásili fiktivní návštěvu hraběte Coloredo-Mansfelda... jemu patřil zbirožský zámek, v kterém posádka sídlila... kdo mohl tušit, že za pár měsíců se ta fikce stane realitou :o)

Sršáň
02. 03. 2010
Dát tip
Sloužil jsem VÚ 7495. Jaká byla historie tohoto útvaru? Byla ukončena jeho činnost a kdy? (odpovídá Pavel Minařík) Vámi uvedený VÚ 7495 vznikl v posádce Zbiroh 1.9.1961 jako 7. radiotechnický prapor. K 1.10.1962 byl rozšířen na 7. radiotechnický pluk, přičemž jeho odloučená část se nacházela v Mariánských Lázních. Dnem 31.10.1985 došlo ke sloučení 7. radiotechnického pluku se 7. radiovým plukem v Litoměřicích na 7. radiotechnickou brigádu (blíže viz odpověď na dotaz čís. 364). K 1.12.1991 byla brigáda zrušena a místo ní ve Zbirohu vzniklo 1. radiotechnické středisko. Dnem 1.7.1994 ze střediska vznikla 1. brigáda vojenského zpravodajství. V říjnu 1997 došlo k reorganizaci brigády na 12. výcvikovou a mobilizační základnu vojenského zpravodajství a elektronického boje. Na konci roku 1999 základna prodělala transformaci na výcvikové středisko, které se v následujícím roce přemístilo do jiné posádky, kde později zaniklo.

podle výkladového slovníku je Zbiroh zvoláním k inzultaci funkcionáře ROH...

Sršáň
02. 03. 2010
Dát tip
Zbiroh to je slovo !!! "Zbi ho na rohu v Zbirohu !"

už se mi vynořil z pamět ten útvar VÚ 7495 Zbiroh...ano, též už neexistuje. Jako skoro celá naše armáda...

bavili jsme se tím, že jsme vymýšleli nové vojenské předpisy pro minulost. např. -kůň se zapřahuje před vůz ve směru jízdy.

Sršáň
02. 03. 2010
Dát tip
například u nás stačilo přibližně 100slov na denní rozhovor a druhý den se to stejně opakovalo. Navíc spousta rozhovorů byl vlastně monolog ,něco jako opakující se modlitba..

ano, z jazykovědného hlediska mě na vojně zaujalo to, jak rozvité věty dokáží někteří vojáci vytvořit ze slova "pí.a" (dokonce byla i slovesa s tímto slovním základem...) a několika předložek a spojek. Žádná jiná slova nepotřebovali...:o)

Sršáň
02. 03. 2010
Dát tip
Pro ty co na vojně nebyli. tzv. "kanady" vypdají tak trochu jako nota čtvrťová. V každém případě "kanady" byly důležité i symbolicky. To jak byly zavázany ty dva řemínky "na beton", "na volno", "koleje", "kříže", "do téčka" říkalo o majiteli jak dlouho je na vojně. Pokud měl třeba navíc tkaničky do "pavoučka" tak už to byl velký drsoň a mazák. Každý vojenský útvar, měl svůj slovník a každá rota měla "svůj" podslovník tedy seznam velmi často používaných slov. Kromě vlastního slovníku to byla i další symbolika a zvyky např. způsob povyšování na mazáka. Měl jsem to štěstí že moje rota byla velmi pohodová a můj přímý starej-mazák měl zvláštní smysl pro šikanu. Miloval oslavné básnické ódy a chvalozpěvy o sobě. Slovo "pašák" tedy výraz ocenění mi po něm zůstalo dodnes a sám ho používám. Pro sociology, psychology a jazykovědce byla vojna výborný studijní materiál, ale kdo byl na vojně tak to ví.

A.H.
02. 03. 2010
Dát tip
Já znám jenom rytmus seno-sláma, seno-sláma. ;)

jejdavilda
01. 03. 2010
Dát tip
A.H.- že tys nebyl na vojně? Jinak bys věděl, že právě to je ten správná rytmus*

A.H.
01. 03. 2010
Dát tip
vzpomínka dobrá, ale ty boty-noty-roty... :)

Makoves
01. 03. 2010
Dát tip
Můj útvar 4312 Rožmitál pod Třemšínem už je taky minulostí.

Sršáň
01. 03. 2010
Dát tip
útvar 7082 dnes už neexistuje, dnes tam jsou byty a je to jen vzpomínka.

chvíli jsem přemýšlel, jestli si taky vybavím aspoň jedno z těch čísel, kde jsem všude vojákoval...nic, no. Asi mi hlava pracuje v režimu utajení :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru